پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۶۵۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات «با اشاره به انجام دو میلیون و ۲۲۲ هزار و ۹۳۷ بازرسی در هفت‌ماهۀ ابتدای سال جاری، از نظارت ویژه بر بازار ۱۷ قلم کالا و خدمات اولویت‌دار، خبر داد»؛ موضوعی که خروجیِ این رخداد حائز اهمیت برای اکثریت افراد جامعه است.
شعار سال: با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز به‌کار دولت سیزدهم و اولویت‌های اقتصادی که مدنظر کابینۀ حاضر است، همچنان بازار داخلی حکایت از افزایش نرخ‌ها در یکایک اقلام معیشتی دارد و رصد روتین درخصوصِ قیمت‌گذاری اجناس به خروجیِ مثبت در این زمینه راه پیدا نکرده است.

در این راستا، سیدمجتبی سجادی جزی- مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات درحالی روزجاری به اقدامات انجام شدۀ سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بازرسی از بازار کالا‌های اساسی در هفت‌ماهه امسال اشاره کرد که به گفتۀ وی: «در راستای نظم‌دهی و انسجام بیشتر فرایند تنظیم بازار بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‎های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صورت می‌گیرد و طی این مدت نیز دو میلیون و ۲۲۲ هزار و ۹۳۷ مورد بازرسی با حضور بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های ذی‌صلاح از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و... انجام شده است که این تعداد بازرسی‌های انجام‌شده منجر به تشکیل ۱۵۳ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده برای واحد‌های متخلف و کشف ۱۸۳، ۰۷۲ تخلف از انواع تخلفات اقتصادی گردیده است».

سجادی جزی، با تأکید بر لزوم هماهنگی بیشتر و تقسیم کار جدید بین دستگاه‌های مسئول تصریح کرد: «مقرر شد در امر نظارت بر قیمت اقلام خوراکی در بازار از همه ظرفیت‌های درون دولت، سازمان‌های صمت استان‌ها، اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف استفاده شود تا نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار به صورت عینی و عملی تحقق یابد».

نظارت و رصد روتین از قیمت‌گذاری محصولات داخلی علی‌الخصوص سبد معیشتی در حالی از جمله مؤلفه‌های اساسی در جامعه حاضر است که هفته‌های آتی مشخص خواهد کرد، اجرای نظارت ویژه بر بازار کالا‌های اساسی با چه خروجیِ همراه خواهد بود و آیا به کاهش گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار کالا‌ها ختم خواهد شد یا خیر.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری امید بانوان، تاریخ انتشار:۲۶ آبان۱۴۰۰، کد خبر: www.omidebanovan.ir/۶۹۶۹
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین