پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
بسیاری از شهروندان اطلاعات تخصصی درباره تفاوت آهو و گوزن نداشته و آن‌ها را یکی دانسته و صرفا تفاوت جنسی برای آن‌ها قائل هستند. در حالیکه رابطه مرغ و خروس، الاغ و خر، اسب و مادیان و. بین گوزن و آهو برقرار نبوده و با دو گونه جانوری نزدیک به هم، اما متفاوت روبرو هستیم.
شعارسال: آهو چرنده‌ای دارای شاخ و سم است. این حیوان شباهت زیادی به گوزن دارد، ولی در اصل جزو خانواده بز و گاو وحشی است. محل زندگی بیشتر آهو‌ها در دشت‌های آفریقاست. آن‌ها دونده‌های بسیار سریعی هستند که در گله‌های بزرگ زندگی می‌کنند و با کوچکترین احساس خطر، به سرعت می‌گریزند. بعضی از انواع مشهور آن‌ها عبارتند از: ایمپالا، قوچ آبی، آهوی آفریقایی و گوزن آفریقایی. تفاوت گوزن و آهو چیست؟

آهو همان گوزن است؟ + تصاوير 
آهو‌ها را می‌توان توسط شاخ‌های منحنی، حلقه‌ای، قهوه‌ای یا قهوه‌ای مایل به قرمز با رگه‌های سفید از گوزن‌ها شناسایی کرد.

تفاوت‌های اساسی گوزن و آهو

آهو همان گوزن است؟ + تصاوير
گوزن به حیواناتی نشخوارکننده از خانواده گوزنیان در راسته جفت سمان گفته می‌شود. نر‌ها شاخ‌های بلند و نسبتاً پهنی دارند. رشد شاخ‌ها از یک سالگی به بعد شروع می‌شود، ولی شاخک‌ها از دو سالگی ظاهر می‌گردد. در اواخر فصل زمستان شاخ‌ها می‌افتند و شاخ‌های جدید بلافاصله شروع به رشد می‌کنند و در تابستان تکمیل می‌شوند. این حیوانات در یک آن می‌توانند به شدت وحشی شده و به انسان حمله کنند وطعمه را چه مرده و چه زخمی در همان محل رها کنند.

آهو همان گوزن است؟ + تصاوير
جثه یک گوزن
 
جنس نر تمام گونه‌های گوزن به جز گوزن آبی شاخ دارد. شاخ گوزن‌ها تفاوت مهمی با سایر حیوانات شاخ دار مثل گاوسانان و کرگدن‌ها دارد. شاخ آن‌ها دائمی نیست و هر سال می‌افتد و به جایش شاخ جدیدی می‌روید. گوزن‌های ماده، غیر از نوع شمالی، هرگز شاخ در نمی‌آورند.
 
آهو همان گوزن است؟ + تصاوير
همه ساله در اوایل بهار مقدار زیادی خون در محل رویش شاخ گوزن نر به جریان می‌افتد. این خون، ماده‌ای استخوانی که رشد شاخ را تسریع می‌کند، با خود حمل می‌کند. ابتدا، محل رشد شاخک، پوشیده از پوستی نرم و پر مو به نام «مخمل» می‌شود. در اوایل تابستان این شاخ‌ها به بیشترین حد رشد خود می‌رسند. در این زمان خون، قطع می‌شود و مخمل روی سر از بین می‌رود. آهوی نر، آنقدر شاخ هایش را به اشیای دیگر می‌مالد تا محکم و براق شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از نم نمک، تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، namnamak.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین