پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۴۹۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
پرداختن به امور توانخواهان و مناسب سازی فناورانه محور روندهای خدمات رسانی و سازگارسازی با شرایط این عزیزان، عموما در قالب الزامات برنامه‌ریزی و سیاستگذاری دستگاه‌های اجرایی دیده شده، اما در عمل، توجه چندانی بدان نمی شود. بانک مسکن بعنوان بانکی تخصصی، با حساسیت نشان دادن به این الزامات، اقدام به افتتاح ششمین سامانه خدمات بانکی ویژه نابینایان کرده است.
شعار سال: سید رزاق منافی افزود: باجه ویژه خدمات‌رسانی به نابینایان مجهز به سامانه برجسته‌نگار و گویا است که با تجهیز دستگاه‌های برجسته‌نگار و نمایشگر‌های بریل در باجه بانک مسکن (شعبه امام) نابینایان و افراد کم بینای استان بتوانند از خدمات بانکداری بدون نیاز به همراه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در این باجه امکان دسترسی آسان به تمامی خدمات شعبه‌ای برای شهروندان نابینا با استفاده از دستگاه‌های گویا، برجسته نگار و نمایشگر‌های بریل فراهم شده و کمک شایانی به ارتقای سطح امنیت در مبادلات بانکی این مشتریان کرده است.

به گفته این مسوول، مشتریان نابینا وکم بینا می‌توانند بدون نیاز به حضور همراه ازتمامی خدمات بانکی همچون افتتاح حساب، واریز وجه، انتقال وجه و ... به صورت مستقل استفاده کنند.
 
مناسب‌سازی مطالبه همه شهروندان است

این مسئول با اشاره به اینکه مناسب سازی مطالبه همه شهروندان است و ضرورت دارد، بانک‌ها شرایط دسترسی‌پذیری افراد دارای معلولیت و سایر اقشار را برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز رعایت کنند، گفت: دستگاه‌های ATM باید در ارتفاع یک متری نصب شوند و در صورتی که این دستگاه‌ها در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشند، باید برای آن بالابر تعبیه شود.

منافی افزود: ارزیابی مناسب سازی و دسترس پذیری بانک‌ها در چهار آیتم "ورودی اصلی، آسانسور، سطوح شیبدار و فضای بهداشتی" است که مشکل اغلب بانک‌ها عدم امکان مناسب سازی ورودی بانک با توجه به ضوابط شهرداری‌ها است که مساعدت و راهکار توسط شهرداری با توجه به ایجاد سد معبر در تعبیه رمپ وردی را خواستار شدند.

وی در خصوص مشکلات ناشنوایان در امر مناسب سازی نیز خاطرنشان کرد: امدادخواهی ناشنوایان نیز یکی از معضلات عمده در مسیر مناسب سازی و یاری به افراد دارای معلولیت شنوایی است که طراحی و ساخت اپلیکیشن‌ها توسط اورژانس، آتش نشانی و ... می‌تواند یاری بخش باشد.

گفتنی است، این سامانه پیش از این نیز در بانک‌های رفاه، تجارت، سپه و ملت و توسعه تعاون راه اندازی شده و به بهره برداری رسیده بود.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۹۳۶۱۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین