پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
همیشه رخدادهای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در گیلان دستمایه اتفاقات عجیب و غریبی بوده که گهگاه در روزهای پایانی منجر به تغییر نتایج شده است. مثلا دوره قبل در لاهیجان و سیاهکل شایعه کرده بودند که یکی از کاندیداهای مطرح گفته است «به مردم کاه و کلش هم بدهد به وی رای می دهند» و همین باعث شده بود که نتیجه انتخابات برگردد. ولی در این میان می توان ماجرای رونمایی از بز در انتخابات مجلس فومن و شفت را مهم ترین حاشیه انتخاباتی گیلان دانست که منجر به تغییر آراء شد.

شعار سال: در انتخابات مجلس هفتم (سال 82)  فومن و شفت با ردصلاحیت رسول جماعتی و رضا خاکسار رقابت اصلی بین علی میرزایی و ناصر عاشوری در جریان بود و احتمال پیروزی علی میرزایی نیز بسیار بیشتر به نظر می رسید. اما در روز پایانی تبلیغات انتخاباتی و در میتینگ همیشگی فومن یک «بُز» معادلات را تغییر داد. نام یکی از کاندیداها را دور گردن این بز نوشتند و با خوراندن الکل این حیوان زبان بسته را در میان مردم انداختند. خبر خیلی سریع به روستاهای اطراف تالش زبان حوزه انتخابیه فومن و شفت رسید و دستمایه مباحث قومی و قبیله ای شد. ورق انتخابات برگشت و ناصر عاشوری با اختلاف اندکی برنده انتخابات شد.
هیچ وقت مشخص نشد آن بز توسط چه کسانی وارد میتینگ انتخابات شد. همه چیز به مانند یک شایعه گوش به گوش می چرخید. اما هرگز نتیجه مشخصی پیدا نمی شد. آن بز کل نتیجه انتخابات را عوض کرد و در فقدان شبکه های مجازی هم فرصتی برای دفاع در ساعات پایانی تبلیغات بین کاندیداها وجود نداشت.


شاید امروز دیگر نتوان همان ماجرای بز را به گونه کاریکاتورگونه ای تکرار کرد. اما ممکن است در بعضی از حوزه های انتخاباتی منتظر اتفاقات جدیدی بین کاندیداها در روزهای پایانی تبلیغات باشیم که چیزی شبیه ماجرای بز را برای ما تداعی کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گیلان خبر، تاریخ 28 بهمن  98، کد مطلب: 457274: www.gilkhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین