پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
رئیس سازمان ثبت احوال کشور مدعی شده است که درخواست کارت ملی و تغییرنام من بعد بشکل الکترونیک صورت پذیرفته و صدور کارت و کد شناسایی برای افراد فاقد شناسنامه نیز بدین شکل انجام می‌شود. منتقدین بیان می‌دارند که این خبر، بیشتر شبیه نوعی شوی مدیریتی بوده و بدلیل وجود بحث احراز هویت و ضرورت‌های حضور فیزیکی در مراجع استعلام یا تائید کننده هویت، امکان الکترونیکی شدن وجود نداشته و صرفا درخواست‌ها بشکل الکترونیک ثبت می‌شوند.

شعار سال: هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به رونمایی و بهره‌برداری از درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال در هفته دولت بیان داشت که در این درگاه خدمات الکترونیکی نظیر تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی ارائه خواهد شد. اولین نسخه به‌صورت موبایلی است که در دسترس همه مردم قرار خواهد گرفت.


ادعای الکترونیک شدن صدور کارت ملی و تغییر نام بشکل الکترونیک؟
وی افزود: علاوه بر اطلاعات فردی هر شخص که در این درگاه قابل‌مشاهده است، خدمات الکترونیکی نظیر تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی نیز در این درگاه به افراد ارائه خواهد شد و البته خدمات الکترونیکی ما در نسخه‌های بعدی توسعه پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه برخی از خدمات ما برون‌سپاری شده، گفت: ما برای تسهیل دسترسی مردم به این نوع خدمات، صدور شناسنامه‌های المثنی را طی یک سال گذشته به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کردیم.

وی در مورد صدور ۱۰ میلیون کارت ملی مردم که به تأخیر افتاده بود، ادامه داد: صدور کارت ملی را از اواخر دی‌ماه سال گذشته سرعت بخشیدیم و تا به الان پنج میلیون کارت ملی را صادر و برای مردم ارسال کردیم و حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار کارت دیگر هم باقی‌مانده که طی دو سه ماه اخیر صادر و تحویل مردم خواهد شد.

کارگر در مورد چگونگی درخواست کارت ملی برای افرادی که کارت ملی خود را گم کردند گفت: این افراد باید از طریق ادارات ثبت و یا دفاتر پیشخوان دولت درخواست مفقودی کارت ملی دهند و البته در درگاه خدمات الکترونیکی هم می‌توانند در بخش مفقودی کارت، درخواست خود را ثبت کنند.

وی گفت: برای افرادی که فاقد شناسنامه هستند یک کارت و یک کد شناسایی صادر خواهد شد تا وضعیت تابعیت آن‌ها مشخص شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۹۹۸۷۳، www.imna.ir . 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
0
0
فقط حرف فقط حرف
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین