پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 May 22
کد خبر: ۳۰۳۱۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
شبکه شاد بعد از سه هفته از آغاز سال تحصیلی هنوز بستری برای همه دانش آموزان نشده و خیلی از دانش آموزان نمی‌توانند از آن استفاده کنند. حتی خیلی از معلمان نیز با استفاده از آن آشنایی ندارند.
شعار سال: هنوز سه هفته از آغاز سال تحصیلی جدید نگذشته است که حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، از تعطیلی یک هفته‌ای مدارس و دانشگاه‌ها خبر داده و گفته است با صلاحدید مسئولان استانی تعطیلی یک هفته‌ای مدارس و دانشگاه‌ها امکان تمدید هم خواهد داشت.
این وضعیت آشفته سال تحصیلی ۹۹ در حالی است که وزارت اموزش و پرورش خود نیز دچار سردرگمی شده و نتوانسته است رویکردی کارشناسانه و متناسب با وضعیت استان‌های مختلف درشیوه بازگشایی مدارس اتخاذ کند.
در روز‌های گذشته در رسانه‌ها عنوان شد که برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی متوجه دانش اموزان قرار است سیمکارتی با عنوان شاد بین آن‌ها توزیع شود و فقط به یک سری سایت‌های بخصوص دسترسی داشته باشد، اما گویا وزارت ارتباطات از تأمین این سیمکارت عاجز مانده و آذری جهرمی آب پاکی را روی دست والدین ریخته و گفته است توزیع سیمکارت شاد به هیچ عنوان امکانپذیر نیست.
جدای از ضعف زیرساخت‌های ارتباطات و فضای مجازی در کشور، ناگاآهی و عدم شناخت استفاده کنندگان هم مشکلات این فضا را دوچندان کرده است.
توفیق زندی یکی از مدیران مدارس ابتدایی در سنندج در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برخی از معلمان هنوز شناخت و سواد استفاده از شبکه شاد را نداشته و علاقه‌ای به حضور در این فضا را ندارند.
دلسردی دانش آموزان از آموزش مجازی
وی افزود: جدای از این مسئله، ضعف زیرساخت‌های اینترنت در استان‌های محروم، دسترسی به این شبکه را برای معلمان و دانش اموزان بسیار سخت کرده است.
از یک سو شروع سال تحصیلی جدید در مدارس روستایی و عشایری به صورت حضوری است و از سوی دیگر کلاس‌های نیمه حضوری و غیرحضوری دانش اموزان در شهر‌ها سبب ناهماهنگی در روند رو به جلو سال تحصیل و سرفصل‌های درسی شده است.
دلسردی دانش آموزان از آموزش مجازی
این بی برنامگی وزارت آموزش و پرورش سبب بی رمقی و بی اهمیتی معلمان در مدارس روستایی شده و دانش اموزان آن‌ها هم زیاد توجهی به انجام تکالیف خود نمی‌کنند.
شهلا رضایی مادر یکی از دانش آموزان روستایی در شهرستان سنندج به خبرنگار ما گفت: پسرش کلاس پنجم است و با وجود اینکه گفته شده کلاس‌ها در روستا‌ها حضوری و کاملا دایر است، اما معلمان فقط دو الی سه ساعت در مدرسه حضور می‌یابند و بلافاصله به شهر برمی گردند.
وی افزود: پسرش در انجام تکالیف خود کاملا بی انگیزه است و می‌گوید معلممان گفته که انجام تکالیف اختیاری است.
دلسردی دانش آموزان از آموزش مجازی
خلاصه مطلب اینکه، بی برنامگی وزارت آموزش و پرورش در اجرای سال تحصیلی جدید، ضعف وزارت ارتباطات در فراهم کردن زیرساخت‌های آموزش مجازی و از همه مهمتر تقریبا غیرممکن بودن تامین لوازم و اقلام لازم برای بهره مندی از روش‌های آموزش مجازی برای درصد بالایی از دانش آموزان کشور سبب سستی و دلسردی دانش آموزان شده است و گویا دولت برای این وضعیت راهکاری عملی و قابل اجرا در سطح کل کشور ندارد و برنامه‌های آن‌ها فقط جنبه استفاده برای یک سری دانش آموز بهره‌مند و برخوردار از امکانات را دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۶۵۲۴۶۹، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
وقتی وزیر به اصطلاح جوان نمیتونه یه سیم کارت شاد توزیع کنه و از این قضیه احساس عجز و ناتوانی میکنه دانش اموزان نباید دلسرد بشن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
واقعاً فکر نمیکنم هیچ نظارتی بر مدارس وجود داشته باشد همین تابستان مدرسه کنار خانه ما برعکس همه سال های قبل که حتی کرونا نبود بازبود معلمان در حیاط درس می‌دادند الان که مهر ماه است حتی تاشب در حیاط یه کلاس تشکیل می‌شود انهم کنار هم . کدام مسوول؟؟؟!!! کجا هستند؟؟؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین