پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۷۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کیومرث سرمدی در بازدید از کارخانه‌های ذوب‌آهن، کنسانتره و گندله‌سازی اسدآباد موضوع مالیات ارزش افزوده، نداشتن مجوز کارخانه کنسانتره، غیر بومی بودن بیشتر افراد شاغل در این کارخانه یکبار دیگر مطرح و خواستار گزارش شفاف و واقعی از مدیر کارخانه و اداره صمت شد.

شعار سال:کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در ادامه حضور خود در حوزه انتخابیه از کارخانه‌های ذوب‌آهن، کنسانتره و گندله‌سازی، پروژه‌های عمرانی چنارعلیا و حسن‌آباد امام بازدید کرد.

در این بازدید کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به اینکه  کارخانه کنسانتره یک فرصت است، اظهار کرد: اداره صمت و کارخانه گزارشی کاملی از وضعیت موجود کارخانه، تعداد افراد بومی و غیربومی، پیشنهاد برای استفاده از ظرفیت توسعه آن را برای باز کردن گره مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان به ما ارائه دهند.

وی خطاب به مدیر کارخانه  گفت: بنا به گفته شما۹۰ درصد نیروهای کارخانه کنسانتره بومی اسدآباد هستند درحالی‌که نگاه مردم  و اهالی روستاهای اطراف این‌گونه نیست، بنابراین می‌طلبد که گزارش دقیقی از وضعیت افراد به ما شرح دهید.

 سرمدی بابیان اینکه باوجود چنین کارخانه‌ای انتظار می‌رود که از افراد بومی روستاهای اطراف این منطقه مثل حسن‌آباد، قادرآباد و پیرملو استفاده و جوان بیکار نداشته باشیم، افزود: با توجه به وجود تحصیل‌کرده‌های زیادی در شهرستان برای به‌کارگیری افراد در این کارخانه باید هماهنگی هایی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مالیات ارزش‌افزوده کارخانه‌های این منطقه باید در این منطقه هزینه شود، گفت: برای این امر حتماً ورود و آن را پیگیری خواهم کرد.

مدیر کارخانه کنسانتره آهن شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به وضعیت تولید در این کارخانه، اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت ۶۰۰ تن تولید آهن در حال فعالیت است که برای۳۵۰ نفر مستقیم و هزار نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 

میرزایی بابیان اینکه این کارخانه از دو معدن در قروه و بهار سنگ‌آهن خود را تأمین می‌کند، گفت: ۹۰ درصد افراد شاغل در این کارخانه بومی و از اسدآباد و روستاهای اطراف آن هستند و تعدادی نیرو هم از ذوب‌آهن سابق مشغول به کار شدند.

وی یکی از مشکلات کارخانه کنسانتره اسدآباد را فعالیت بدون مجوز خواند و گفت: بعد از گذشت ۶ سال هنوز موفق نشدیم که پروانه بهره‌برداری بگیریم و درواقع ما در این کارخانه مجوز قانونی نداریم و غیرقانونی در حال فعالیت هستیم.

مدیر کارخانه کنسانتره آهن شهرستان اسدآباد گفت: این کارخانه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد و انتظار می‌رفت که زودتر از این‌ها مجوز بهره‌برداری به ما داده شود اما این اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: مجوز تأسیس کارخانه کنسانتره منوط به این است که پسماند و باطله آن جزئی از آن باشد که امروز بعد از ۶ سال هنوز ما موفق به اخذ آن نشدیم.

در ادامه برنامه ها، نماینده اسدآباد از ذوب‌آهن ۲۶ ساله و بلاتکلیف اسدآباد و همچنین گندله‌سازی بازدید و از وضعیت کاری این کارخانه‌ها گزارشی دریافت کرد.

همچنین از پروژه‌های عمرانی روستاهای حسن‌آباد، امام و چنارعلیا بازدید و پای صحبت‌های مردم این روستاها نشست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی می متالز ، تاریخ انتشار: 6 مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: 120387،www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
قطعا اول از همه بايد كساني استخدام بشن كه بومي اون منطقه هستن تا بيكاري در استان به صفر برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
واقعا باید قدر این تولید گران که در این برهه از سال اینطوری مردونه دارن میجنگن دونست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
خیلی بهتر است که در کارخانه‌ها افراد بومی مشغول بکار شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین