پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۷۰۷۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
وقتی محصولات پتروشیمی را در سبد صادرات غیر نفتی جا می‌دهیم، معلوم است که در خصوص صادرات غیر نفتی دچار اشتباه می‌شویم و مشکلاتش را نمی‌بینیم. فرش دستبافت، محصولات کشاورزی و معدنی‌ها، مهمترین صادرات غیر نفتی ما بودند که در این بین، سهم فرش دستباف، از یک میلیارد دلار به شصت میلیون دلار کاهش یافته و یک بیستم شده است! واقعا چرا؟
شعار سال: در سال ۹۹ میزان صادرات غیرنفتی کشور ۴۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار بود و طبق آمار سازمان توسعه تجارت سهم صادرات فرش دستباف کشور از این میزان، حدود ۷۲ میلیون و ۴۲۴ هزار دلار بوده است (سهم ۱۷. درصدی). این درحالی است که در سال ۷۸ از ۳ میلیارد و ۴۵۶ میلیون دلار صادرات غیرنفتی کشور سهم صادرات این کالا ۶۹۰ میلیون دلار بوده است (سهم ۱۹ درصدی).

قوانین و مقرراتی که برای صادرات وضع شده در مورد برخی از آن‌ها می‌تواند به نوعی تحریم داخلی تلقی شوند یا دست کم تاثیرات تحریمی داشته باشند. برای مثال تاثیر پیمان ارزی روی فرش با کالا‌هایی که به سرعت فروش می‌روند متفاوت است. فرش دستباف به سرعت به فروش نمی‌رود یا به سرعت پول آن برنمی‌گردد و برای این کار زمان زیادی را نیاز دارد. درحالی که پیمان ارزی و مقررات بازگشت ارز آن مانند سایر کالا‌ها است. صادرکننده‌ای که فکر بازگشت پول را در مدت زمانی که قانون مشخص کرده می‌کند و می‌بیند از انجام این کار ناتوان است از عرصه فعالیت در صادرات فرش خارج می‌شود.

تعداد بازدید : 7

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال اینستاگرام مجید محمدلو
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین