پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
ملکی گفت:بیش از ۳ هزار ساختمان ناایمن نیاز به بازنگری فوری دارند، مسئولان این ساختمان‌ها باید در سریعترین زمان از آن‌ها رفع خطر کنند.
شعار سال: جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد:در سه سال گذشته بیش از ۳۳ هزار ساختمان با طبقات، کاربری‌ها، قدمت‌های مختلف را پیرو دستور شورای شهر بازدید کرده ایم که بیش از ۳ هزار از این ساختمان‌ها نیاز به بازنگری قوری دارند، یعنی مسئولان آن‌ها باید در سریعترین زمان از این ساختمان‌ها رفع خطر کنند. همه این‌ها از سازمان آتش نشانی اخطار گرفتند که به کم خطر، میان خطر، پر خطر و بسیار پرخطر تقسیم شده اند.

وی ادامه داد:از این تعداد ساختمان بازدید شده ۱۲۹ ساختمان در دسته بسیار پرخطر قرار گرفتند و فقط هم ساختمان‌های اداری و تجاری نیستند و انواع ساختمان در آن‌ها دیده می‌شود و قدیمی هستند. تعدادی از ۳۳ هزار در دو سال گذشته تشکیل پرونده دادند، دستورالعمل گرفتند و اقدامات ایمنی انجام دادند و حتی برخی از آن‌ها تاییده دریافت کردند. اما تعداد ساختمان‌هایی که ایمن سازی‌ها را انجام بسیار کم هستند و با این همکاری‌های کوچک نمی‌توان انتظار داشت که شهر را ایمن کنیم. مالکان و مسئولان باید پای کار بیایند و مهم‌تر از همه باید خلاء‌های قانونی رفع شود و الزام آور شوند.

ملکی گفت:هزینه ایمنی خیلی زیاد و هزینه نا ایمنی خیلی کم است، اگر مالک یک ساختمان نا ایمن اخطار‌ها را جدی نگیرد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. در صورتی که در کشور‌های دیگر در صورت نداشتن تاییدیه ایمنی بیمه‌ها در صورت بروز حادثه به ساختمان ناایمن تعهدی نخواهند داشت و یا مالیات‌های سنگین از ساختمان‌های نا ایمن دریافت می‌شود، چون اگر حادثه‌ای رخ دهد باید هزینه‌های بسیار دیگری پرداخت شود. باید به نحوی باشد تا کسی که ساختمان ایمنی را دارد هزینه کمتری نسبت به مالک ساختمان نا ایمن پرداخت کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه اخطار‌های صادر شده توسط شهرداری و آتش نشانی الزامی را به وجود نمی‌آورد، بیان کرد:باید دستگاه قضا در این زمینه کمک کند. بعضی از دستگاه‌ها در سال‌های گذشته پای کار آمده اند که یکی از آن‌ها وزارت بهداشت است. بعد از حادثه بیمارستان سینا اطهر وزارت بهداشت به مراکز و زیر مجموعه‌های نا ایمن خود اخطار‌ها را می‌دهد و باید این اتفاق در تمام دستگاه‌ها رخ دهد.

وی درباره وضعیت ایمنی ساختمان علاء الدین اظهار کرد:بنده اطلاع دقیقی از مجوز ساخت دو طبقه جدید این ساختمان ندارم و درباره شرایط فعلی می‌توانم نظر بدهم. در سال‌های قبل این ساختمان یکی از ناایمن‌ترین ساختمان‌های تهران بود، اما در سه سال اخیر اقدامات موثری در جهت افزایش ایمنی در این ساختمان انجام داده است. تمام کار‌های لازم انجام نشده، ولی طبق بررسی‌های صورت گرفته تا ۶۰ درصد اقدامات ایمنی انجام شده است. حتی به تازگی چند مورد آتش سوزی در این ساختمان رخ داده که به دلیل افزایش امکانات و افزایش ایمنی خیلی سریع اطفاء شدند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۷ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۹۸۹۹۹۳/ yjc.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: شهرداری ، تهران ، ایمنی
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین