پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۶۹۲۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
قاچاق کالا در ایران( قاچاق از کشور به سایر کشورها، وارد کردن کالا از سایر کشورها به ایران) ریشه در چند عامل فسادهای جزیی و کلی در ماموران دولتی فعال در گمرک و مرزبانی ها ، غیرشفاف بودن و غیر موثر بودن روش های نظارت، تدوین انواع قوانین مستثنی کننده (نظیر ته لنجی ،مرز نشینان و غیره) ، کم توجهی به تولید و صوری گرایی در آن و مواردی همانند جستجو کرد. روش های اجرای ان نیز بشدت متنوع بوده که در کلیپ به نمونه هایی از آن اشاره شده است.

شعار سال: آمارهای رسمی نشان می‌دهند از سال٩٢ به بعد حداقل سالانه ١٢میلیارد دلار کالا به ایران قاچاق شده یا به صورت غیررسمی از ایران خارج شده‌ است.
 
 البته قاچاقچیان صرفا کالا را از مبادی وارداتی به کشور نیاورده‌اند؛ بلکه گاهی کالاهای بی ارزش از کشور صادر کرده و تحت عنوان کالای صادراتی مرجوعی، کالای با ارزش‌تری را به کشور وارد کرده‌اند.
 
البته هر ترفندی که برای مبارزه با قاچاق در یک اقتصاد غیرشفاف همچون اقتصاد ایران به کار گرفته شود، حتما پاتکی برای آن از سوی قاچاقچیان در نظر گرفته می‌شود.
 

تعداد بازدید : 26


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اقتصادآنلاین ، تاریخ انتشار:  12دی 1400، کدخبر: 595364، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
1
آقای ک استاد قاچاق کالا وسوخت ومشتقات نفتی است.سال۹۲ دوباره به گمرک آمد تا به شغل شریف خود ودوستانش دامن بزند قاچاق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
2
به چه تاریخ مهمی اشاره کرده سال ۹۲!!!دقیقا سال ریاست مجدد کرباسیان و به خاک سیاه نشاندن گمرک و پرکردن جیب .............. ...کرباسیان سال ۹۵ یک عده از خلافکاران گمرک که بعضا زندان رفتند مثلا یک مورد بخاطر شرکت نفت جی شرکت خصوصی کرباسیان وشرکاش مثل محمدتقوی زندان یزد از دادستانی یزد میشه صحت وسقمش را در سال ۹۱ استعلام کرد
پشت سامانه کذایی گمرک نشوند و خواست برای صدها وهزاران کانتینری که طی ۹۲ لغایت ۹۵ از گمرک رد کرده بود وقاچاق محسوب می‌شد سندسازی کنند این افراد خلافکار روزهای عید سال۹۵ این خوش خدمتی را برای کرباسیان کردند و پاداش وارتقا پست هم گرفتند.برای کانتینرهایی که بصورت غیرقانونی وارد شده بود اظهار نامه ترخیص با زدن تیک سبز درست کردند چه وارد شده بود مهمات اسلحه کالای قاچاق...اینگونه هجوم قاچاق به کشور طی ۳سال ریاست کرباسیان برگمرک صورت گرفت و خلافکاران رشد نجومی کردند وهیچ نهادی هم پاسخگوی این حجم از قاچاق و تخلفات نبوده ونیست.
مدیر پایگاه

سلام 
ممنون از موارد بیان شده. بدلیل طرح ادعاهای خاص نمی توان هیچگونه تائید یا تکذیبی بر مطالب ارسالی وارد دانست. خواهشمندیم در صورت صلاحدید و در اختیار داشتن اطلاعاتی مستند ، موارد برای ما جهت پیگیری از طریق گمرک و سایر سازمان ها و نهادهای بازرسی و قضایی ، ارسال گردد. 
نام و مشخصات شما هم مسلما محرمانه مانده و اصول حفاظتی لازم در این خصوص صورت خواهد پذیرفت.
در بخش ارتباط با ما سایت ، در خدمت شما هستیم. 

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
گزارش عیدسال۹۵ شاهدانی دارد که مدارکش در گمرک موجود است. پاداش به گروه مجریان هم قابل پیگیری از گمرک است.
استعلام از افراد مطلع نیز اگر هدف پیگیری باشد مؤید آنست. .ادله ارتقای درمقابل عید ۹۵ در دادستانی یزد موجود است ‌.حکمی که در ارتقاءمتهم درحالیکه پرونده هنوز مختومه نشده بوده در زمستان سال۹۵ زده شده ومجددا دادستانی یزد مانع از اجرای آن شده .فرد متهم درمقابل انجام عملیات محیرالعقول باید از تنزل پست توسط دادستانی ارتقای مدیرتی بگیرد وگرنه باید به عقل کرباسیان شک کرد .صمنا گروه مجری طرح در عید ۹۵ نقدا سکه دریافت کرده اند.
البته این رسم شده فردی که فساد را افشا میکند توسط مفسدین پیگیری میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین