پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۶۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
حسن روحانی خودش چکیده جمهوری اسلامی است همه چیز را می‌داند، ولی در انتخابات به مردم وعده داد، ولی عمل نکرد، چه کسی نگذاشت کار کند؟ بنابراین اگر از من بپرسید چه کسی در ۱۴۰۰ می‌آید می‌گویم برای من فرقی نمی‌کند، چون من به خودم هم رای نمی‌دهم، چون می‌دانم که نمی‌توانم تعهدات خود نسبت به مردم را انجام دهم، اگر نمی‌گذارند کار کنید کاندیدا نشوید.
شعار سال: بیشتر عمرش را در لندن زندگی کرده است، ولی هرگز ارتباطش را با ایران قطع نکرده، چه پیش از انقلاب و چه بعد از انقلاب. این اواخر هر وقت به تهران می‌آید پیغام می‌گذارد و خبر می‌دهد و من هم به دیدارنیوز دعوتش می‌کنم. پیروز مجتهدزاده در سال ۱۳۲۴ خورشیدی در شهرستان نور زاده شد، وی تحصیلات ابتدایی را از مدرسهٔ داریوش در زادگاهش شروع کرد. مدرسه‌ای که پدرش آن را افتتاح کرد و مدیر آن بود. پدرش تحصیل‌کرده مدرسه سپهسالار تهران در زمان مشروطیت بود.
 
پیروز مجتهدزاده تا کلاس یازده در نور ماند و چون آن جا مقطع دیپلم نداشت، با مساعدت پدر و به همراه برادرش در سال ۱۳۴۳ راهی تهران شد و در سال ۱۳۴۴ در مدرسه پهلوی پیشین واقع در خیابان ری در رشته ادبی دیپلم گرفت. مجتهدزاده در سال ۱۳۵۰ از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و سپس با درجه ستوان دوم وظیفه در نیروی زمینی ارتش ایران از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲ خدمت سربازی را گذراند. او کارشناس و پژوهشگر گروه جغرافیای دانشگاه تهران از ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۲، استاد مدعو دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تا همین دو سال پیش، استاد جغرافیای سیاسی و ژئوپولیتیک و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تا ۱۳۸۰ بوده است.
 
در خارج از کشور هم مدرس گروه جغرافیای دانشگاه لندن از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۴، مشاور مؤسسه پژوهشی مرز‌های بین‌المللی لندن (International Boundaries Consultants) از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۲، مدیرعامل بنیاد پژوهشی یورو سویک Urosevic Research Foundation لندن از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۱، عضو هیئت علمی (سطح دانشیاری) مرکز مطالعات ژئوپولیتیک و مرز‌های بین‌المللی دانشگاه لندن GRC/SOAS University of London از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۲ بوده و در ایالات متحده و اتحادیه اروپا عناوین دانشگاهی متنوعی دارد.

مجتهد‌زاده ۷ بار با دیدار گفتگو کرده است، ولی این دومین بار است که او در استودیو دیدار حاضر می‌شود و مصاحبه ویدئویی انجام می‌دهد. انتخابات آمریکا، پیروزی دموکرات‌ها و طبیعتا تاثیر آن بر سیاست‌های داخلی ایران بهانه این گفت‌وگو با پیروز مجتهد‌زاده بود.
 
مجتهد‌زاده یک وجه مشترک با خوانش رسمی نظام در مورد تحولات آمریکا دارد و آن این است که سیاست‌های کلان آمریکا با رفتن یک رییس‌جمهور و آمدن دیگری تغییر نمی‌کند. البته در مورد بایدن و نگاه دموکرات‌ها به برجام نظر متفاوتی دارد و معتقد است هرچند جو بایدن تمایل دارد به برجام برگردد، ولی آنقدر هم آسان نیست، چون طی این چهار سال دوره ترامپ معادلات جدیدی در جهان و منطقه خلیج فارس تغییر کرده است.
 

این استاد ژئوپولیتیک و علوم سیاسی خاطر نشان کرد: مسئولان ایرانی تا کنون به تنها چیزی که فکر نکرده‌اند منافع ملی بوده است و این رویه ریشه تاریخی دارد. انقلابیون در یک موضوع مشترک بودند و آن مرگ بر شاه بود، بعد از آن برنامه‌ای نداشتند و درود بر ملت را فراموش کردند، گویی اساسا توسعه ایران در برنامه انقلابیون نبود.
 
ما استقلال داشتیم، آزادی اجتماعی هم تقریبا در ایران قبل از انقلاب داشتیم. دوستان انقلابی شاید حکومت اسلامی می‌خواستند که به آن رسیدند، لذا ریشه مشکلات نه در ایالات متحده و برجام که در بلاتکلیفی‌ها و بی برنامگی‌های مسئولان ما در چهل اندی سال گذشته است.
 
وی در مورد انتخابات ۱۴۰۰ ایران هم گفت: همه روسای جمهوری قبلی می‌گفتند نمی‌گذارند کار کنیم. من همه را افرادی غیر صادق می‌دانم. زیرا همه این‌ها از دل و اعماق جمهوری اسلامی می‌آیند، مگر زمانی که نامزد پست ریاست جمهوری می‌شوند نمی‌دانند که نمی‌گذارند؟ حسن روحانی خودش چکیده جمهوری اسلامی است همه چیز را می‌داند، ولی در انتخابات به مردم وعده داد، ولی عمل نکرد، چه کسی نگذاشت کار کند؟ بنابراین اگر از بپرسید چه کسی در ۱۴۰۰ می‌آید می‌گویم برای من فرقی نمی‌کند، چون من به خودم هم رای نمی‌دهم، چون می‌دانم که نمی‌توانم تعهدات خود نسبت به مردم را انجام دهم.
                                                                                                                                                

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی دیدار  ، تاریخ انتشار:   9 آذر  1399  ، کدخبر: 76437،www.didarnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
داريم در مورد چيزي حرف ميزنيم كه درد مردم ايران در انتخابات هست چرا بايد هميشه بين بد و بدتر انتخاب كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
خود اون رجال هاي باقيمونده راه رو بر ديگران بستن وگرنه در اين زمينه الا ماشالله رجل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
استاد علوم سياسي خوب هم كم نداريم واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین