پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به افزایش قیمت و عدم کیفیت خودرو‌های تولیدی گفت: قطعه سازان هر روز بزرگتر می‌شوند و سودشان بیشتر می‌شود پس چطور است که قطعه ساز سود می‌کند، اما خودروساز ضرر می‌کند؟

شعار سال: کمال حسین پور در خصوص وضعیت جاده‌های کشور و افزایش تصادفات جاده‌ای، اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش تصادفات، جاده‌های کشور است. جاده‌ها خصوصا در مناطق مرزی و محروم، وضعیت مطلوبی ندارند ما جاده‌هایی داریم که به بزرگترین مرز ترانزیتی کشور وصل می‌شود، اما جاده به حدی خراب است که ماشین‌ها حاضر نیستند از آنجا عبور کنند؛ درحالی که وقتی شعار از افزایش صادرات و جهش تولید می‌شود، یکی از لوازم اجرای آن تامین زیرساخت است.

وی ادامه داد: جاده‌های روستایی هم به حدی شرایط نامطلوبی دارد که کسی حاضر نیست برای سرمایه گذاری به این مناطق برود دولت جدید هم اقدامی متفاوت‌تر از دولت قبلی انجام نداد؛ حتی ما پروژه‌های راه سازی داریم که ۲۰ سال است دست پیمانکار مانده است.

آقای حسین پور با اشاره به کیفیت پایین خودروها، گفت: رانت و فساد در خودروسازی‌ها زیاد است؛ هر روز می‌گویند ما زیان ده هستیم، هر روز هم حقوق کارمندانشان زیاد می‌شود؛ می‌گویند زیان انباشته داریم، اما پاداش مدیرانشان تمامی ندارد!. همچنین صد‌ها نفر در خودروسازی‌ها حقوق می‌گیرند درحالی که اصلا سر کار نیستند! قطعه سازان هر روز بزرگتر می‌شوند و سودشان بیشتر می‌شود، اما خودروسازان هر روز صحبت از زیان می‌کنند؛ پس چطور است که قطعه ساز سود می‌کند، اما خودروساز ضرر می‌کند!

وی با بیان اینکه علی رغم همه پیگیری‌ها مقاومت برای افزایش کیفیت خودرو زیاد است، گفت: ما هر روز به اندازه جنگ بین دو کشور تلفات جاده‌ای داریم. در شمال کشور با این همه جاذبه، اما به دلیل عدم زیرساخت جاده‌ها، گردشگری رونقی ندارد. نواحی مرزی خصوصا مرز تمرچین که تنها دروازه ایران برای صادرات به سمت سوریه است، از ۴۵ کیلومتر جاده بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز ۴ کیلومتر آن آسفالت نشده است.

آقای حسین پور با تاکید بر ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران هم عملکرد ضعیفی در این رابطه داشته و برنامه خاصی را شاهد نبودیم و فعلا تمرکز بیشتر روی مسکن است که توفیقی هم در آن رخ نداده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۳۳۰۰۱، fa.shafaqna.com
 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین