پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
غلامرضا شریعتی گفت:بر اساس تفاهم نامه سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری و صندوق توسعه ملی ، طرح‌های آبخیزداری از سه سال پیش از محل این صندوق تخصیص می‌یابد از این رو نهضت آبخیزداری در استان با پیگیری‌های لازم همچنان ادامه خواهد یافت تا تهدیدها به فرصت هایی برای عمران و آبادانی خوزستان تبدیل شود.

شعار سال:غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در آیین شروع احداث بند خاکی اس ۱۲و گام نخست پخش سیلاب در حوضه شهرویی بهبهان افزود: از سه سال پیش در مجموع ۲۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در خوزستان اختصاص یافته که به تدریج به بهره برداری رسیده و تعدادی نیز در حال اجرا یا شروع عملیات اجرایی است.

به گفته وی اجرای این طرح‌های زیربنایی می‌توانند به تقویت اقتصاد درون زای روستاها در سال جهش تولید کمک کنند و از سویی به مهارسیلاب های مخرب و تقویت سفره‌های آبهای زیرزمینی و تامین آب کشاورزی منطقه منتهی شوند.

نماینده عالی دولت در خوزستان در ادامه گفت: در سال ۱۳۹۰ بروز سیلاب در منطقه شهرویی بهبهان و آبگرفتگی جاده رامهرمز - بهبهان ، منجر به فوت هشت نفر از شهروندان شد که امیدواریم با اجرای مجموعه طرح‌های آبخیزداری در منطقه که امروز ۲ طرح آن شروع می‌شود خطر بروز سیلاب و آبگرفتگی کاهش یابد و بارندگی‌های شدید منجر به تخریب زیربناهای منطقه نشود.

کوروش کیانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان نیز در این آیین با حضور مسوولان محلی گفت:برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در منطقه شهرویی بهبهان ۱۸۰میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به سیل خیز بودن این منطقه از جنوب شرق استان در زمان بارندگی‌های شدید و خساراتی که به زیرساخت‌های منطقه وارد می کند ابراز امیدواری کرد اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در این منطقه سیل خیز و پخش سیلاب ، خطر بروز سیل از بین برود و آبهای سطحی در خدمت توسعه کشاورزی و دامداری منطقه قرار گیرد و تقویت سفره‌های زیرزمینی ، مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک را به دنبال داشته باشد.

همچنین در آیینی با حضور استاندار خوزستان عملیات اجرایی بند بتن غلطکی "دی ۱۲" شنبه در روستای پکین در بخش ابوالفارس در ۵۰کیلومتری مرکز شهرستان رامهرمز شروع شد تا گامی دیگر در راستای مهار آبهای سطحی و بروز سیلاب در این منطقه کوهستانی و سخت گذر برداشته شود.

 هدف از ساخت بند بتن غلطکی دی ۱۲ که گنجایش ۱۸۹هزار و ۶۰۰متر مکعب را دارد کنترل سیلاب و پیشگیری از فرسایش خاک  ، جلوگیری از ورود رسوبها به بستر رودخانه مارون ، بهبود محیط اکولوژیکی ، حفظ و نگهداشت آب در حوضه آبریز این منطقه که ۳۱۲ هکتار مساحت دارد و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی عنوان شده است.

شریعتی استاندار خوزستان در آیین شروع این بند بتن غلطکی که طول آن ۹۲متر و عرض آن از کف ۴۵متر است با اشاره به اینکه بروز سیلاب هرساله خسارات زیادی به منابع آب و خاک در این منطقه وارد می کند ، هدف

اصلی از اجرای طرح‌های آبخیزداری و بندهای خاکی و بتنی را توسعه پایدار در منطقه و بکارگیری منابع خدادادی برای توسعه و آبادانی منطقه توصیف کرد و افزود: طرح های آبخیزداری چند وجهی هستند و در حفظ محیط زیست و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها موثر هستند.

وی گفت:بر اساس تفاهم نامه سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری و صندوق توسعه ملی ، طرح‌های آبخیزداری از سه سال پیش از محل این صندوق تخصیص می‌یابد از این رو نهضت آبخیزداری در استان با پیگیری‌های لازم همچنان ادامه خواهد یافت تا تهدیدها به فرصت هایی برای عمران و آبادانی خوزستان تبدیل شود. 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری برنا، به تاریخ: 15 تیر ۱۳۹۹،‌ کد خبر: 1024779،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین