پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۲۵۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: این کشور تاکنون ۲۰۵ سند همکاری با ۱۷۱ کشور و سازمان بین المللی در چارچوب طرح «یک کمربند - یک جاده» امضا کرده است.
شعار سال: «چو شی جیائو» معاون وزیر بازرگانی چین روز شنبه اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰، چین و سایر کشورهای عضو در کنار یکدیگر در پیشبرد ساخت مشترک «یک کمربند یک جاده» به پیشرفت های جدید دست یافته اند.

وی ادامه داد: در این میان، در سال ۲۰۲۰، کل حجم تجارت چین با کشورهای مسیر کمربند و جاده به ۱.۳۵ تریلیون دلار آمریکا رسیده است که در مقایسه با دوره مشابه سال پیش از ان (۲۰۱۹ میلادی) ۰.۷ درصدا فزایش داشته است.

این مقام چینی تصریح کرد: تجارت چین با کشورهای عضو یک کمربند یک جاده، ۲۹.۱ درصد از کل تجارت خارجی چین را در سال ۲۰۲۰ تشکیل داده است.

چو اظهار کرد: در ۷ سال گذشته، چین به اتفاق کشورهای عضو یک جاده - یک کمربند، همکاری اقتصادی و تجاری را پیوسته تعمیق داده، سطح آزادسازی و تسهیلات تجاری و سرمایه گذاری را ارتقاء داده و به درهای باز با سطح بالاتر و ایجاد اوضاع جدید اقتصادی در جهان یاری کرده است.

وی اظهار کرد که کشورش ضمن تقویت چرخه گردش اقتصادی در داخل کشور، به اجرای درهای باز در سطح گسترده تر و با کیفیت بالاتری خواهد پرداخت.

طرح راه ابریشم جدید یا طرح «یک جاده - یک کمربند» یک طرح سرمایه‌گذاری و توسعه دو مسیر تجاری «کمربند اقتصادی راه ابریشم» و «راه ابریشم دریایی» است که توسط «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در سال ۲۰۱۳ ارائه شده‌ است.

پشتوانه این طرح قدرت صنعتی اقتصاد چین و توان سرمایه‌گذاری آن است. این طرح می‌تواند به همراه قدرت نظامی چین، پکن را به سوی قدرت برتر در اقتصاد جهانی رهنمون کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1399، کد خبر: 84203768،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین