پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۲۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
امام جمعه بندرانزلی بیان کردند: تعلل در بحث مدیریت جامعه یکی از مشکلاتی است که توطئه دشمن را کارآمد می‌کند و باید با آن مقابله شود.
شعار سال: حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با استناد به آیه شریفه یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه شریفه همه انسان‌های مومن را امر به رعایت تقوا می‌فرماید و توجه به بهره مندی از تقوا آن هم تقوای واقعی؛ حَقَّ تُقاتِهِ مصادیق و معانی مختلفی دارد که یک مصداق آن این است که تقوای انسان باید روز به روز افزایش پیدا کند.
 
امام جمعه بندرانزلی افزود: خداوند متعال در ادامه آیه میفرماید وَ لا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ؛ بهرۀ این ایمان و تقوا و توصیه‌های به تقوا و افزایش تقوا باید در هنگام مرگ برای انسان ظاهر شود که انسان با ایمان از دنیا برود، اگر کسی رعایت تقوا کرد، اما این تقوا عمیق و رو به رشد و گسترش نبود و ایمانش رنگ باخت و اسلامش از بین رفت و در حالی از دنیا برود که مسلمان نیست بر اعمالش هیچ ارزشی مترتب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: یکی از آثار تقوا در انسان حفظ و افزایش ایمان است تا انسان با ایمان و اسلام از دنیا برود و اساساً همه آنچه خداوند متعال مقرر فرموده از احکام و معارف دینی، بعثت انبیاء و نزول کتب آسمانی برای این است که انسان‌ها ایمان و اسلامشان را با همین دستورات و نوع عمل و طاعتشان حفظ کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی و حاکمیت اسلامی وقتی در جامعه‌ای ایجاد می‌شود هدف اصلی‌اش حفظ ایمان انسان‌ها و تقویت بنیه‌های دینی است، خاطرنشان کرد: اگر دین انسان‌ها حفظ شد و ایمانشان تقویت شد دنیایشان هم آباد می‌شود؛ اگر اصل ایمان و اعتقاد به خدا در همه افراد و بخش‌ها و سطوح مدیریتی جامعه درست شد دنیای مردم هم درست می‌شود، فساد‌ها، اختلاس‌ها، دست‌اندازی‌ها به بیت المال، بی‌توجهی به حقوق مردم حاصل چیست؟ حاصل خلاف حکم خدا عمل کردن و بی‌اعتقادی به دین و دستورات دینی است.

امام جمعه بندرانزلی افزود: در توصیه اولیاء دین؛ ائمه معصومین (ع)، امام (ره) و مقام معظم رهبری آنچه نقش اصلی و اولیه را در توصیه‌ها و تاکیداتشان به مردم و مسئولین جامعه دارد حول همین اصل حفظ اسلام و ایمان و دیانت مردم است؛ روز گذشته مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرمودند از کار‌هایی که امروز باید مورد توجه باشد و اولویت اول برای جامعه ماست، استمرار انقلاب در همان مسیر امام راحل و اهداف و آرمان‌هایی است که برای انقلاب اسلامی ترسیم شده، این مسیر باید تداوم پیدا کند، چون اگر مسیر انقلاب بر اساس اهداف و آرمان‌های امام (ره) که متاثر از بیانات معصومین (ع) و اولیاءالهی است تداوم پیدا نکند دیانت و اسلامیت از بین می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه صرف اداره حکومت برای ما هدف نبود که بگوییم آمدیم نظام طاغوت را ساقط کردیم جایش یک نظام دیگری آمد! افزود: هدف اسلام بود؛ فریاد امام (ره) در آغاز قیامشان در آن شرایط و جریاناتی که در کاپیتولاسیون و… پدید آمد چه بود؟ میفرمود علمای اسلام به داد اسلام برسید! اسلام مهم است؛ انقلاب شد برای حفظ اسلام، جمهوری اسلامی و نظام اسلامی شد برای حفظ اسلام، ولذا حفظ این اسلام با استمرار در همان مسیر انقلاب محقق شدنی است.

شمس الدین تصریح کرد: مقام معظم رهبری میفرمایند این استمرار انقلاب در همین سیره و آرمان‌هایی که امام (ره) برای انقلاب تعریف کرده‌اند باید داشته باشیم تا جامعه اسلامی تشکیل شود؛ ما هنوز جامعۀ اسلامی نداریم، وقتی جامعه اسلامی تشکیل شد شکل گیری تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم هدف گذاری کردند باید محقق شود، یعنی دو مرحله در پیش داریم که مراحل سختی است و خیلی هم کار می‌برد خصوصاً با مشکلاتی که از درون و بیرون انقلاب را تهدید می‌کند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان فرمودند استکبار جهانی دو اقدام انجام می‌دهد که بر شدت تحرکاتشان هم افزوده؛ قبلا هم عرض کردیم که بر اساس مطالعات گسترده‌ای که برای از پا درآوردن نظام اسلامی داشتند به محور‌هایی دست پیدا کردند که باید این کار‌ها را انجام دهیم تا نظام اسلامی ساقط شود! اینجا مقام معظم رهبری به یکی از محور‌ها اشاره میفرمایند: استکبار جهانی دو اقدام انجام می‌دهد برای اینکه مردم را از نظام اسلامی جدا کند؛ چون آن‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر مردم را از نظام اسلامی و رهبری جدا نکنند این نظام شکست نمی‌خورد! آن اصلی که نظام را علیرغم همه توطئه‌ها حفظ کرده همین پیوستگی مردم با نظام الهی و رهبری معظم شان علیرغم همه سختی‌ها، جنگ، بمباران‌ها، تحریم‌ها، آشوب‌ها، فتنه‌ها و.. است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: برای اینکه این فاصله را بین مردم و نظام اسلامی ایجاد کنند دو کار را در اولویت قرار داده‌اند، یکی فشار اقتصادی و دیگری عملیات روانی رسانه‌ای که این روز‌ها شدت پیدا کرده؛ فشار اقتصادی بنابر اعتراف خودشان بی‌اثر بود و هدفی که دنبال می‌کردند محقق نشد، نه به این معنا که مشکلی برای کشور ایجاد نکرده، آن‌ها میخواستند با این فشار حداکثری نظام ساقط شود و مردم به خیابان‌ها بریزند و دربرابر نظام قرار بگیرند که با هوشیاری مردم و عنایت‌های پروردگار متعال نتوانستند به آن برسند، وضع معیشت بسیاری از افراد در جامعه ما سخت است، اما این کاری است که دشمن در طراحی‌های خودش دارد که این توطئه دشمن را مقام معظم رهبری مکرراً در بیاناتشان فرمودند باید با تلاش و تقویتِ تولید و خنثی کردن تحریم و این نوع اقدامات مردم و مسئولین ناکام بگذارند و بی‌اثر کنند.

شمس الدین اضافه کرد: دومین کاری که دشمن در شرایط فعلی انجام می‌دهد عملیات گسترده رسانه‌ای برای تغییر باور‌ها و افکار جامعۀ ماست، تهمت می‌زنند، دروغ پردازی می‌کنند، لجن پراکنی می‌کنند، اتهام به نظام می‌زنند، مسئولین را زیر سوال می‌برند، روحانیت را مورد تحقیر و اهانت قرار می‌دهند و میبینید در رسانه‌ها فضای مجازی چه چیز‌هایی دشمن منتشر می‌کند، حالا این دشمن همه‌اش آن‌طرف آب نیست، عده‌ای هم در داخل هستند که از آن‌طرف آبی‌ها خط می‌گیرند، جریانات سیاسی مسببین وضع موجود در داخل کشور هم شده‌اند پیاده نظام معاندین و در کشور این نوع فضاسازی‌های رسانه‌ای را انجام می‌دهند.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کرد: در این جهت کوتاهی برخی دستگاه‌های تبلیغی و تبیینی را علیرغم تلاش‌هایی که انجام می‌دهند داریم، مقام معظم رهبری هم در بیاناتشان اشاره کردند صدا و سیما و دستگاه‌های متولی فرهنگ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعلل مدیریتی که در بعضی نقاط کشور و بعضی مجموعه‌ها میبینیم که در شهرستان هم به آن مبتلا هستیم و امدمان سر آمده و اگر مسئولین طی چند روز آینده اقدامی نکردند اقدامات بعدی‌مان را انجام خواهیم داد.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: تعلل در بحث مدیریت جامعه یکی از مشکلاتی است که این توطئه دشمن را کارآمد می‌کند؛ باید با آن مقابله شود.

شمس الدین اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند در شرایط فعلی برای مقابله با این توطئه‌هایی که دشمن انجام می‌دهد، جهاد تبیین هم فوریت دارد هم ضرورت دارد؛ فوریت دارد برای اینکه اصل اول، خنثی سازی و مقابله با این توطئه‌های دشمنان است، نمی‌شود تعلل کرد چراکه دشمن هجمه کرده، رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان در دیدار نیروی هوایی فرمودند الان در جنگ ترکیبی هستیم و دشمن با همه ابزارهایش آمده؛ یعنی فرض بگیریم که ما الان در شرایطی مثل شرایط دفاع مقدس هستیم، دشمن دائماً حمله می‌کند چه در فضای مجازی چه در بحث اقتصادی و چه شرارت‌های دیگر، ما چه وظیفه‌ای داریم؟ مقابله با دشمن فوریت دارد و نمی‌شود صبر کنیم تا ببینیم مذاکره چه می‌شود! ضرورت هم دارد، چون اگر مقابله نشود دشمن به هدفش می‌رسد، دشمن تهاجم گسترده کرده، اگر در میدان نظامی هم برابر دشمن نایستی می‌آید و به هدفش دست پیدا می‌کند و انسان‌ها را از بین می‌برد و سرزمین‌ها را تصرف می‌کند.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه داد: این راهکاری که مقام معظم رهبری برای این دو اقدام فعلی و گسترده دشمن دادند، دو بخش پیدا می‌کند که یک بخش مربوط به مردم است؛ در بحث فشار اقتصادی و عملیات رسانه‌ای که دشمنان انجام می‌دهند مثل دوران دفاع مقدس باید همۀ امکانات و نیرو‌ها برای مقابله با این دو توطئه و تهاجم همه جانبه دشمن بسیج عمومی شوند، مردم باید در بخش اقتصادی، تولید، ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی و هر جایی که می‌توانند ورود کنند و مسئولین هم وظایفی دارند و اقداماتی هم در خصوص مجوز‌های کسب و کار و برطرف کردن موانعی که وجود داردکردند که امیدواریم به نتیجه برسد و مردم به میدان بیایند تا با تقویت تولید این توطئه دشمنان خنثی شود.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: در بخش رسانه‌ای و فضاسازی‌هایی که دشمن انجام می‌دهد عموم مردم خصوصاً آن‌هایی که توان دارند در فضای مجازی و دیگران در معاشرت‌های اجتماعی‌شان این عملیات رسانه‌ای دشمن را با روایت صحیح و بیان واقعیت‌ها و دستاورد‌ها و پیشرفت‌هایی که انقلاب داشته خنثی کنند؛ در عین حال باید حضور گسترده داشته باشند برای مقابله با این توطئه‌ای که دشمنان به صورت گسترده و دروغین برای پاک کردن چهرۀ منحوس رژیم پهلوی و استکبارجهانی در دوره رژیم طاغوت انجام می‌دهند، به دروغ مطالب منتشر می‌کنند البته در برخی رسانه‌های داخلی هم اقداماتی می‌شود که کمک به آنهاست.

شمس الدین با بیان اینکه بخش دوم مربوط به قوای سه گانه و مجموعۀ مدیریتی کشور است، تصریح کرد: امروز دو عرصه اقتصادی و رسانه‌ای را مقام معظم رهبری مشخص کردند که در این دو عرصه باید اولویت مقابله با دشمن باشد؛ قوای سه گانه و مجموعۀ مدیریت کشور اولاً باید مقابله با توطئه‌ها و شگرد‌های دشمنان و ضعف مدیریتی که وجود دارد و مسببین وضع موجودی که هنوز در جا‌های مختلف کشور هستند و مدیریتشان با اهداف دولت تحول و ایران قوی مغایرت دارد را اصلاح کنند، این یک وظیفه است که اولویت هم دارد.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: دومین مسئله برای مجموعۀ دستگاه‌های حاکمیتی و مدیریت جامعه این است که مراقب باشند از اقداماتی که موجب تخریب و شبهه‌آفرینی می‌شود خودشان جلوگیری کنند و به تعبیری خوراک برای رسانه‌های بیگانه درست نکنند، در امور مختلف متاسفانه میبینیم حواشی درست می‌شود و اقدامی انجام می‌شود که کمک به جامعه و نظام اسلامی نیست، در بحث‌های رسانه‌ای مسائلی را میبینیم مثلاً در جشنواره فیلم فجر حواشی پیدا شده که در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دست می‌شود و یکی تائید می‌کند و یکی تکذیب می‌کند که شایسته نیست و باید این مجموعه‌ها مدیریت کنند و مراقب باشند چیز‌هایی که موجب بهره برداری دشمنان می‌شود و مخرب برای فرهنگ کشور است نباید در چنین عرصه‌هایی حضور پیدا کنند و بتواند خودنمایی کنهد.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: در بعضی از دستگاه‌ها نفوذی‌هایی که بودند و هستند مثل آنچه در صدا و سیما اتفاق افتاد و در عرض چند ثانیه در یکی از شبکه‌های صدا و سیما تلاش مذبوهانه‌ای کردند، که باید به این‌ها رسیدگی شود و بررسی کنند، بالاخره از این نفودی‌ها در جا‌های مختلف نظام می‌تواند وجود داشته باشد و این‌ها می‌توانند برای دشمن و رسانه‌های بیگانه خوراک ایجاد کنند و در عین حال در جامعه ایجاد تشویش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کرد: در رابطه با بحث خرید میوه برای تنظیم بازار که دو برابر قیمت خریدند اخیراً در صدا و سیما مسائلی مطرح شد؛ متاسفانه کار‌های خوب را معمولاً بی‌چارچوب و بی ضابطه انجام می‌دهیم، گفتند هر کسی فسادی را اعلام کند باید تشویق هم بشود، به تعبیری سوت زنی! کار خوبی است، اما چگونه؟ کجا؟ با چه رفتاری؟ آیا چیزی که هنوز بررسی نشده و صحت و سقمش معلوم نیست به رسانه ملی می‌کشید آن‌هم نه یک شبکه و کانال و بخش خبری بلکه همه بخش‌های خبری! بعد میگویید دستگاه‌های نظارتی باید رسیدگی کنند، چه فضایی را در کشور ایجاد می‌کند؟ اگر این فساد وجود داشته باشد که مردم مأیوس می‌شوند و می‌گویند این دولت هم شد مثل آن دولت و کارمندانش همانطورند! اگر این فساد وجود نداشته باشد جامعه را ملتهب کردید! چند روز جامعه را درگیر کردید که ایهاالناس پرتقال خریدند این قیمت سیب خریدند آن قیمت این چه جور مبارزه با فساد است؟ در خطبه‌های قبل هم گفتیم اولویت کشور امروز اصلاح مدیریت کشور است، اگر دستگاه‌های نظارتی و حراست‌ها و مجموعه‌های موظف برای نظارت و جلوگیری از فساد در همه دستگاه‌ها فعال باشد فساد نباید پدید بیاید، این فساد‌هایی که در طول دولت قبل دیدید و الان هم در بعضی از بخش‌ها وجود دارد ناشی از تعلل و ترک فعل دستگاه‌های نظارتی و امنیتی است.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه داد: حالا یک دستگاهی فساد دارد درست یا غلط در رسانه ملی مطرح می‌کنید و مدتی جامعه مشغول است و دشمن بهره‌برداری‌اش را کرده و روی آن مانور می‌دهد؛ صدا و سیما هم گاهی اوقات یک جهتی می‌رود و مسائل مربوط به خودش را مطرح نمی‌کند، در بحث سواحل و آزادسازی سواحل که بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری راه افتادند این کار را انجام دادند و صدا و سیما هم هرجا خبرنگارش رفت و هلیکوپتر سوار شد و با قایق و سواره و پیاده رفت فیلم گرفت یک فریم از مجتمع زیباکنار که خود صدا و سیما بیش از همه ساحل و دریا را تصرف کرده و ورود کرده به دریا به مردم نشان نداد! این عدالت است؟ این سوت زنی است؟ آدم عیب خودش را نگوید، ولی عیب دیگران را هی بگوید! خب کمی هم به خودتان بپردازید، این رفتار‌هایی که گاهی اوقات در برخی مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ای ما برای کشور آسیب‌زاست باید اصلاح شود.

امام جمعه بندرانزلی افزود: با فساد باید مقابله شود، اما بدون تبعات سوء برای جامعه و افکار عمومی؛ فردی که فسادی را دیده به دستگاه‌های نظارتی و مسئولین مربوطه بگوید، آن‌ها هم رسیدگی کنند این آقا را هم تشویق کند، عیبی ندارد! نظام را باید حفظ کنیم، نمی‌شود کار‌ها را برای برد خبری انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: در یک جا‌هایی مثل یک کارخانه‌ای که متوقف شده و باید مسئولین به حرکت در بیایند و افکار عمومی جامعه متوجه این معنا شود لازم است، اما رسانه‌ای کردن مسائلی که نیاز به قضاوت و رسیدگی دارد، نباید موجب سوء استفاده دشمنان بر علیه نظام اسلامی و دولتی که به شعار تحولگرایی و فسادستیزی آمده شود چراکه دیگر نمی‌شود اعتماد عمومی را جلب کرد.

خطیب جمعه بندرانزلی در پایان تاکید کردند: همۀ مردم و مسئولین باید در دو عرصه فشار اقتصادی و عملیات رسانه‌ای جهاد تبیین را با قوت و قدرت دنبال کنند تا دشمن از این دو حربه‌ای که علیه جامعه ما استفاده می‌کند مأیوس شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از حکایت گیلان، تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:gilkhabar.ir/۴۷۷۴۸۱
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین