پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
توسعه، فرهنگ خاص دارد و فنون ویژه. فعالیت بینانسلی برای خودش راهکار و نشانه دارد و ایضا صحبت از تمدن سازی کردن. کجای گام اول انقلاب را بد رفتیم و کار را به چه جنس افرادی نباید می‌سپردیم که سپردیم، تا شرایط ما به وضع فعلی برسد؟ در خاطرات اصغر قندچی آمده است که سال ۵۴ به چینی‌ها کامیون نمی‌فروختیم و راننده کره‌ای هم با امتحان استخدام می‌کردیم! در گام دوم انقلاب، کجای مسیر را باید با اولویت اصلاح کنیم

شعار سال:شرکت «ایران کاوه» در سال ۵۴ به چینی ها کامیون نمی فروخت و راننده کره ای هم با امتحان استخدام می شد!
 
چینی‌ها آمدند و گفتند کامیون ماک کاوه می خواهیم اما پول نداریم، به‌جای آن مواد غذایی و کالا می‌دهیم. یک کتاب هم آورده بودند از مشخصات کالاهایی که برای عرضه داشتند. فانوس و بیل و دسته بیل و چینی‌آلات... بهترین کالایی که برای عرضه داشتند، همان چینی‌آلات بود
 
  در سال۵۴ تعدادی از تجار چین آمده بودند به دفتر ما در همین خیابان قزوینِ تهران و می‌خواستند کامیون بخرند.
 
 چین در آن زمان با آمریکا روابط خوبی نداشت. آمریکایی‌ها هم خواسته بودند که اگر بشود ما به چینی‌ها کامیون بدهیم که از طریق کامیون «ماک» ساخت ایران، پای آن‌ها نیز به نوعی در چین باز شود.
 
 خلاصه چینی‌ها آمدند و گفتند کامیون ماک کاوه می خواهیم اما پول نداریم، به‌جای آن مواد غذایی و کالا می‌دهیم. یک کتاب هم آورده بودند از مشخصات کالاهایی که برای عرضه داشتند. فانوس و بیل و دسته بیل و چینی‌آلات… بهترین کالایی که برای عرضه داشتند، همان چینی‌آلات بود
 
 یکی از مهندسان شرکت ایران کاوه گفت «تا زمانی که نوری‌تاکه ژاپن هست، کی از این آشغال‌های چینی می‌خره؟! ضمنا ما تا یک سال دیگر پیش فروش داریم و نمی توانیم به شما کامیون بفروشیم» !
 
 بعد چینی‌ها گفتند « می‌توانید به آقای خیامی مدیر ایران ناسیونال بسپرید تا لااقل به ما اتوبوس بدهند»؟ به آقای خیامی زنگ زدم، ایشان گفتند «والله اعلی‌حضرت دستور دادند هزارتا اتوبوس به بلغارستان و مصر و… بدهیم». هیچی! خلاصه از آن‌ها هم نتوانستند اتوبوس بگیرند و دست خالی برگشتند!
 
 در سال ۱۳۵۵ هم تعدادی راننده کره‌ای{کره جنوبی} آمده بودند برای کار در ایران. آن زمان به پاکستانی و هندی نمی‌شد کار داد. می‌گفتند مدارک خیلی از آنها قلابی است.
 
 البته کره‌ای‌ها هم اگر میخواستند کار کنند، باید در ایران امتحان می‌دادند. در آن سال یک شرکت حمل و نقلی ایرانی بود که راننده می‌خواست، ۴۰۰ تا کارگر کره‌ای آورده بود. شرایط هم گذاشته بودند برای کار در ایران.
 
 تا جایی که یادم هست داشتن دیپلم و مجرد بودن از شرایط کار در ایران بود، همچنین فقط سالی یک بار می‌توانستند از ایران به کشورشان مراجعت کنند. اینجا به آنها پانسیون می‌دادند با ناهار و شام و اگر اشتباه نکنم، ماهی ۲ هزار دلار و یک بلیط مجانی در سال برای سفر به کره…
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری کارخانه دار ، تاریخ انتشار:  7مرداد1400، کدخبر: ،www.karkhanedar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین