پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۷۹۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
برای هر فردی که خواهان موفقیت شغلی است، آینده ارزشمند است، چرا که فرد میتواند از امروز با انتخاب مسیر شغلی مناسب، پیشرفت شغلی خویش در آینده را تسهیل کند و همچنین امنیت شغلی وی کمتر به مخاطره خواهد افتاد. بر همین اساس مراکزی در جهان به دنبال پیشبینی آینده مشاغل هستند و به شکلی مستمر گزارش‌هایی در این زمینه ارائه میکنند.
شعار سال: در طول تاریخ مشاغل و حرفه‌هایی ناپدید و در عوض مشاغل جدیدی در بازار کار جایگزین آن‌ها شده اند. برای مثال دیگر نیازی به روشن کننده لامپ‌های گازی در خیابان‌ها وجود ندارد. برخی مشاغل تکامل یافتند که به عنوان نمونه میتوان کشیدن دندان را نام برد. صاحبان این شغل اکنون با عنوانی، چون دندانپزشک به جامعه خدمت میکنند. مشاغلی نظیر توزیع شیر، روزنامه و یا تهیه پرینت نیز رو به افول گذاشته اند. در کنار مشاغل رو به افول، مشاغل جدیدی مانند طراحی وب، ورزش حرفه ای، مشاوره رسانه ای و زیست فناوری وجود دارند که تا چند سال پیش حتی نامی از آن‌ها نبود. آینده نیز با چنین تغییراتی روبرو خواهد بود و انتظار میرود در حوزه‌هایی مانند فناوری اطلاعات، انرژی‌های جایگزین و تجارت جهانی مشاغل نوینی ظهور کنند.
برای هر فردی که خواهان موفقیت شغلی است، آینده ارزشمند است، چرا که فرد میتواند از امروز با انتخاب مسیر شغلی مناسب، پیشرفت شغلی خویش در آینده را تسهیل کند و همچنین امنیت شغلی وی کمتر به مخاطره خواهد افتاد. بر همین اساس مراکزی در جهان به دنبال پیش بینی آینده مشاغل هستند و به شکلی مستمر گزارش‌هایی در این زمینه ارائه میکنند.

فهرست مشاغل زیر بر اساس مطالعات اندیشکده آصف تهیه شده است. این فهرست بر اساس حوزه‌های مختلف دسته بندی شده و در هر حوزه مشاغل آینده را معرفی کرده است. مشاغل موجود در این فهرست بر پیش بینی‌های انجام شده تا افق ۲۰۳۰ استوار هستند. برخی از این مشاغل هم اکنون نیز وجود دارند و در آینده با تقاضای بیشتری همراه خواهند بود. اینگونه مشاغل از نظر نیاز‌های شغلی و حرفه ای رو به رشد هستند. برخی نیز کاملاً جدید خواهند بود.

مشاغل آینده تا افق2030(ده سال آینده)

 

برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین