پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 25
کد خبر: ۳۶۶۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران گفت: تمامی دوربین‌های عکاسی، وارداتی و منبع درآمد تعداد زیادی از افراد است؛ لذ از مسئولان تقاضا دارم به مانند کالای تزئینی به آن نگاه نکنند که اگر نباشد کار را برای فعالان این حوزه غیرممکن می‌کند.
شعار سال: زعفر یاوری، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران در خصوص شرایط واردات و فروش دوربین‌های عکاسی در کشور بیان داشت: بازار ارز و افزایش نرخ آن بلافاصله بر قیمت انواع دوربین‌های عکاسی تاثیر می‌گذارد از سوی دیگر نگاه دولت به این کالا در زمره کالا‌های اساسی و مهم تلقی نمی‌شود و جزو کالا‌های ضروری نیست در حالیکه برای ثبت تمامی عکس‌های پرسنلی و عکس برداری از مجالس، همایش ها، کنفرانس ها، اعیاد، راهپیمایی‌ها و ... نیازمند دوربین عکاسی هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالیکه برای ثبت تمامی وقایع به دوربین عکاسی و فیلمبرداری بشدت نیاز داریم و با توجه به اینکه هیچ وقت در کشور چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن امکان و شرایط تولید این کالا در کشور وجود نداشته بنابراین باید وارد کنیم؛ اما شرایط و مشکلات واردات این کالا برای واردکنندگان آن هم با ارز آزاد بسیار سخت است. واردکنندگان این کالای مهم جزو فعالان صنف عکاسان هستند و همیشه برای واردات تمامی لوازم عکاسی و دوربین‌های فیلمبرداری با مشکلات زیادی رو به رو هستند.

یاوری در ادامه بیان داشت: اتحادیه عکاسان دارای رسته‌هایی از جمله فروشگاه لوازم عکاسی، واردات و فروش که شامل دوربین، دارو، کاغذ دستگاه‌های عکاسی و فیلمبرداری می‌باشد، دفتر فیلم برداری و عکاسی، عکس پرتره و پرسنلی، میکس و مونتاژ و فیلمبرداری، لابراتورها، چاپ عکس فوری و پرسنلی، لوکیشن و اجاره و کرایه دوربین‌های عکاسی، تعمیرات دوربین و لوازم عکاسی و ... است که تمامی دوربین‌های وارداتی اکنون از کشور‌های کره– چین– تایوان- ژاپن و آلمان انجام می‌شود از مسئولان تقاضا دارم به دوربین عکاسی مانند کالای تزئینی نگاه نکنند؛ بلکه این کالا منبع درآمدی برای تمامی فعالان این حوزه است که اگر نباشد کار را برای آن‌ها غیر ممکن می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت و شرایط فعلی عکاسان که پلیس + ۱۰ و دیگر مراکز با موازی کاری برای آن‌ها به وجود آورده بیان داشت: کار و فعالیت صنف عکاسان کاملا معلوم است؛ اما مراکز دولتی نظیر آموزش و پرورش– پلیس +۱۰– پیشخوان دولت و شهرداری و ... با شرایطی که به وجود آورده اند، شغل عکاسان را از ایشان گرفته و خودشان در آن فعالیت می‌کنند. صدور و چاپ عکس هر چند با کیفیت در عکاسی‌های بیرون از این مراکز، مورد قبول آن‌ها نیست با این عنوان که باید در همان مرکز عکاسی شود. از طرفی شغل پرسنلی این صنف را گرفته اند از سوی دیگر عکاسان را در مقابل شهروندان قرار می‌دهند. چرا عکسی که هیچ مشکلی ندارد را قبول نمی‌کنند و شهروندان را با عکاسان رودررو می‌کنند؟ بار‌ها از تریبون‌های مختلف این موضوع را تذکر داده ایم؛ اما تا به امروز حقوق خودمان را به خودمان پس نداده اند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبردان تهران در پایان با تشریح مشکلات اعضای صنف متبوع خود ناشی از کرونا بیان داشت: تمامی مشکلات بیان شده از یک سو و مشکلات ناشی از تعطیلی و عدم اعتماد مردم به حضور آن‌ها در مکان‌های عمومی برای گرفتن عکس به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر، اعضای این صنف را با چالش‌های مالی زیادی رو به رو کرده است از این رو از مسئولان درخواست همراهی و درک این مشکلات و رفع و رجوع آن را خواهانم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار:۱۶ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۳۳۳۱، www.otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین