پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۸۲۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
تعدیل بازار خودرو و رهایی آن از دست دلالان یکی از اتفاقات خوبی است که این روزها در بین خودروسازان کلید خورده و عرضه ی خوب محصولات تولیدی به بازار این موضوع را تقویت می کند.

شعار سال: تعدیل بازار خودرو و رهایی آن از دست دلالان یکی از اتفاقات خوبی است که این روزها در بین خودروسازان کلید خورده و عرضه خوب محصولات تولیدی به بازار این موضوع را تقویت می کند. این اتفاق در شرایطی می افتد که خودروسازان این روزها در هجمه ای از انتقادات بعضاً کارشناسی نشده قرار دارند و گویا برخی از کارشناسان علیرغم رصد بازار که این روزها عرضه مناسب خودرو را در خود می بیند همچنان بر طبل انتقاد می کوبند و سعی دارند که دست خودروسازان با دلالان را در یک کاسه نشان دهند.

در چندوقت اخیر فعالان بازار خودرو به خوبی شاهد بودند تنها گروه خودروسازی سایپا بارها به فروش فوری و اعتباری محصولات خود اقدام کرده و و از این جهت در برقراری توازن مناسب بین عرضه و تقاضا گام درستی را برداشته اند. اصرار به اینکه موضوع افزایش قیمتها در بازار ارتباط مستقیم با تصمیمات مدیران خودرویی دارد در کنار عرضه قابل توجه خودرو به بازار تناقض آشکاریست که تنها نیت برخی منتقدان را فاش می کند.

گروه خودروسازی سایپا طی دو هفته اول آذر ماه سال جاری دوبار دست به فروش محصولات پر طرفدار خود زد و با ورود خودروهایی مانند تیبا ، ساینا و کوئیک به بازار توانست حباب قیمتی بازار را تا حد زیادی از بین ببرد. علاوه بر این با روند فعلی پیش بینی فعالان بازار کاهش دوباره قیمت ها در بازار است. از این جهت به خریداران توصیه می شود که از حاشیه بازار خودروی گران نخرند و یا فعلا از خرید در حاشیه بازار خودداری کنند.

افزایش سطح توانگری خودروسازان در گرو فروش محصولات است و باید به این قضیه اذعان داشت که تولید بدون خریدار نه تنها که یک فرصت نیست بلکه مخاطره ایست که می تواند بقای تولیدکنندگان این صنعت را تهدید کند پس فرضی که در بین برخی منتقدان در جریان است مبنی بر عدم عرضه خودرو به بازار و یا عدم تحویل به موقع جهت بازار گرمی پذیرفتنی نیست زیرا هیچ تولید کننده ای سعی ندارد که جایگاه خود را در بین مصرف کنندگان از دست دهد. نارنجی پوشان جاده مخصوص از ابتدای سال تا کنون 105.826 دستگاه پراید و 91.006 دستگاه خودروی تیبا تولید کردند که حداقل 30 درصد این میزان تولید جهت فروش فوری به بازار عرضه شد. پیش بینی ها حاکی از طرحهای فروش دوباره سایپا دارد و پیام خوب این مسئله برای مصرف کنندگان رهایی از دست دلالان بازار است که خودروهای مدل 93 تا 95 این محصولات را به قیمتهای گزاف به مردم می فروشند و در فروش خودروی صفر نیز با ادعای کمبود خودرو در بازار رقم های عجیب مطالبه می کنند. این در حالیست که اگر اخبار خودرویی توسط خریداران و مصرف کنندگان دنبال شود مؤید مسئله ایست که نشان می دهد نیازی به خرید از حاشیه بازار نیست و خودرو به اندازه کافی تولید و عرضه می شود. امیدواریم مردم با در نظر گرفتن این موضوع به شکستن حباب قیمتی بازار کمک کنند و با کم کردن تقاضای خود از حاشیه بازار بساط دلالان و گران فروشان برچیده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نبض بازار، تاریخ -، کد مطلب: 48320: www.nabzebaazaar.com

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
فعلا هیچ امکانات خوبی ارائه ندادن این شرکت ها همش کم کاری داشتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین