شعار سال: رسانه پشت پرده در کانال تلگرامی خود با انعکاس تصویری از صورتهای مالی گروه مالی بانک تجارت و با عنوان " تجارت آگهی" مدعی شده است که، طبق بررسی پشت پرده گروه مالی بانک تجارت در سال گذشته بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان برای آگهی و تبلیغات هزینه کرده که ۱۱۵ میلیارد از این مبلغ مربوط به بانک تجارت و الباقی مربوط به زیر مجموعههای گروه میباشد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، کاری به این رقم و چرایی آن ندارد. آنچه که برای ما جالب است، ده برابر بودن هزینه آگهی و تبلیغات در مقابل هزینه آموزش و تحقیقات است.
سالهای دور برای همکاری با این بانک پیشقدم شده و جلسهای با یکی از اعضای هیات مدیره بانک تشکیل داده بودیم. آنقدر حاشیه گویی و خود ویژه بینی در آن جلسه مشاهده کردیم که علاقه به همکاری جای خود را بنوعی تاسف بخشید. تاسف از این سطح کم اطلاعی و خشک اندیشی و وارونه بینی.
سالهای بعد با برخی مصادیق اهمال، قصور و تقصیر در این بانک روبرو شدیم. تذکرات رسانهای و پرسشگری آغاز گردید. نکته جالب باز خوردی بود که بشکل غیر رسمی دریافت کردیم.
" فشار میآورند تا قرارداد امضا کنند"؟ باز هم تاسف، از این که حتی متوجه نشدند با چه رسانهای مواجه هستند.
ترجیح بر این شد که موارد و مصدایق تخلف تشخیصی از بانک تجارت، بجای انتشار رسانهای، بشکل مستقیم و غیر مستقیم با نهادهای نظارتی و بازرسی طرح موضوع شود.
تا اینکه امروز به تصویر منتشر شده در خبر رسانه پشت پرده برخورد کردیم. شاید حجت عقلی نباشد که مبنای قضاوت قرار گیرد. اما میتواند امارهای برای تقویت برخی از برداشتها از بانک تجارت باشد. هزینه آگهی و تبلیغات بانک تجارت، ده برابر هزینه آموزش و تحقیقات؟
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون