پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
برخی از کارشناسان، سبک مدیریتی خانم ابتکار را مدیریت ویترینی می‌دانند. مدیری که صرفا با شعار درمانی و بعضا حضور به ضرب و زور رسانه، قصد اعلام حضور خود را دارد. ورای درست یا غلط بودن این برداشت، نباید تمرکز ما را از آخرین صحبت‌های خانم ابتکار در خصوص شرایط سخت و آسیب پذیری زنان سرپرست خانوار دور کند. بشکل کاملا شفاف از خانم ابتکار می‌خواهیم که عملکرد و اقدامات موثر مجموعه تحت امر خود در این خصوص را برای افکار عمومی تشریح بفرمایند. برای قضاوت خوانندگان، عین فرمایشات خانم ابتکار، در متن خبر آورده شده است.
شعارسال:معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: زنان سرپرست خانوار به خصوص آن دسته از بانوانی که هیچ نهادی از آنان حمایت نمی‌کند در شرایط کرونایی آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند.
 
معصومه ابتکار روز چهارشنبه در نشست استاندار، فرمانداران و مشاوران بانوان و خانواده استان تهران افزود: یک زن سرپرست خانوار به تنهایی با شرایط موجود مواجه نیست و یک خانواده را تحت پوشش دارد.
وی یادآورشد: فرمانداران باید نسبت به شناسایی زنان سرپرست خانوار به خصوص آنانی که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند، دست به کار شوند.
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: زنان سرپرست خانوار یکی از گروه‌های هدف مورد تاکید دولت برای حمایت همه‌جانبه است اما اکنون یکی از مسائل پیش‌رو در این زمینه شناسایی آنان محسوب می‌شود.
 
وی تاکید کرد: باید به این زنان دسترسی پیدا کنیم، زنانی که نه از سوی بهزیستی حمایت می‌شوند و نه در لیست جامعه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که تعداد آنان نیز قابل توجه است.
 
تمرکز بر توان‌افزایی اقتصادی زنان
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: ما بر روی چند طرح به ویژه توان‌افزایی اقتصادی زنان به خصوص دختران فارغ‌التحصیل و زنان کارآفرین تمرکز داریم.
 
ابتکار ادامه داد: حمایت از زنان کارآفرین یکی از جهت‌گیری‌هایی است که معاونت آن را در سطح ملی با عنوان «زنان نسل تحریم» دنبال می‌کند که قالب آن زنان کارآفرین در سطح ملی در یک رای‌گیری گسترده معرفی می‌شوند و تاکنون چهار دوره رای‌گیری انجام شده است.
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: در هر دوره زنان کارآفرین از این طریق معرفی و به این طریق زنان کارآفرین موفق و منتخب ملی حمایت می‌شوند.
 
استانداردی برای محصولات خانگی
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری افزود: یکی از کارهایی که در سطح ملی پیگیری کردیم، مذاکره با سازمان استاندارد و تصویب صدور این نشان برای نخستین‌بار برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی در شورای عالی استاندارد بود.
 
ابتکار یادآورشد: یکی از مشکلاتی که زنان صاحب کسب‌وکارهای خانگی مطرح می‌کردند، نبود استاندارد برای محصولات تولیدی بود که اجازه نمی‌داد وارد حوزه صادرات شود که با این مصوبه این مساله برطرف می‌شود.
 
سهام عدالت وثیقه زنان صاحب مشاغل خانگی
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با بیان اینکه زنان متقاضی تسهیلات اغلب فاقد وثیقه لازم هستند، گفت: بانک مرکزی برای زنان صاحب کسب‌وکار مصوب کرد که از سهام عدالت برای وثیقه تسهیلات مورد تقاضا استفاده کند.
 
وی بیان کرد: کار دیگری که انجام شد برای رفع مساله پیش‌روی زنان صاحب کسب‌وکار در دریافت تسهیلات بانکی بود.
 
اسناد عدالتی جنسیتی
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: تلاش‌ها و اقداماتی که در استان تهران برای کاهش آسیب‌ها و به حداقل رساندن آنها انجام گرفته بسیار موثر بوده است.
 
وی اعلام کرد: یکی از دستاوردهای مهم دولت دوازدهم توجه به موضوع برنامه‌ریزی در حوزه زنان و خانواده است که در ستاد مدیریت خانواده آن با تصویب شاخص‌های عدالت جنسیتی در سال ۹۶ و سندهای مدیریت زنان و خانواده تا همین سال ۹۹ دنبال و پیگیری کرد.
 
«ابتکار» با اشاره به تصویب سی‌ویکمین سند در هفته گذشته اضافه کرد: اکنون می‌توان اعلام کرد که در کل کشور، سندهای ارتقای زنان و خانواده به تصویب رسیده است و بر اساس برنامه‌های اجرایی در دستور کار اجرا قرار می گیرد.
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: سامانه رصد و پایش اجرای سندهای ارتقای زنان و خانواده آماده و شناسنامه‌های شاخص‌های عدالت جنسیتی طی هفته پیش‌رو ابلاغ می‌شود.
 
وی افزود: این شناسنامه نحوه محاسبه شاخص‌های عدالت جنسیتی را مشخص می‌کند و در صورت موافقت استان تهران آزمونه برای این محاسبه و بررسی خواهد بود.
 
ابتکار یادآورشد: علاوه بر حرکت بر اساس برنامه، شاخص‌های عدالت جنسیتی را هم رصد و پایش می کنیم و با یک نگاه کاملا علمی پیش می‌رویم.
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: قانون‌های مورد تاکید در سند چه در مقاطع شهرستانی و چه در دستگاه‌هایی که در تقسیم کار مسئولیت دارند، با جدیت دنبال شود.
 
وی اظهارداشت: اجرای این برنامه‌ها نیازی به اعتبار ندارد و فقط باید جهت‌گیری دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها بر اساس اسناد مصوب باشد.
 
ابتکار خاطر نشان کرد: معاونت سعی کرده است که با طرح‌های ملی و استانی در کنار مسئولان اجرای این طرح‌ها و اسناد باشد.
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: این پروژه‌ها را در سال ۱۳۹۸ در کشور اجرا کردیم و امسال نیز آنها را ادامه می‌دهیم و اصرار هم داریم که همه این پروژه‌ها همسو با سندها پیش برود.
 
ابتکار اضافه کرد: انتظار داریم بر اساس شاخص‌های اعلام شده، نحوه اجرای پروژه‌ها رصد و پایش شود و مرکز آمار ایران نتیجه بهبود شاخص‌ها را اعلام کند.
 
توان‌افزایی تشکل‌های مردم نهاد تهرانی
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری افزود: یکی دیگر از مباحث مورد پیگیری ما بحث توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد بود که طی چهار روز برای ۱۹۰ تشکل استان تهران این دوره برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه فرمانداران این تشکل‌ها را پای کار بیاورند، یادآورشد: این آمادگی را داریم که اگر تشکل‌ها طرح‌های هم راستای اسناد عدالت جنسیتی ارائه کردند، حمایت کنیم.
 
ابتکار به اجرای طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در استان تهران اشاره و اعلام کرد: این طرحی است که با همکاری خود جوامع محلی اجرا می‌شود تا آنان بتوانند مشکلات را شناسایی کنند و برای تغییر و رفع آنها گام بردارند.
 
معاون امور زنان و خانواده عملکرد تهران در اجرای طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی را قابل قبول خواند و بر لزوم شناسایی نقاط جدید دارای مشکلات اجتماعی در سطح این استان تاکید کرد.
 
وی ادامه داد: پس از اجرای این طرح، اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر طرح‌هایی برای صندوق‌های خرد بانوان را در همان مناطق اجرا کنیم.
 
ابتکار طرح گفت‌وگوی خانواده را از جمله طرح‌های بسیار مهم دولت برشمرد و خاطر نشان کرد: طرح گفت‌وگوی خانواده به طور کامل در ادامه با همکاری تشکل‌ها طرح گفت‌وگوی بین‌نسلی در استان تهران اجرا می‌کنیم.
 
به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسیده است.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری ایرنا  ،تاریخ انتشار:   4تیر 1399،کدخبر:83832916   ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین