پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۸۳۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
از جمله مشکلات مردم در اخذ وام مسکن ، خرید اوراق است . تا چند وقت پیش قیمت اوراق حدود 140 هزار تومان بود و فرد برای یک میلیون وام باید حدود 300 هزار تومان از ابتدا می پرداخت و حدود 15 درصد سود هم به بانک مسکن می داد. در واقع انحصار زشت بانک مسکن در حوزه وام بلند مدت مسکن، بهره حدود 40 درصدی را بر خریدار تحمیل می کرد( بحث شرعی بودن این کار بحث دیگری است که به نوبه خودش باید مورد توجه خاص قرار گیرد). حال خبر می رسد که قیمت این اوراق کاهش یافته و به حدود 100 هزار تومان رسیده است. در واقع خریدار باید برای یک میلیون تومان وام بانک مسکن، 200 هزار تومان هزینه کند( یک پنجم قیمت وام). به عبارتی دقیق تر، سودی حدود 35 درصد را باید بپردازد. آقایان مدعی اقتصاد اسلامی ، بانک مرکزی ، فقهای معزز ، صحبتی در خصوص شرعی بودن یا نبودن این شیوه وام دهی ندارند؟ اگر حرفی نیست، ما حرف های انتقادی زیادی داریم. خبری جعلی در رسانه ها با سو استفاده از کم اطلاعی خبرنگاران در حال پخش است که قیمت تسه را در سال 1400 حدود 100 هزار تومان نشان می دهد و با حذف واقعیت قیمت شش ماه سال 1401 ، قصد القای قیمت پائین را دارد. قیمت پائینی که بشدت بالاست و سود 20 درصدی را علاوه بر سود 15 درصدی از جیب شهروند خارج می کند.

شعار سال: هزینه اوراق مسکن حدود دو هفته قبل و پس از مدت‌ها  قیمت صعودی نزدیک به 140 هزار تومانی ، به زیر ۱۰۰ هزار تومان رسیده و ادعا می گردد که هر برگ این اوراق با ۹۹ هزار تومان معامله می‌شود.

اوراق مسکن از ۱۵۰ تومان به قیمت ۱۰۰ هزارتومانی، شرع قبول می‌کند!
خبر جهت دار انعکاس یافته در رسانه ها ادعا می کند که :  بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین ماه سال گذشته( فرودین 1400) ، ۹۷ هزار و ۶۰۰ تومان، در اردیبهشت ماه ۹۸ هزار و ۶۰۰ تومان و در خردادماه ۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان، در مرداد سال گذشته ۹۷ هزار و ۷۰۰تومان و در شهریور سال گذشته ۹۸ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان، در آبان‌ماه ۹۸ هزار و ۱۰۰تومان و در آذرماه ۹۹ هزار تومان قیمت داشتند. اوراق تسهیلات مسکن در دی و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۹۹ هزار و ۲۰۰ و ۹۸ هزار و ۵۰۰تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۹۹ هزار و ۱۰۰ تومان تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

سوال اینجاست که، کسی نمی خواهد بپرسد علت انعکاس قیمت خرید سال 1400 اوراق تسه توسط متقاضی وام مسکن (نه اوراق تسه 1400 عرضه شده در فرابورس) و عدم پرداختن به قیمت تسه در شش ماه اول سال 1401 چیست؟ برای آشنایی بیشتر خوانندگان، قیمت های روز اوراق تسه در چندماه اول سال جاری به شرح زیر تقدیم می شود.

اوراق مسکن از ۱۵۰ تومان به قیمت ۱۰۰ هزارتومانی رسید، شرع قبول می‌کند!

قیمت اوراق برای مجرد‌ها و متأهل‌های تهرانی

خبر جهت دار انعکاسی بیان می دارد که ، مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۹۹ هزار و ۱۰۰ تومانی ۳۹ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۸۵۶هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۵ میلیون و ۴۹۶هزار تومان می‌رسد.

در واقع باید 55 میلیون تومان( حدود یک پنجم وام) را بدهید تا 280 میلیون وام با حدود 15 درصد سود به شما بدهند؟ اگر این کشور تورم هیولایی در بخش مسکن نداشت ، این منطق را چه کسی می پذیرفت ؟ آیا بیشتر شبیه جک نبود تا شیوه پرداخت دام؟

اوراق مسکن از ۱۵۰ تومان به قیمت ۱۰۰ هزارتومانی، شرع قبول می‌کند!
گزارش جهت دار منتشر شده ، می افزاید که زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۹ میلیون و ۲۸۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و۸۶۵ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۵ میلیون و ۱۴۵هزار تومان پرداخت کنند.

به عبارتی 100 میلیون بده تا 480 میلیون به شما وام بدهم 

اوراق مسکن از ۱۵۰ تومان به قیمت ۱۰۰ هزارتومانی، شرع قبول می‌کند!
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
شرع که قبول می کنه که اینا می تونن این وام رو بدن. اما اگر منظورتون اینه که باید بازنگری شرعی به، یه بحث دیگه اس.
از دقت نظرتون برای ارایه امار واقعی هم ممنونیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین