پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۳۷۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
به اعتقاد برخی از منتقدین، کم اطلاعی فنی ( بخش کشاورزی) و بازرگانی( داخلی و خارجی)، از مهمترین دلایل عملکرد غیرقابل پذیرش ساداتی نژاد در وزارت جهادکشاورزی و نابسامانی در تولید و بازار برنج است. جناب وزیر مدعی بود که سه میلیارد دلار باید برای خودکفایی و افزایش یک میلیون تنی محصول برنج اختصاص یابد( مساحتی به اندازه سطح زیر کشت استان گیلان). بعدها این طرح شد، طرح زهکشی؟! توزیع هوشمند برنج توسط سامانه ای مسئله دار بنام بازرگام در دستور قرار گرفت. بحث واردات محصولی شبیه به برنج صدری را مطرح کردند و الان قیمت برنج بالغ بر 120 هزار تومان است یعنی بالغ بر 4 دلار . وقتی آتش می گیرید که بفهمید قیمت برنج در بازارهای جهانی بین نیم تا یک و نیم دلار بوده و برنج های ممتاز را دو و نیم دلار می فروشند. به وزارت جهادکشاورزی کاری نداریم، فقط می پرسیم که آیا کشور سازمان کل بازرسی دارد؟ پاسخ سازمان محترم بازرسی در این خصوص چیست؟ اخبار مرتبط این خبر، سندی است برای راست آزمایی وقایع اتفاق افتاده و مصیبت وارده بر مردم از این حجم اهمال و ناکارآمدی .

شعار سال: داستان برنج و دلال بازی در بازار برنج را در نیمه دوم سال 1400 رصد کردیم و مکرر هشدار دادیم که چند برند مطرح،اقدام به مداخله منجر به نابسامانی بازار می کنند. هیچ کس نشنید. 

فرآیند دلالی را کاملا تشریح نمودیم، باز کسی گوشش به هشدارها بدهکار نبود. وزارت جهادکشاورزی وعده خودکفایی می داد و عملکرد سامانه بازرگام را برخ می کشید و دلال ها در حال جمع کردن بازار برنج بودند. حضور ارز 4200 تومانی هم ، آشفتگی بازار را تا حدی مخفی می نمود. 

ساداتی نژاد با بازار برنج کشور چه کرد؟ شب بخیر سازمان محترم بازرسی

داستان ادامه پیدا کرد و دلال ها قیمت برنج داخلی را از 50 هزار تومان عبور دادند و ارز داخلی هم زمزمه  عدم تخصیص و حذف شدن، پیدا کرد. در این شرایط بود که واقعیت بازار برنج خود را نشان داد. وزارت جهادکشاورزی با نوعی دستپاچگی و هیجان زدگی و با رویکرد مثلا تعزیراتی به بازار ورود کرد و هزار قول و قرار گذاشت که بخش زیادی از آن مثل همیشه پوچ بود و کم خاصیت. 


بازار راه خود را رفت و حاشیه گویی های جدید مدیران وزارت جهادکشاورزی شروع شد. واردات برنجی شبیه برنج صدری با قیمتی در حدود 35 هزار تومان بخشی از این داستان تخیلی بود . غافل از اینکه اگر این واردات صورت هم می گرفت، سر از باراندازها و شالیکوبی ها برای مخلوط شدن با برنج ایرانی ( دخل زنی) در می آورد . این وعده هم عملیاتی نشد. 
امابرنج قیمت بالای 100 هزار تومان را هم شکست.

تعداد بازدید : 27

اتفاقی که این بی برنامه گی در بخش کشاورزی ایجاد نموده ، باعث خواهد شد که در سال جدید ، کشاورزان زودفروشی برنج را کنار نهاده و تزریق تدریجی محصول به بازار در دستور کار قرار گیرد. امری که باعث می شود، قیمت برنج کاهش چندانی در فصل برداشت از خود نشان ندهد. 

ساداتی نژاد با بازار برنج کشور چه کرد؟ شب بخیر سازمان محترم بازرسی

آیا سازمان بازرسی کل کشور، تحلیلی از این دست پخت ویرانگر وزارت جهادکشاورزی با مدیریت جناب دکتر ساداتی نژاد نداشته است؟ آیا نهادهای امنیتی کشور، در حوزه امنیت غذایی بحثی ندارند ؟آیا دیوان محاسبات کشور می داند در وزارت جهادکشاورزی چه خبر است؟ آیا کمیسیون کشاورزی مجلس از عملکرد وزارت جهادکشاورزی احساس رضایت می کند؟ سایر نهادهای نظارتی، بازرسی و امنیتی کشور چطور؟ جایگاه حقوق پایمال شده مردم کجای این داستان غم انگیز ناشی از اهمال و انتصاب نادرست منجر به کم توانی بخش کشاورزی و روستایی و کاهش ملموس امنیت غذایی در سطح ملی، قرار دارد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
2
واقعا جای تاسف دارد. چه کسی پشت حمایت از ایشان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
2
چرا مجلس استیضاح وزیر را کلید نمی زند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
عجب لیست بلند بالایی از عقبه این خبر دارید. کارتان درست است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
فحش بدم که منعکس نمی کنید . فقط بدونین دین و دنیاشو داره می سوزونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
0
0
نکبت توی کلیپ می گه که محدودیت ئاردات در فصل برداشت برداشته شده؟ چرا الان که فصل برداشت نیست و قیمت ها هم در سقف است، واردات را انجام نمی دهید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین