پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۸۵۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: باید به جای واژه خانه‌های ۲۵ متری از واژه خوابگاه استفاده کنیم. ساخت خانه‌های ۲۵ متری تاثیری در کاهش قیمت خانه ندارد.

شعار سال: اواخر سال گذشته طرح ساخت خانه‌های کوچک متراژ از سوی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خبرساز شد. اواخر آذر سال گذشته بود که مقامات شهرداری تهران از طرح ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری خبر دادند و در این رابطه گفته شده است که «احداث این نوع واحد‌ها نه یک انتخاب، بلکه ضرورت است.» این صحبت‌ها در حالی است که اخیرا وزیر راه و شهرسازی گفته است: «اصلا این مورد را تایید نمی‌کنم و طبق الگوی جامع مسکن، کمترین متراژ ۷۵ متر است.»

باید عنوان کرد که در خصوص این طرح بین نمایندگان مجلس هم اتفاق نظر وجود ندارد. اخیرا صدیف بدری، یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس مهر تائید را بر ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری زد و در این رابطه گفت که «تولید این واحد‌ها می‌تواند در بهبود وضعیت بازار مسکن اثرگذار باشد.» در عین حال رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره احداث واحد‌های ۲۵ تا ۴۰ متری بیان کرد که اصلا موافقت مجلس با این موضوع صحت ندارد. حال آیا ساخت خانه‌های کپسولی قیمت‌ها مسکن را ارزان می‌کند؟

در همین حال نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت مسکن ۲۵ متری باعث کاهش قیمت خانه می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: با تولید مسکن‌های ۲۵ متری مخالف هستم. چرا که این طرح با الگوی اجتماعی کشور سازگار نیست. امروزه در جوامع شهری همانند تهران با آلودگی‎های زیست محیطی مواجه هستیم. تولید مسکن کوچک خوب است، اما خانه‌های ۲۵ متر با جمعیت، فرهنگ ایرانی و مقدار زمینی که در کشور وجود دارد، سازگار نیست. چنانچه کل خاک کشور همانند تهران بود، آن زمان با ساخت خانه‌های ۲۵ متری موافق بودم.

حسام عقبائی افزود: ساخت مسکن ۲۵ متری ایده خوبی با اقتصاد مسکن ندارد و موجب کاهش قیمت خانه نخواهد شد. مخاطبان این خانه‌ها نمی‌توانند یک خانواده کامل باشند. افزایش اجاره‌بها کمر مستاجران را شکسته و افراد در جوامع شهری توان پرداخت اجاره را ندارد.

او به میزان افراد اجاره‌نشین در شهر تهران اشاره و اظهار کرد: ۴۴ درصد مردم در تهران مستاجر هستند. همچنین میانگین اجاره‌نشینی در کشور بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است. خانه‌های ۲۵ متری در هر نقطه تهران ساخته شود مورد استقبال قرار نمی‌گیرد؛ چرا که ساخت این خانه‌ها بدون پارکینگ است و با سیاست فرهنگی ما سازگار نیست. باید به جای واژه خانه‌های ۲۵ متری از واژه خوابگاه استفاده کنیم. یعنی یک فردی صبح تا شب در محل کارش باشد و تنها برای خوابیدن از این خانه استفاده کند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری تجارت نیوز ،تاریخ انتشار 11 تیر    99، کد خبر:   459793، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین