پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۰۰۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
درحالی سهم آمریکا از بازار جهانی صادرات پسته از ۴۱ درصد به ۵۵ درصد افزایش یافته که طی این مدت سهم ایران از بازار صادراتی پسته در جهانی با کاهش ۵۶ درصدی از ۳۴ درصد به ۱۵ درصد رسیده است.
شعار سال :  براساس آمار‌های جهانی طی سال ۲۰۱۹، کشور آمریکا با صادرات یک میلیارد و ۸۵۷ میلیون دلار، علاوه براینکه در صادرات پسته رتبه اول جهان را دارد، ۵۵ درصد بازار جهانی این محصول نیز در اختیار این کشور است.

پس از این کشور، ایران با صادرات ۵۱۵ میلیون دلار و سهم ۱۵ درصدی در رتبه دوم و هنگ‌کنگ نیز با ۳۸۸ میلیون دلار و سهم ۱۱/۵ درصدی در رتبه سوم قرار دارد.

صادرات پسته ایران به نصف رسیده است
 
طبق این آمارها، در سال ۲۰۱۷ ایران درحالی در رتبه دوم پس از آمریکا قرار داشته که میزان صادرات پسته کشورمان یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون دلار و سهم ایران از کل صادرات جهانی این محصول حدود ۳۴ برصد بوده است. به عبارتی دیگر طی دو سال اخیر درحالی سهم آمریکا از بازار جهانی صادرات پسته از ۴۱ درصد به ۵۵ درصد افزایش یافته که طی این مدت سهم ایران از بازار صادراتی پسته در جهانی با کاهش ۵۶ درصدی از ۳۴ درصد به ۱۵ درصد رسیده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازرکنا، تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر:۲۱۳۴۴۶۴، ۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین