پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
با گسترش کاربرد بیت کوین در عرصه‌های مختلف، تاثیرگذاری این ارز دیجیتال بر آینده تامین مالی در فوتبال نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
شعار سال: فوتبال در حال حاضر نمایش جدیدی است که برخی از بزرگترین مسائل، چالش‌ها و بحث‌های موجود در بازی جهانی را به نمایش می‌گذارد.

رابطه فوتبال با فناوری از نظر تاریخی چندان خوب نبوده است. همین چند سال پیش، انتقال داوید دخیا به رئال مادرید به دلیل کندی دستگاه فکس انجام نشد؛ اما اکنون با راه یافتن ارز‌های دیجیتال به دنیای ورزش، پیشرفت‌هایی حاصل شده اند.

دیوید بارال، مهاجم سابق رئال مادرید، در اوایل سال ۲۰۲۱ تاریخی در نقل و انتقالات به ثبت رساند؛ زمانی که اولین فوتبالیستی شد که با بیت کوین به عنوان پرداختی قرارداد امضا کرد. تیم اسپانیایی Dux International این اقدام را در توئیتر اعلام کرد و نوشت: «او اولین امضا کننده قرارداد در تاریخ با ارز‌های دیجیتال است. با تشکر از Criptan، حامی جدید ما که این امکان را فراهم کرد.»

با این حال، آن‌ها تنها باشگاهی نیستند که در حوزه کریپتو فعالیت داشته‌اند. باشگاه ایتالیایی سری سی Rimini FC، بیست و پنج درصد از سهام خود را با استفاده از Quantcoin فروخت، بازیکنان AZ Alkmaar اولین بازیکنانی در هلند بودند که دستمزد خود را با بیت کوین دریافت می‌کردند.

بیت کوین چیست؟

مانند هر ارز دیگری، بیت کوین یک وسیله مبادله است. این اولین ارز کاملا مجازی در جهان بود که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. مدرس ارشد مدیریت بازرگانی و ورزش دانشگاه لیورپول توضیح می‌دهد که این ارز از طریق فرآیندی به نام رمزنگاری ایجاد شد که در اصل هنر رمزگذاری‌های مختلف با کد است.

حقایق کلیدی:

بدون اسکناس یا سکه، ارزش آن به صورت یک عدد روی صفحه نمایش داده می‌شود.

بیت کوین جدید با فرآیندی به نام استخراج در ابررایانه‌ها با استفاده از کد‌های پیچیده ایجاد شده است.

بیت‌کوین‌های جدید چاپ نمی‌شوند، آن‌ها توسط افراد و مشاغلی که رایانه‌هایشان در سراسر جهان عمل می‌کنند، تولید می‌شوند.

صنعت دریافته است که سیستم‌های پرداخت دیجیتال می‌توانند حامیان مالی و همچنین طرفداران کسب درآمد را از طریق توکن‌های فن جذب کنند. حامیان می‌توانند به راحتی یک برنامه را دانلود کرده و توکن‌هایی را خریداری کنند که به آن‌ها دسترسی داشته باشند و بر مسائل خاصی در باشگاه مورد علاقه خود، مانند طراحی کیت و موسیقی قبل از مسابقه، تاثیر بگذارند.

الکساندر دریفوس، مدیر عامل پلتفرم فن توکن سوسیوس، معتقد است که این پلتفرم تنها آغاز تغییر در روابط بین هواداران و باشگاه‌ها است.

او می‌گوید: «ما معتقدیم که بازی‌های فانتزی و به طور کلی دارایی‌های دیجیتال قطعا فوتبال را تغییر نمی‌دهند، اما در واقع برای نزدیک‌تر کردن ورزش و فوتبال به هواداران لازم است. ما فکر می‌کنیم که در ۵ تا ۱۰ سال آینده، رابطه بین هواداران و باشگاه از یک هوادار منفعل به یک هوادار فعال تبدیل خواهد شد.»

Socios در حال حاضر بیش از ۶۰ باشگاه به نام خود دارد، از جمله غول‌های فوتبال مانند بارسلونا و منچستر سیتی. حتی لیونل مسی به نشانه حمایت از این ایده بخشی از بسته خوشامدگویی خود در PSG را به عنوان بیت کوین پذیرفت، اقدامی که کمتر کسی آن را انجام می‌دهد.

یکی دیگر از محصولات جانبی کریپتو که شتاب بیشتری به دست می‌آورد، NFT است که به عنوان «توکن‌های غیرقابل تعویض» نیز شناخته می‌شود. NFT‌ها مانند اقلام جمع‌آوری فیزیکی هستند، اما دارایی‌های دیجیتالی هستند که داده‌های منحصربه‌فردی به فایل‌ها اضافه می‌کنند تا مالکیت را نشان دهند. این می‌تواند هر چیزی از یک ویدیو یا تصویر از یک لحظه ورزشی مهم مانند اولین گل مسی یا کارت‌های معاملات دیجیتال باشد، اما برخی ممکن است هزینه زیادی داشته باشند. تنها چند هفته پیش، یک کارت دیجیتال NFT منحصر به فرد با حضور کریستیانو رونالدو به قیمت خیره کننده ۳۵۳۴۰۰ یورو فروخته شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰، کدخبر:۷۹۸۸۰۱۱، www.yjc.news
اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین