پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۰۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
در حالیکه بسیاری از واحد‌های تولیدی از تسهیلات گران شبکه بانکی گلایه دارند و سایر شهروندان نیز گاهاً در دریافت ساده‌ترین تسهیلات با مشکل روبرو هستند، اما بررسی‌ها نشان از تسهیلات کلان پست بانک به اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد با سود ۱ درصد و بازپرداخت ۱۵ تا ۲۰ ساله می‌دهد.

شعار سال: بهزاد شیری از مدیران باقی مانده شبکه بانکی از دولت حسن روحانی است که در بانک متبوعش اتفاقاتی در جریان است که برای بسیاری می‌تواند ابهاماتی را خلق کند. در حالیکه میانگین سود تسهیلات پرداختی به مردم عادی ۱۵ تا ۱۸ درصد است، اما وضع برخی قوانین کفه ترازو را برای مدیران بانکی سنگین می‌کند و دریافت تسهیلات آنچنانی را برایشان با اقساط ناچیز و کم بهره فراهم می‌سازد که گاهی مجموع اقساط پرداختی چند وام بانکی کلان برای آنان به کمتر از ۳ یا ۴ میلیون تومان می‌رسد.


جزئیات تسهیلات کلان پست بانک به اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد با سود ۱ درصد و بازپرداخت ۱۵ تا ۲۰ ساله

بررسی‌ها نشان می‌دهد فرهاد بهمنی و سید اصغر جلیلی نیا دو تن از اعضای هیئت مدیره پست بانک به همراه محمود سعادتفر معاون سازمان و برنامه ریزی بانک در سنوات اخیر تسهیلات قابل توجهی را با سود ناچیز و اقساط بلند مدت دریافت کردند که دریافت یک مورد از این تسهیلات برای برخی با چنین شرایطی وضعیت اقتصادی آنان را با تغییرات زیاد همراه می‌کند.

فرهاد بهمنی در ۹ خرداد سال ۹۶ موفق به دریافت ۱۶۸ میلیون تومان تسهیلات ضروری با سود ۱ درصد و بازپرداخت ۱۸۰ ماهه شد که اقساط ماهیانه آن به این ترتیب کمتر از یک میلیون (۹۴۲.۶۶۶۹) تومان نشان می‌دهد. بهمنی در مهرماه سال قبل نیز یکصد و ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان وام مسکن با بهره ۱۰ درصد و اقساط ۲۴۰ ماهه دریافت کرد که میزان اقساط آن با یک حساب سرانگشتی باز هم ناچیز خواهد بود این عضو هیئت مدیره پست بانک در اواخر مهرماه سال قبل نیز یعنی در کمتر از ۳۰ روز از دریافت وام ۱۴۸ میلیون تومانی، تسهیلات ۲۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی مرابحه از پست بانک با سود ۱۰ درصد و اقساط ۲۴۰ ماهه دریافت کرد.

سید اصغر جلیلی نیا دیگر عضو هیئت مدیره پست بانک در خرداد سال ۹۶ از این بانک ۱۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان وام ضروری با اقساط ۱۸۰ ماهه و سود ۱ درصد دریافت کرد. اواخر خرداد ماه سال قبل نیز جلیلی نیا ۳۰۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان (در همان تاریخی که بهمنی تسهیلات کلان دریافت کرد) تسهیلات مرابحه با سود ۱۰ درصد و اقساط ۲۴۰ ماهه را مال خود دید.
دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی در آخرین روز سال توسط اعضای هیئت مدیره

نکته عجیب درباره سید اصغر جلیلی نیا و فرهاد بهمنی دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی مرابحه با تاریخ تصویب ۲۸ اسفند سال قبل با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۸۰ ماهه است که باید دید با دریافت تسهیلات کدام فرد حقیقی در چنین تاریخی موافقت می‌شود؟

محمود سعادتفر معاون سازمان و برنامه ریزی این بانک نیز همزمان با دریافت تسهیلات کلان دو عضو هیئت مدیره پست بانک در خرداد سال ۹۶ یکصد و ۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وام ضروری با سود ۱ درصد و اقساط ۱۸۰ ماهه دریافت و در ۲۷ خرداد سال ۱۴۰۰ باز هم در همان تاریخی که دو عضو هیئت مدیره تسهیلات کلان دریافت کرده بودند ۳۰۱ میلیون ۹۰۰ هزار تومان وام مرابحه با سود ۱۰ درصد و اقساط ۲۴۰ ماهه را از آن خود کرد.

دریافت این تسهیلات هرچند با وضع قوانینی تبعیض آمیز قانونی به نظر می‌آید، اما آیا از منظر عموم چنین مسئله‌ای با عدالت سازگاری دارد؟ پاسخ به این سؤال را برعهده افکار عمومی خواهیم گذاشت.
تسهیلات کلان پست بانک به اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد با سود ۱ درصد و بازپرداخت ۱۵ تا ۲۰ ساله؟!
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رصد روز، تاریخ انتشار: تیر ۱۴۰۱، کدخبر:۸۹۸۳۵، rasaderooz.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین