پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۳۰۲۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
در راستای تبیین فعالیت‌های کار گروه فقه و احکام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام، جمعی از پژوهشگران با آیت الله سیفی مازندرانی ملاقات کردند.
شعار سال: در دیدار جمعی از پژوهشگران با آیت‌الله سیفی مازندرانی، اهداف کارگروه در رابطه با موضوعات مختلف مخصوصا مسائل مستحدثه و مبتلا به جوانان در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی به وی ارائه شد.

سیفی مازندرانی ابتدا به شبهاتی که در ذهن جوانان نسبت به انقلاب و نظام اسلامی ممکن است پیش بیاید (مانند دخالت فقیه در شئون سیاست و حکومت) اشاره کرده و گفت: «مهم‌ترین آفتی که می¬تواند نظام را تهدید نماید، این شبهات است که می‌تواند مثل خوره در مغز جوان‌ها جا خوش نموده و آن‌ها را از درون بپوساند و اعتقادات‌شان را سست نماید و پاسخگویی به اینگونه شبهات وظیفه‌ی شرعی فقهاست.

وی افزود: موسی ابن جعفر علیه السلام در روایت معتبری می‌فرمایند «إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ بَکَتْ عَلَیْهِ الْمَلَائِکَةُ، وَ بِقَاعُ الْأَرْضِ» وقتی فقیه مومنی از دنیا می‌رود ملائکه‌ی آسمان و زمین بر او گریه می‌کنند؛ چراکه: «لِأَنَّ الْمُؤْمِنِینَ الْفُقَهَاءَ حُصُونُ الْإِسْلَامِ کَحِصْنِ سُورِ الْمَدِینَةِ لَهَا» فقها حصن و دژ محکم اسلام هستند. علم فقیه و بیان روانش و منطق و استدلال فقیه همان دژ محکم هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه دامنه‌های علوم و فنون زیاد شده است و قابل مقایسه با زمان‌های گذشته نیست. مسائل مبتلا به مردم، در هر بخشی از بخش‌ها که تصورش را بنمائیم بسیار بسیار جزئی و ریز شده است و این تکلیف فقها و طلاب فاضل است که پاسخگوی آن باشند.

سیفی مازندرانی ادامه داد: علاوه بر فقه القضاء والجزا، فقه الحقوق و الاقتصاد و غیره… امروز ما نیازمند یک القواعد السیاسیه نیز هستیم تا بتوانیم در این باب نیز پاسخگوی سوالات و شبهات باشیم که البته تالیف و تدوین آنرا شروع نموده‌ایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
قواعد فقهی باید در تاریخ ثبت بشه تا در اینده مورد استفاده و بررسی قرار بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
سوالاتی که در این حوزه مطرح میشود میتواند جمع‌آوری شده و تبدیل به کتاب شود تا در دسترس همگان قرار گیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین