پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیه تاکید کرد: با علم آموزی و دانش اندوزی صرف نمی‌توان جایگاه علم نافع را برآورده ساخت.
شعار  سال: حجت الاسلام والمسلمین عبادی، در نشستی با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، دستیابی به مرجعیت علمی را در گرو عملیاتی سازی برنامه‌های مختلف کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت دانست و خاطرنشان کرد: انعکاس و احیای رسانه‌ای ظرفیت‌ها و دستاورد‌های پژوهشی، از برنامه‌های کوتاه مدت به شمار می‌رود.

او در ادامه، بر اهمیت هم افزایی در ارائه پژوهش‌ها و بهره گیری از قالب‌های مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: برپایی نشست‌های علمی، برگزاری کارگاه و دوره‌های مهارت افزایی، از جمله قالب‌های مختلفی است که در کنار علم آموزی و کسب دانش پژوهش و تحقیق عملیاتی می‌شود.

معاون پژوهش جامعة المصطفی، با تأکید بر اینکه با علم آموزی و دانش اندوزی صرف نمی‌تواند جایگاه علم نافع را برآورده ساخت، اظهار داشت: عملیاتی سازی و توسعه پژوهش‌های کاربردی و میدانی، سرلوحه کار پژوهش و چشم انداز جامعةالمصطفی برای رسیدن به مرجعیت علمی است.

او ضمن تأکید بر جایگاه علوم اسلامی و علوم انسانی مبتنی بر مبانی اسلامی، خاطرنشان کرد: جامعة المصطفی در هفته پژوهش با تمسک به شعار سال، مانع زدایی و پشتبانی را سرلوحه قرار داده و این مهم را ناظر به نیاز‌های پژوهشی ترسیم کرده است.

عبادی در تشریح موانع درونی و بیرونی با تأکید بر اینکه اگر همتمان کوتاه باشد و برنامه متقنی برای مواجهه با مسائل نداشته باشیم، به آن افق‌های مدنظر دست نخواهیم یافت، اظهار داشت: تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته ایم تا با همکاری و همراهی المصطفائیان بتوانیم یک هفته پژوهش در خور ترازی را رقم زنیم.

قلی زاده، دبیر دائمی هفته پژوهش نیز در ادامه این نشست به اهم فعالیت‌های دبیرخانه دائمی هفته پژوهش اشاره کرد و ابراز داشت: تشکیل شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی با حضور معاونین پژوهشی المصطفی و راه اندازی کمیته‌های سه گانه برنامه ریزی، اجرایی و ارتباطات و اطلاع رسانی، از جمله راهبرد‌ها و برنامه‌های هفته پژوهش در سال جاری بوده است.

او به برگزاری جلسات تخصصی از ابتدای سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات منسجمی برای پویایی برنامه‌های هفته پژوهش برگزار و همچنین محتوای غنی مورد بررسی قرار گرفته است؛ سیاست گذاری، جهت دهی، برنامه ریزی، هدایت و حمایت و ساماندهی و ارزیابی شورای پژوهش از جمله رویکرد‌های دبیرخانه هفته پژوهش بوده است.

دبیر دائمی هفته پژوهش، با تأکید بر اینکه شعار امسال (پژوهش، مانع زدایی و پشتیبانی ها)، در حقیقت مبتنی بر شعار سال معاونت پژوهش و برگرفته از شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است، خاطرنشان کرد: معرفی جامعة المصطفی به عنوان چهره علمی، آموزشی و پژوهشی، مهم‌ترین رسالت دبیرخانه هفته پژوهش است که در قالب فعال سازی کمیته‌های سه گانه، این راهبرد‌ها مهم را دنبال می‌کند.

او در ادامه، یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته ارزیابی فعالیت‌های پژوهش را بررسی نقاط ضعف و قوت و واکاوی دقیق فعالیت‌های پژوهشی دانست و یادآور شد: از مهم‌ترین وظایف کمیته اجرایی، برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های المصطفی است و کمیته اطلاع رسانی نیز ضمن تهیه ویژه نامه‌های تخصصی مسئولیت دعوت از اصحاب رسانه برای پوشش فراگیر مراسم افتتاحیه نمایشگاه را که در مجتمع امام خمینی (قدس سره) برگزار می‌شود، بر عهده دارد.

دبیر دائمی هفته پژوهش از تصویب ۱۵۶ طرح و پیشنهاد در شورای سیاست گذاری خبر داد و یادآور شد: مراسم اختتامیه هفته پژوهش روز پنج شنبه ۲۵ آذرماه است و همزمان با تقدیر از غرفه داران برتر نمایشگاه برگزار خواهد شد.

او اجلاسیه نکوداشت استادان و مدیران پژوهشی و تجلیل از پژوهشگران برتر را از برنامه‌های المصطفی در هفته پژوهش دانست و اظهار داشت: در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هفته پژوهش برنامه‌های نکوداشت برگزار خواهد شد و از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی دعوت به عمل خواهد آمد تا از نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی المصطفی بازدید کنند.

دبیر دائمی هفته پژوهش المصطفی، با بیان اینکه مصاحبه‌های علمی و برنامه‌های این هفته در قالب ویژه نامه هفته پژوهش به صورت دیجیتال و نسخه مکتوب منتشر خواهد شد، اظهار داشت: حمایت و بهره گیری از همفکری پژوهشگران و پیگیری ارزیابی و تحلیل فعالیت‌ها و انجام آموزش‌های لازم به کادر المصطفی، از دیگر رویکرد‌های هفته پژوهش المصطفی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین نوبخت، مسئول کمیته اجرایی دبیرخانه هفته پژوهش المصطفی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات کمیته اجرایی، با بیان اینکه بیش از چهل مرکز از مراکز تابعه و پیوسته جامعة المصطفی در این نمایشگاه حضور دارند و آثار پژوهشی خود را ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این دور از نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی هفته پژوهش، غرفه اختصاصی ویژه بانوان و همچنین غرفه خاص ویژه نمایندگی‌های خارج از کشور المصطفی و مراکز پژوهشی که المصطفی در خارج از کشور دارد، برپا شده است.

او با بیان اینکه ۱۱ نشست و نقد کتاب در نمایشگاه المصطفی برگزار خواهد شد، گفت: مرکز بین المللی نشر المصطفی با بیش از ۴۰۰۰ اثر در ۴۲ زبان و موضوعات تخصصی غرفه مجزایی در این نمایشگاه داشته، دستاورد‌های فاخر پژوهشگران برتر جامعه المصطفی را معرفی خواهد نمود.

نوبخت، در بخش پایانی سخنان خود، به رونمایی از ۱۲۰ اثر پژوهشی در فرایند برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی المصطفی اشاره کرد و گفت: این آثار به زبان‌های مختلف تدوین و منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کربلایی نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: جلسات مختلفی توسط این کمیته تشکیل شده است و برنامه‌هایی که قرار است در هفته پژوهش برگزار شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از رأی اعضا، به شورای پژوهش برای اجرا ارائه می‌شود.

دبیر کمیته محتوایی هفته پژوهش المصطفی، در بخش پایانی سخنان خود، اهمیت ارزیابی‌های پژوهشی بر ارتقای سطح علمی آثار را مورد تأکید قرار داد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰، کدخبر: fa.shafaqna.com،۱۲۷۶۰۴۸
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین