پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۱۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
در شرایطی در کشور ما مسئله زاد و ولد را مهم می‌دانند که از میان تمامی راه‌های افزایش جمعیت، مثل افزودن رفاه و بهزیستی انسان ها، ازدیاد ثروت جامعه و شرایط اقتصادی و معیشتی و ایجاد موقعیت‌های شغلی، از میان بردن فقر افرودن منابع و امکانات و. تسلط و کنترل بر بدن زنان و مغزشویی آنان با ایدئولوژی برای هرچه بیشتر تحمیق آنان و اثر بخش سازی تحمیل سیاست‌های زن محور جمعیتی، روشی کم هزینه‌تر و به صرفه‌تر است: با افزایش تشویق به فرزندآوری و حذف خدمات.

  شعار سال:شاید آنقدر که مسئولیت حل معضل کاهش جمعیت بر گردن زنان افتاده‌، باورتان نشود که زادوولد تنها یکی از راه‌های افزايش جمعیت است، در اصول مبانی جمعیت شناسی ،عوامل مؤثر بر تغییر و حرکات جمعیت عبارتند از :ولادت، مرگ و میر، طلاق، ازدواج و مهاجرت.

اگر به شاخص های دیگر غیر از ولادت در عوامل مؤثر بر تغییر و حرکات جمعیت نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که جز همین مورد که کنترل بدن زن و هرچه بیشتر بهره کشی از آن است، کنترل و نظارت صحیح و راهبردی بقیه موارد چه بسا بتواند تأثیر همین یک مورد را نیز از نظر اهمیت هم سطح آنان قرار دهد و نه بیشتر.

اگر سیاست های در پیش گرفته شده را مروری بیندازیم متوجه خواهیم شد که تمامیِ بار جبران خسارات سیاستی بر دوش زنان گذاشته میشود که اینجا با هم مرور میکنیم.

آیا واقعاً مشکل با تمرکز بر میزان باروری زنان حل میشود!؟ پاسخ کوتاه :خیر

متأسفانه مجبوریم با عقبگرد و مراجعه به قرن ها پیش و دستاوردهای انقلاب علمی برای عده ای ثابت کنیم که از دسترس خارج ساختن روندهای مراقبت‌های بارداری و پیشگیری نه تنها نمیتواند کمکی در افزایش جمعیت سالم مد نظر سیاست‌های تشویقی دولت داشته باشد بلکه هرچه بیشتر خسارت و زیان در دامان آن خواهد گذاشت نتيجه آن متولد شدن افراد دارای معلولیت و یا در بهترین حالت افرادی ست که نه از نظر پشتوانه دولتی اعم از خدمات بهداشتی و درمانی و تامین رفاه اجتماعی و نه از جهت پشتوانه خانوادگی اعم از تامین مسکن و آرامش های روحی و روانی و اهداف توسعه تامین نیستند، نظیر کودکان کاری که یکی پس از دیگری خودکشی میکنند و به زندگی خود خاتمه میبخشند و یا مجبور به تن فروشی می‌شوند.

در مورد اخیر، خانواده های این کودکان نیز در "تله عقب ماندگی" گرفتار می آیند که اصطلاحی ست برای خانواده ها که در انتخاب اندازه خانواده خود به آن دچار میشوند چراکه فقر اقتصادی موجبات فقر فرهنگی خانواده ها و افزودن نرخ باروری میشود که نه تنها سطح زندگی شان پایین است بلکه از عهده اداره آن نیز برنمی آیند و در نتیجه اعتماد به نفس و شخصیت شان هم مورد سوال قرار می‌گیرند،

یکی از پیامدهای مهم آن متولد شدن کودکان دارای معلولیت یا مبتلا به سندروم داونی ست که پس از تحمل زجر، از دنیا میروند خطر مرگ در سنین پایین برای افراد مبتلا به سندرم داون نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر است.

بیشتر آن‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی یا عفونت‌ها از دنیا می‌روند. بین ۴ تا ۱۲ درصد کودکان مبتلا، در سال اول زندگی می‌میرند. افراد مبتلا به سندرم داون که از بیماری‌های قلبی مادرزادی رنج میبرند، به احتمال ۶۰ درصد تا ۱۰ سالگی و به احتمال ۵۰ درصد تا ۳۰ سالگی زندگی می‌کنند. این اعداد برای مبتلایانی که بیماری قلبی مادرزادی ندارند، به ترتیب ۸۵ و ۸۰ درصد است.حدود ۱۰ درصد این افراد به سن ۷۰ سالگی می‌رسند.

علم بهبود نسل که توسط "فرانسیس گالتون" به نقش توارث توجه بیشتری دارد که هدف آن بهبود و اصلاح کیفی جمعیت های انسانی ست که تحدید انتقال نقص های موروثی را در برنامه خود دارد و نخست در حفاظت جسمی و روانی نسل حاضر می‌کوشد و هم  بهبود نسل های آینده را مد نظر دارد، همچنین ممانعت از ازدواج در سنین پایین خود یکی از جنبه های کیفی سیاست جمعیتی ست که هیچ کدام با سیاست های کنونی هیچ سنخیتی ندارد.

 گویی از میان تمامی راه‌های افزايش جمعیت ، مثل افزودن رفاه و بهزیستی انسان ها، ازدیاد ثروت جامعه و شرایط اقتصادی و معیشتی و ایجاد موقعیت های شغلی، از میان بردن فقر افرودن منابع و امکانات و.... ،تسلط و کنترل بر بدن زنان و مغزشویی آنان با ایدئولوژی برای هرچه بیشتر تحمیق آنان و اثر بخش سازی تحمیل سیاستهای زن محور جمعیتی، روشی کم هزینه تر و به صرفه تر است: با افزایش تشویق به فرزندآوری و حذف خدمات.

در کل اعمال فشار بر روی زنان برای زادوولد و محدود کردن دسترسی آنان به وسایل پیشگیری از بارداری و حذف و ممنوعیت اجبار به غربالگری با رنگ و لعاب پرطمطراق و پرطرفدار  "کشتن جنین"! و جلب حمایت اقشار مذهبی با مقدس شماری تولید مثل و خارج کردن سونوگرافی هفته ۱۸ بارداری از ردیف بیمه راه حل افزایش جمعیت شده است!!

پس میتوان این جمله از اولمپ دوگوژ را بار دیگر به گوش زنان کشورهای جنوب جهانی با صدای بلند رساند :
ای زن بیدار شو، زنگ خطر عقل در تمام جهان به صدا در آمده، حقوقت را دریاب!


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی جامعه شناسی زن روز

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
نابساماني هاي اجتماعي از دل خانواده ها قدرت حل شدن دارن الان اين بنيان رو ما از دست داديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
فرزند اوري در اين دوره زمونه كه شرايط به شدت بهم ريخته ست نياز مند تقويت بنيه هاي اقتصادي هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
تا مديران ما بخوان اين موضوع رو درك كنن كلي طول ميكشه ايشالله كه مشكلاتمون در حوزه مديريت زنان حل بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین