پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۰۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
معاون وزیر نفت گفت: در بخش سرمایه‌گذاری می‌دانیم که منابع داخلی ما کفاف نمی‌دهد و ۱۴.۵ درصدی که در قانون بودجه برای شرکت ملی نفت ایران در نظر گرفته شده تقریباً معادل هزینه‌های جاری شرکت ملی نفت ایران است. باید از داشته‌های داخل کشور به خوبی استفاده کنیم، زیرا ما معتقدیم حتی در شرایط تحریم اگر از ظرفیت داخلی به معنای واقعی استفاده شود، در این شرایط هم می‌شود نیاز‌ها را رفع کرد.
شعار سال: به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر ضمن تشریح رویکرد‌های شرکت ملی نفت ایران در بخش‌های مختلف، گفت: در بخش منابع انسانی رویکرد ما جذب نیروی انسانی نخبه از دانشگاه صنعت نفت و دیگر دانشگاه‌ها است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: بحث آموزش منابع انسانی در گذشته متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است، امروز نیرو‌های شاغل در بسیاری از بخش‌ها از جمله بخش‌های مهم عملیاتی ما نیرو‌های مدت‌موقت هستند که نیاز است آموزش این نیرو‌ها را در نظر بگیریم. در این باره هم تصمیم‌های لازم گرفته شده و مقرر شده است برنامه پنج ساله‌ای برای آموزش و انسجام‌بخشی به نیروی انسانی تهیه و تدوین شود.

به زودی، فراخوان همکاری برای افزایش بازدهی ۷۵۰ حلقه چاه

خجسته‌مهر تاکید کرد: در بخش فناوری حرکت بسیار جدی آغازشده است و این بخش را از حضور روی کاغذ و قوانین، خارج و زنده کرده‌ایم. برای آن با جهاد دانشگاهی حدود ۲۷۵ میلیون دلار و ۱۶ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه امضا شده است که حدود ۷۵ میلیون دلار و ۱۶ میلیارد تومان آن قرارداد قطعی و مابقی در قالب تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: حدود ۷۵۰ حلقه چاه کم‌بازده نیز به زودی فراخوان همکاری آن اعلام خواهد شد تا با شرکت‌های فناور قرارداد امضا شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: میدان گازی پارس جنوبی و گنبد شمالی بزرگترین میدان در دنیا است که گاز هلیوم دارد و ما اکنون واردکننده هستیم در حالی که این گاز در صنایع مختلف مصارف بسیاری دارد.

خجسته‌مهر همچنین گفت: با تولید این گاز افزون بر رفع نیاز داخل حتی می‌توانیم به صادرکننده این گاز تبدیل شویم که این موضوع امروز اهمیت بسیار بالایی دارد و در این زمینه از طریق شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان آغاز کردیم و به‌زودی طرح آن تصویب می‌شود.

تشویق شرکت نفت به سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های پتروشیمی در بخش‌های توسعه‌ای نفت و گاز

وی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری می‌دانیم که منابع داخلی ما کفاف نمی‌دهد و ۱۴.۵ درصدی که در قانون بودجه برای شرکت ملی نفت ایران در نظر گرفته شده تقریباً معادل هزینه‌های جاری شرکت ملی نفت ایران است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: باید از داشته‌های داخل کشور به خوبی استفاده کنیم، زیرا ما معتقدیم حتی در شرایط تحریم اگر از ظرفیت داخلی به معنای واقعی استفاده شود، در این شرایط هم می‌شود نیاز‌ها را رفع کرد.

خجسته‌مهر اظهار کرد: ما محدودیت‌های متعددی داریم، اما انگیزه‌های زیادی نیز داریم و برای آن با بانک‌ها مذاکره شده که به صورت کنسرسیوم برای توسعه صنعت نفت وارد شوند و همه بانک‌های کشور در این موضوع سهیم خواهند بود.

وی ادامه داد: ما با هلدینگ‌های مهم پتروشیمی کشور نشست‌هایی داریم که بخش پایین‌دستی در بخش بالادستی صنعت نفت وارد سرمایه‌گذاری شود. هلدینگ‌های پتروشیمی می‌توانند در بخش توسعه میدان‌های نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنند و شرکت نفت هم برای ایجاد جذابیت بیشتر می‌تواند در یک بازه زمانی طولانی خوراک مورد نیاز را به آن‌ها تحویل دهد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری برد-برد است، افزود: این رویکرد برای نخستین‌بار مطرح شده و در مناطق نفتخیز جنوب نیز میدان‌هایی برای سرمایه‌گذاری مطرح هستند؛ بر این اساس به زودی از روش‌های مختلف پروژه‌هایی که به سرمایه‌گذاری نیاز دارند اعلام می‌شود و از هر توانی که در کشور وجود داشته باشد استفاده خواهیم کرد.

تلاش روزانه برای رسیدن به ظرفیت تولید پیش از تحریم‌ها

خجسته‌مهر درباره فعالیت‌های انجام‌شده در بخش تولید بیان کرد: همکاران ما روزانه به صورت جدی تلاش می‌کنند تا ظرفیت تولید ما را به پیش از تحریم‌ها بازگردانند که مستلزم انجام یک سری پروژه‌ها و آمادگی‌ها بوده است و بخش زیادی از ظرفیت تولید پیش از تحریم‌ها بازگردانی شده است.

وی تاکید کرد: برای نخستین‌بار تولید گاز از پارس جنوبی به روزانه حدود ۷۰۵ میلیون مترمکعب رسید و این بیشتر از برنامه بوده است، همکاران من به دلیل نیاز کشور تلاش کردند تا حداکثر تولید را از این میدان مشترک داشته باشیم. همان طور که می‌دانیم همه فاز‌های پارس جنوبی کامل نشده‌اند و برخی فاز‌ها ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، در این بخش افزایش ظرفیت به وجود خواهد آمد و این جزو اولویت‌های ماست.

طرح‌های زودبازده در اولویت اجرا

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین اظهار کرد: همه طرح‌های توسعه‌ای مورد نیاز اجرا می‌شوند، اما بعضی طرح‌ها که می‌توانند زودتر ما را به تولید گاز برسانند در اولویت قرار دارند و برخی منابع مالی برای اجرای این طرح‌ها اختصاص داده می‌شوند؛ همچنین به شرکت‌ها تاکید شده است که برای اجرای این طرح‌ها هیچ محدودیت مالی ندارند و همه توان اجرایی خود را باید به کار گیرند.

خجسته‌مهر گفت: در زمینه فروش نفت نیز با توفیق الهی موفق شدیم که بودجه دولت را مطابق با برنامه محقق کنیم و این توفیق حاصل کار همه دست‌اندرکاران صنعت نفت است.

وی در پایان تصریح کرد: با زحمات کارکنان، نفت و گاز تولید می‌شود و با فروش آن نیاز‌های مردم کشورمان برطرف می‌شود، موفقیت در مأموریت شرکت ملی نفت مربوط به یک قشر خاص نیست و همه ما باید با هم همدلی داشته باشیم و برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۸۲۸۸۲، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
0
باید از داشته های داخل کشور استفاده کنیم ولی علت این که چرا استفاده نمی کنیم رو بگین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین