پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۵۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که تاکنون مغفول مانده استفاده از گیاهان تالابی برای توسعه صنایع دستی است. احمد دنیامالی درباره وضعیت زیست محیطی بندر انزلی اظهار کرد: به دلیل عقب نشینی دریا و کاهش سطح ارتفاع آب تالاب انزلی، همچنین رسوب‌گذاری سنوات گذشته با کاهش شدید تراز آب تالاب انزلی مواجه هستیم که باید بخشی از مشکلات را با لایروبی و بازگشایی دهلیز‌های خروجی آب این تالاب حل کنیم.
شعار سال: نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین دهلیز‌ها کانال انزلی است، افزود: براساس محاسبات انجام شده سالانه حدود ۵۰۰ هزار مترمکعب رسوبگذاری از طریق ۱۱ رودخانه‌ای که تالاب انزلی را از نظر آب شیرین تغذیه می‌کند انجام می‌شود و به جهت انباشتگی زیاد رسوبات باید چندین برابر رسوبگذاری، فعالیت لایروبی انجام شود تا به نتیجه قابل قبول برسیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تالاب انزلی جدای از مسائل زیست محیطی که باید مورد توجه باشد در بحث گردشگری هم می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، افزود: تالاب در حوزه آبزی‌پروری و صید و صیادی یکی از منابع مهم است لذا هر چقدر کیفیت آب تالاب بهتر باشد قطعاً این شکوفایی بیشتر و شرایط مناسب استفاده از این نعمت فراهم خواهد بود.

دنیامالی در ادامه افزود: حوزه‌های گردشگری و صید و صیادی از جمله فرصت‌هایی است که تالاب در اختیار ما قرار داده که تلاش شیلات در حوزه ذخایر ماهی به ویژه ماهیان بومی باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری هم می‌توان از ظرفیت‌های تالاب استفاده خوبی داشته باشیم، افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که تاکنون مغفول مانده استفاده از گیاهان تالابی برای توسعه صنایع دستی است؛ فعالیتی که از قدیم توسط اجداد ما انجام می‌شد.

دنیا مالی تاکید گرد: البته امروز همانند قدیم دنبال حصیربافی و زنبیل بافی نیستیم، زیرا در جامعه امروز باید ذائقه مردم را بسنجیم و طبق آن صنایع دستی عامه پسند را از الیاف و گیاهان بومی تالاب تولید کنیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: زیر پل غازیان باید در حد قابل توجهی لایروبی صورت گیرد. همچنین شنبه بازار روگا یک تهدید محیط زیستی و تهدید سلامت جامعه است که متاسفانه ناهماهنگی بین دستگاه‌ها باعث شده این کار متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه مشاهده شده گاهی اطلاعات نادرست به افکار عمومی داده می‌شود، عنوان کرد: به همین نسبت شاید برخی از مقامات دستوراتی می‌دهند که غیرکارشناسی است لذا در تلاش هستیم لایروبی شنبه بازار روگا در اسرع وقت آغاز شود، چون مخاطرات زیست محیطی دارد و حوزه سلامت مردم را تهدید می‌کند و دستگاه‌های مربوطه باید به صورت جدی به دنبال لایروبی روگا باشند و هماهنگی‌ها با دستگاه‌های مربوطه انجام شده و امیدواریم هرچه سریعتر این کار صورت گیرد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت دستگاه مقابله با سنبل آبی، خاطرنشان کرد: ساخت این دستگاه اقدام خوبی است و باید مورد استفاده قرار گیرد؛ البته آنچه مهم است باید راندمان کاری را به مردم گزارش بدهیم که چقدر توانستیم با این آفت مبارزه کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۵۹۵۶۳، www.diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین