پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۷۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
زنگ خطر برای رمر ارز‌ها بشکلی جدی به صدا در آمده و این احتمال وجود دارد که ایالات متحده به وزارت خزانه داری اجازه دهد تا تصمیمات مستقلی در مورد مجاز بودن مسدودسازی تراکنش‌های مالی مشکوک به پول شویی (از جمله تراکنش‌های مربوط به ارز‌های دیجیتال) در سراسر دنیا اتخاذ کند. در صورت تصویب این اقدام، مسلما دنیا با سقوط فاجعه بار رمز ارز‌ها مواجه خواهد شد.
شعار سال: مبتنی بر قانون رقابت آمریکا و با هدف تقویت رقابت اقتصادی با چین، لایحه‌ای در اوایل این هفته به مجلس نمایندگان ایالات متحده ارائه شده که به وزیر خزانه‌داری اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های خاصی که بنوعی شائبه پول شویی یا رقابت مخرب در آن‌ها وجود دارد را مسدود نموده و یا “شرایطی را بر این نوع تراکنش‌ها تحمیل کند”.

اندیشکده صنعت Coin Center در یک پست وبلاگی هشدار داد که این لایحه می‌تواند به وزیر خزانه داری اجازه دهد تا تمام موسسات مالی ایالات متحده را از تعامل با یک صرافی رمزنگاری، حوزه قضایی که دارای صرافی‌های رمزنگاری است، تراکنش‌های رمزنگاری تایید شده توسط استخراج کننده غیر آمریکایی یا کیف پول غیرحضانتی و مواردی همانند را مسدود کند. به‌طور خلاصه، این لایحه به وزیر خزانه‌داری اختیاری غیر مشروط و نامحدودی برای منع موسسات مالی (از جمله صرافی‌های ارز‌های دیجیتال) از ارائه دسترسی مشتریان خود به شبکه‌های ارز‌های دیجیتال را خواهد داد.

هرچند وزیر خزانه داری در حال حاضر نیز از قدرتی متشابه، اما محدود در این حوزه برخوردار بوده و طبق قوانین موجود، تنظیم کننده مجاز است با مشورت رئیس فدرال رزرو، وزیر امور خارجه، تنظیم کننده‌های فدرال و سایر آژانس‌ها محدودیت‌هایی را بر تراکنش‌های مشکوک، اعمال کنند. اما در عین حال موظفند در کنار محدودیت، یک اطلاعیه عمومی در مورد علل اعمال قانون صورت پذیرفته صادر نموده و همچنین این محدودیت پس از ۱۲۰ روز برداشته می‌شود، مگر اینکه وزارت خزانه‌داری مصوبه‌ای جدید را برای ادامه انسداد پس از دوره اظهارنظر، اجرا کند.

در لایحه آمده است: حملات باج‌افزاری به شرکت‌های آمریکایی که نیاز به پرداخت با ارز‌های دیجیتال دارند در سال‌های اخیر افزایش یافته است، به طوری که خزانه‌داری ایالات متحده تخمین می‌زند که پرداخت‌های باج‌افزار در ایالات متحده تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به ۵۹۰ میلیون دلار رسیده باشد. در حالی که این رقم در حدود ۴۱۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ بوده است.»

در بیانیه مطبوعاتی صادر شده برای تبیین و تشریح این لایحه آمده است: لایحه شامل معرفی فرآیند‌هایی است که از طریق آن ممکن است اقدامات و اختیارات ویژه‌ای معرفی شود. بعنوان نمونه، اختیارات اعطا شده به شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) به آژانس برای تعقیب بازیگران بد (مانند کسانی که درآمد‌های باج‌افزار چینی را پولشویی می‌کنند یا به دلیل حمایت از دور زدن تحریم‌های کره شمالی کمک می‌نمایند) اجازه نوسازی و صدور بیانیه حاوی ابراز نگرانی در مورد پولشویی را می‌دهد.

برای تبدیل شدن این لایحه به قانون، نیازمندی به یک نسخه مشابه در لایحه سنا، یعنی Endless Frontier Act وجود دارد که در حال حاضر، چنین همتایی موجود نیست. پس از تصویب نسخه‌های مربوط به سنا و مجلس نمایندگان، این لوایح به کمیته کنفرانس می‌روند، جایی که نمایندگان مجلس و سنا تفاوت‌های بین دو نسخه لایحه را برطرف می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز ، تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۲۳۷۵۱۰، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین