پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت، هدف و در عین حال دستاورد اصلی شکل‌گیری مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت را تغییر پارادایم از مدرک‌گرایی به حرفه‌ای‌گرایی عنوان کرد و گفت: امروز در مجموعه صنعت نفت، ارزیابی‌ها برای جذب، توسعه، ارتقا و تشویق افراد بر مبنای ابزار‌های این مرکز صورت می‌گیرد.
شعار سال: فرزین مینو در آیین اعطای گواهینامه‌های مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به منتخبان، با بیان این مطلب افزود: پیش از ایجاد مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، ارزیابی‌ها در این صنعت بر مبنای قضاوت‌های شخصی بود، در حالی که با ایجاد این مرکز، شایستگی‌ها و توانمندی‌های فردی به معیار‌های اصلی ارزیابی تبدیل شده است و امروز در مجموعه صنعت نفت، ارزیابی‌ها برای جذب، توسعه، ارتقا و تشویق افراد بر مبنای ابزار‌های مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت صورت می‌گیرد.
مینو با بیان اینکه تنها مدرک تحصیلی برای احراز شغل کافی نیست، گفت: این تفکر که هرچه مدرک تحصیلی بالاتر باشد، توانمندی و شایستگی برای انجام مشاغل رده‌بالا بیشتر است، آغاز اشتباهی است، چراکه باید شایستگی‌های حرفه‌ای ملاک قرار گیرد. شایستگی، ترکیبی از دانش، مهارت و توانمندی است و با اتکا به مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، امروز به جای آموزش صرف، به سمت توسعه مهارت و شایستگی در حرکتیم.
به سمت توسعه مهارت با مکانیسم‌های جدید آموزشی حرکت می‌کنیم
وی تصمیم وزیر نفت برای راه‌اندازی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت را تصمیمی جسورانه خواند و گفت: تغییر پارادایم مدرک‌گرایی به حرفه‌ای‌گرایی کار ساده‌ای در کشور نیست.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت ادامه داد: هم‌اکنون ابزار‌های صنعت نفت برای توسعه افراد از مکانیسم‌های کلاسیک آموزشی و کلاس صرف استاد - شاگردی فاصله گرفته و به سمت توسعه مهارت با مکانیسم‌های جدید آموزشی، الکترونیکی و دستیاری حرکت کرده است.
مینو با بیان اینکه می‌توان با صراحت گفت در مجموعه صنعت نفت، تغییر نگاه در حوزه منابع انسانی ایجاد شده است، یادآور شد: اگر این تغییر نگاه به کل کشور تعمیم یابد، آثار آن را می‌توان در ارتقای سطح شایستگی‌های شغلی شاهد بود.
وی با تأکید بر اهمیت میزان توانمندی، قدرت تصمیم‌گیری و حل مسئله، رفتار‌های فردی، توانمندی‌های ذهنی و ویژگی‌های روان‌شناسی افراد علاوه بر معیار‌هایی مانند مدرک تحصیلی یا سابقه اشتغال، گفت: فرد گواهینامه‌گیرنده، علاوه بر مدرک تحصیلی مرتبط و تجربه کار به‌عنوان شرایط احراز سنتی مشاغل در صنعت نفت، دارای مجموعه‌ای از شایستگی‌ها و توانمندی‌ها است که پیش از این در مجموعه صنعت نفت مورد سنجش قرار نمی‌گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از شبکه اطلاع‌رسانی شانا، تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۱۳۵۹۳، https://www.shana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
0
صنعت نفت در ایران واقعا باید از نو احیا بشه و دست شرکت های دانش بنیان در این حوزه بیفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین