پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
در عصر کنونی به جرأت می توان گفت اینترنت یکی از نیازهای روزمره بشر محسوب می شود و خلاء وجود آن باعث بروز مشکلات زیادی در جوامع همچون ایران ایجاد می کند. وجود زیرساخت های اینترنت نیز به تبع این موضوع بسیار حیاتی و مهم است، موضوعی که در استان اردبیل تاکنون بدان چندان که باید و شاید توجه نشده است.
شعارسال: ضرورت افزایش سرعت انتقال داده ها بر روی شبکه های موبایل، صاحبان فناوری را هر روز به سمت ارائه نسل های جدیدتری برای کاربران ترغیب می کند تا بارگذاری اطلاعات از طریق موبایل روز به روز تسهیل تر شود. طبق گفته کارشناسان ارتباطات، شبکه نسل چهارم موبایل می تواند به صورت تئوری اطلاعات را با سرعت بیش از ۱۷۰ مگابیت بر ثانیه انتقال دهد و سرعت آن حداقل ۲۲ برابر سرعت شبکه نسل سوم است.

با این توصیف لازم و ضروری است استان گردشگری اردبیل در همه نقاط شهرنشین به اینترنت تلفن همراه نسل چهارم و اینترنت های پرسرعت خانگی بدون قطعی تجهیز شود. از سوی دیگر با توجه به تأخیر در راه اندازی پروژه های ملی در استان اردبیل، لازم است متولیان زیربط این مهم را در سریعترین زمان ممکن عملیاتی و به مرحله اجراء در بیاورند.

* سرعت اینترنت صدای اردبیلی ها را درآورده است

بارها شنیده ایم کندی سرعت اینترنت پرسرعت خانگی و داده تلفن همراه صدای کاربران در استان اردبیل را درآورده و بسیاری از مشترکان اردبیلی از این وضعیت ناراضی و خواستار رسیدگی به این مشکل هستند. اما تنها مردم از این وضعیت گله مند نیستند و بسیار از مقامات شهرستان علی الخصوص فرمانداران استان اردبیل بارها از وضعیت مخابرات اردبیل اظهار تأسف می کنند.

یکی از شهروندان از ضعف پوشش مخابراتی تلفن همراه در نوار مرزی استان انتقاد کرد و گفت: در حالی بیشتر شهرها از بهترین کیفیت خدمات آنتن دهی استفاده می کنند که برخی از روستاهای این شهرستان هنوز آنتن تلفن همراه ندارند.

هاشمی در گفتگو با همشهری اظهار کرد: هم اکنون فناوری نسل چهارم که امکان استفاده از اینترنت را در هر مکانی با سرعت بسیار بالا و از طریق گوشیهای موبایل ممکن می سازد، اما در برخی از نقاط استان شاهد فعال بودن آن هستیم.

وی با انتقاد از وضعیت شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت خانگی در استان اردبیل، افزود: متأسفانه هنوز بسیاری از روستاهای شمال استان از داشتن اینترنت محرم هستند و در عصر کنونی زندگی در چنین شرایطی سخت و دشوار است.

هاشمی تصریح کرد: کندی سرعت اینترنت خانگی و تلفن همراه به موضوعی عادی در نزد کاربران این شهرستان تبدیل شده است، در حالیکه بسیاری از شهرها از توسعه اینترنت به نسل چهار و غیره سخن سر داده می شود، این منطقه هنوز در مرحله شعار مانده است.

وی به تقویت آنتن دهی تلفن همراه در مناطق گردشگری و نوار مرزی تأکید کرد و گفت: اهالی مرزنشین استان علاوه بر مشکلات محرومیت، باید هزینه های گزاف رومینگ را نیز پرداخت کنند که به دور از انصاف است و باید برطرف شود.

* وعده وزیر برای توسعه زیرساخت های مخابراتی اردبیل

چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر خود به استان اردبیل گفت: توسعه سایت نسل چهارم اینترنت در استان اردبیل و سایر استان‌ها یکی از اولویت‌های برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

«محمود واعظی» در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به سفر سال گذشته خود به استان اردبیل، گفت: در آن سفر افزایش و توسعه امکانات و زیرساخت‌های حوزه ICT استان اردبیل در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد این موضوع هستیم که حدود ۱۰۷ میلیارد تومان از طریق دولت و بخش خصوصی در استان اردبیل سرمایه‌گذاری شده است

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهرهای پارس ‌آباد، خلخال و مشگین‌ شهر اینترنت نسل چهارم راه‌اندازی ‌می‌شود، افزود: ظرفیت پهنای‌ باند اینترنت در اردبیل از هشت گیگ به ۶۰ گیگ ارتقاء یافته و حدود ۳۸ سایت اینترنت نسل چهارم در این استان نصب شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: تا پایان امسال حدود ۱۷۰ میلیارد تومان در حوزه ICT استان اردبیل و تجهیز شهرهای استان به نسل چهارم و سوم اینترنت سرمایه‌ گذاری می ‌شود که این سرمایه‌ گذاری سبب ایجاد اشتغال در استان اردبیل شده است.

واعظی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۸ روستای استان اردبیل دارای اینترنت پرسرعت هستند، گفت: ظرفیت شبکه انتقال استان نیز با توجه به اینکه حدود ۹۵۰ کیلومتر آن فیبر نوری شده است، حدود سه برابر افزایش داشته است. همچنین براساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال ۷۴۶ روستای دیگر استان اردبیل نیز به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند.

* تلاش برای تجهیز شهرهای اردبیل به سایت نسل چهار

مدیرعامل مخابرات استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۲۳ سایت نسل چهارم تلفن همراه در اردبیل و سایر شهرها راه‌اندازی شده و قرار است تا پایان امسال همه ۱۰ شهرستان را مجهز به سامانه نسل چهارم تلفن همراه کنیم.

«یاور محمد حسینی» در گفت‌و گو با فارس اظهار کرد: ما در ماه ‌های گذشته با رقم ۲۴ میلیارد تومان پروژه‌ های زیربنایی را در حوزه مخابرات تجهیز و راه ‌اندازی کردیم که از این بین ۵۳ سایت تلفن همراه نسل سوم نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر شهرهای استان از سایت نسل سوم تلفن همراه بهره‌ مند بوده و به سرعت در حال تجهیز سایت‌ها به سامانه نسل چهارم هستیم، افزود: پروژه ‌ای که امسال در دست اقدام داریم به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان یک پروژه بزرگ و عظیمی است که تلاش می‌کنیم امسال با راه‌اندازی آن شاهد نصب تجهیزات و امکانات مورد نیاز در ارتباط با نسل چهارم تلفن همراه باشیم.

وی از فعال بودن بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار تلفن همراه اعتباری و دایمی در استان خبر داد و عنوان کرد: در سفر اخیر وزیر ارتباطات به استان قرار شد ۲۱۸ سایت در نمین نیر و سرعین راه‌اندازی شود و ۶۰ سایت جدید نیز در قالب سیستم مدرن فیبر نوری و همچنین پروژه انتقال دیتا به انجام برسد.

مدیرعامل مخابرات استان اردبیل در مورد بهره‌مندی روستاییان از اینترنت پرسرعت گفت: بر اساس وعده‌ای که وزیر ارتباطات دادند قرار شده در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار که شامل ۵۰۰ روستا در استان است، این سیستم راه‌اندازی شود تا از اینترنت نسل جدید بهره‌مند شوند.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از سايت خبري آزادلو، تاريخ انتشار: جمعه 19 شهريور 1395، كد خبر: - ، www.azadlo.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
این همه مردم دارن میگن مشکل مخابراتی داریم واقعا مسئولین متوجه نمیشم کلا خودشونو زدن به خواب م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین