پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
شنیدن این عبارت که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مگر چقدر توانایی مبارزه با قاچاق را دارد؟ تمام مرز‌هایمان را سیم خاردار کشیده‌ایم، اما قاچاقچی‌ها خیلی راحت کارشان را انجام می‌دهند. نیروی انتظامی فقط می‌تواند جلوی ۱۰ درصد قاچاق مواد مخدر را بگیرد و .... از هر کسی قابل توجیه بود، مگر سردار اسماعیل کوثری. حفاظت از مرز‌های یک کشور در برابر قاچاق همانند مرزبانی در جنگ اقتصادی است. چطور در جنگ نظامی، حفاظت از مرز تعارف ندارد، اما در جنگ اقتصادی صاحب تعارف شده ایم؟ اگر غیر از ایشان هر فردی بود، برایمان شائبه‌هایی سنگین نفاق و نفوذ بوجود می‌آمد. ضعف مرزبانی با هیچ ادله‌ای (حتی کمبود نیرو و بودجه)، قابل پذیرش نبوده، نیست و نخواهد بود.
شعار سال: اسماعیل کوثری، فرمانده سابق سپاه و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه آنچه دولت از آن به عنوان «جراحی اقتصادی» یاد می‌کنند و انتقاد‌ها نسبت به اینکه چرا سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق چه نقشی در ماجرای حذف ارز ترجیحی دارند به خبرنگار یک رسانه گفت: ما با حذف ارز ترجیحی این منابع را به‌جای دادن به واسطه مستقیم در اختیار مردم قرار می‌دهیم! قطعاً باید نظارت دولت بر بازار بسیار افزایش یابد تا بازار به ثبات برسد تا مردم بتوانند مایحتاج خودشان را تهیه کرده و به زندگی خوب خودشان ادامه دهند.

سردار کوثری در پاسخ به این سوال پس نقش نهاد‌های نظارتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا چیست و چرا این نهاد‌ها نمی‌توانند از قاچاق کالا جلوگیری کنند، گفت: بنده خودم زمانی در ین زمینه مسئولیت داشتم، مسئله این است که این افراد از راه‌ها و روش‌های مختلف اقلام را به خارج از کشور قاچاق می‌کنند. ما که نمی‌توانیم برای جلوگیری از قاچاق سر تا سر مرزهایمان سرباز بگذاریم! این افراد معمولاً کالا‌ها را از راه‌های مختلف از کشور خارج می‌کنند!

کوثری درباره قاچاق کالا‌ها با قیمت مناسب به کشور‌های همسایه گفت: ما اقلام و کالا‌های مختلف را با ارز ۴۲۰۰ تومانی و قیمت بسیار مناسب وارد کشور می‌کردیم و انتظار داشتیم که واردکننده‌ها این اقلام ر ا به دست مردم برسانند، اما بعدش معلوم می‌شد که این کالا‌ها پس از ورود به کشور دوباره با روش‌های مختلف از کشور خارج می‌شده و سر از کشور‌های همسایه در می‌آورد!

نماینده مردم تهران با تاکید بر این نکته که نیروی انتظامی فقط توانایی جلوگیری از قاچاق ۱۰ درصد از مواد مخدر را دارد،گفت: درست است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای جلوگیری از این اتفاق تشکیل شده، اما فکر می‌کنید این ستاد تا چه اندازه توانایی مبارزه با قاچاق کالا‌ها را دارد؟! مثلاً نیروی انتظامی در خوشبینانه‌ترین حالت فقط می‌تواند جلوی ۱۰ درصد از قاچاق مواد مخدر در کشور را می‌تواند بگیرد! یعنی ۹۰ درصد مواد مخدر قاچاق خیلی راحت وارد کشور می‌شود! دلیل این امر این است که این مورد‌ها از راه‌ها و شکل‌های مختلف با وجود هوشیاری نیروی انتظامی ما، وارد کشور می‌شود. بنده خودم دیدم که نیرو‌های ما سر تا سر مرز‌ها را سیم خاردار کشیدند، اما قاچاقچی‌ها خیلی راحت شب‌ها سیم‌خاردار‌ها را جمع کرده و از مرز خارج و یا وارد می‌شدند!

کوثری با اظهار این موضوع که مرزبانان نمی‌تواند تمام شب مراقب ورود و خروج قاچاقچیان باشند، خاطرنشان کرد: نگهبان که نمی‌تواند شب‌ها کاملاً بایستد و ببیند کی از مرز خارج یا وارد می‌شود! ما نباید خیال کنیم که فقط با نهاد‌های نظارتی می‌توانیم جلوی این وضعیت و قاچاق‌ها را بگیریم! قطعاً و یقینا این اصلاحات اخیر یا همان جراحی اقتصادی به نفع مردم تمام خواهد شد!
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۲ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۲۵۶۵، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین