پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
فرماندار بندرانزلی، با اشاره به اینکه شورای تامین شهرستان با تغییر نام منطقه آزاد انزلی به منطقه آزاد گیلان مخالفت کرده است، گفت: ما با کارکرد ملی و استانی منطقه آزاد مشکل نداریم و معتقدیم منطقه آزاد انزلی می‌تواند کارکرد ملی و استانی خوبی داشته باشد.

شعار سال: اسماعیل حیدری آزاد، فرماندار شهرستان بندرانزلی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شورای تامین شهرستان با تغییر نام منطقه آزاد انزلی به منطقه آزاد گیلان مخالفت کرده است، اظهار کرد: این مسئله می‌تواند خسارت‌های مالی و اجتماعی به فعالین اقتصادی این منطقه وارد کند.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم منطقه آزاد انزلی تا ابد نامش منطقه آزاد انزلی می‌ماند؛ چون شناسنامه اینجا به نام انزلی صادر شده است، گفت: انتظار داریم همان لایحه دولت که در آن اشاره‌ای به تغییر نام منطقه آزاد انزلی وجود ندارد، اعمال شود. در لایحه دولت توسعه منطقه آزاد به میزان ۲۰۰۰ هکتار است که می‌تواند شهرک صنعتی خمیران در آن دیده شود و برخی از مناطق دیگر.

فرماندار بندرانزلی ادامه داد: لایحه‌ای که در دولت مطرح شد لایحه خوبی بود مبنی بر اینکه ۲۰۰۰ هکتار به اراضی منطقه آزاد انزلی اضافه شود؛ این در حالی است که برخی از نمایندگان مجلس با رایزنی، مناطقی در حوزه‌های انتخابی خود در شهرستان‌های رودسر، رودبار، رشت و صومعه سرا و حتی شهرک صنعتی سپیدرود را اضافه کردند؛ غافل از اینکه شهرک صنعتی خمیران انزلی را در این طرح توسعه ببینند.

حیدری آزاد تاکید کرد: چطور می‌شود شهرستان‌هایی که کیلومتر‌ها با انزلی فاصله دارند جزو منطقه آزاد محسوب شوند، اما شهرک صنعتی خمیران که می‌تواند برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال موثر واقع شود در این لکه‌های توسعه دیده نشود؟!

وی متذکر شد: متاسفانه لایحه دولت را تغییر دادند؛ در حالی که بحث توسعه منطقه آزاد بود و تغییر نام مطرح نبود که از آن به عنوان منطقه آزاد گیلان در داخل پرانتز «انزلی» نام بردند. ساختمان‌های اداری، تجاری، صنعتی و در اصل ستاد اصلی منطقه آزاد انزلی در حوزه این شهرستان است و اگر قرار است توسعه رخ دهد باید در شهرستان باشد. صراحت قانونی، توسعه منطقه آزاد با اولویت انزلی و شهر‌های همجوار است، یعنی انزلی و سپس رشت و جای دیگر.

فرماندار بندرانزلی گفت: این حق مسلم مردم انزلی است و مردم انزلی چیزی جز احترام به تلاش‌های نیاکان خود در به ثمر رسیدن منطقه آزاد انزلی را ندارند.

وی اضافه کرد: ما با کارکرد ملی و استانی منطقه آزاد مشکل نداریم و معتقدیم منطقه آزاد انزلی می‌تواند کارکرد ملی و استانی خوبی داشته باشد و برای استان نقش مهمی ایفا کند، اما باید حق مردم انزلی لحاظ شود و اولویت توسعه در خود منطقه آزاد انزلی دیده شود.

حیدری آزاد تاکید کرد: انتظار داریم نمایندگان مردم در خانه ملت در آخرین روز‌های مجلس مردم انزلی را دریابند و از این حقوق حقه مردم شهرستان دفاع کنند و این حق مسلم شهرستان انزلی است که تمام اراضی خود و موقعیت‌های ساحلی اش را در اختیار منطقه گذاشته و اگر بهره‌ای دارد اولویت با مردم شهرستان است و بعد مناطق دیگر اضافه شود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 22 اردیبهشت    99، کد خبر:    728024، www.asriran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین