پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
تقویت، باز تعریف و نوسازی اسناد و اوراق هویتی را می‌توان از جمله نقاط قوت یک نظام یا سازمان تخصصی دانست. اما زشت کاری‌های سازمان ثبت احوال و وعده‌های مکرر آن‌ها در تعویض کارت ملی را یادمان نمی‌رود. برخوردی زشت، بدور از ادب سازمانی و فرار به جلوی سازمانی که به دلیل ضعف اشرافیت حقوقی مردم، متاسفانه بدون پاسخ ماند. اگر جامعه اشرافیت و دسترسی بیشتر به خدمات قضایی داشت، آیا مدیران وقت سازمان ثبت احوال می‌توانستند، صدور یک کارت ملی را تا دو سال به تعویق بیندازند؟ آیا قرار است داستان زشت صدور کارت ملی، برای شناسنامه‌های مردم هم تکرار شود؟

شعار سال: هاشم کارگر، رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: همه شهروندان کشور باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی و اخذ شناسنامه جدید اقدام کنند چرا که در آینده با شناسنامه‌های قدیمی برای دریافت خدمات با مشکل مواجه می‌شوند.

 وی درباره اجباری بودن تعویض شناسنامه‌های قدیمی می‌گوید: سالانه حدود ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون شناسنامه جدید صادر می‌شود؛ اما امکان دارد این شناسنامه‌ها درخواست‌های تکراری هم باشند یعنی مثلا مواردی که فرد قصد عکس دار کردن شناسنامه را دارد و یا شناسنامه مخدوش یا مفقود شده است.


کارگر درباره تعیین بازه زمانی برای تعویض شناسنامه‌ها نیز اظهار می‌کند: قطعا الزام برای جدید کردن شناسنامه‌ها وجود دارد، در حالی که بازه زمانی برای آن تعریف نشده است، ولی افراد برای دریافت خدمات دچار مشکل می‌شوند؛ لذا توصیه این است که افراد هرچه سریع‌تر مراجعه کنند و شناسنامه‌های جدید را دریافت کنند چرا که باعث می‌شود در کشور راحت‌تر خدمات دریافت کنند و مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود و از سوی دیگر پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال نیز کامل‌تر شده و برای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان نیز کار تسهیل می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار:26 شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: .......،

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار:۲۶ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۶۳۰۵، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
کارت ملی من دو و نیم سال طول کشید تا بیاد با همون کاغذ پاره بودم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین