پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
قوه قضائیه اعلام کرد: تعدادی از زندانیان بند ۸ زندان لاکان رشت که محکوم به قصاص قتل عمد هستند بر اثر اختلافات شخصی با هم درگیر شدند که با بالا گرفتن درگیری این افراد، منازعه و دعوا به راهروی زندان کشیده شد و با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان، فضای این بخش از زندان رشت به صورت موقت و محدود متشنج شد. به دلیل بالا گرفتن درگیری با ورود نیروی انتظامی این درگیری خاتمه پیدا کرد. طبق پیگیری‌ها شایعه فرار چند زندانی در این درگیری از زندان لاکان رشت به هیچ وجه صحت نداشته و در حال حاضر در این زندان آرامش برقرار بوده و مشکلی امنیتی وجود ندارد
شعار سال: پیرو درگیری رخ داده عصر دیروز در زندان لاکان رشت و اشاعه شایعاتی مبنی بر ارتباط این درگیری و اغتشاش با ناآرامی های اخیر و به گروان گرفته شدن چهار زندان بان و فرار جمعی از زندانیان از این زندان، قوه قضائیه اعلام کرد: "عصر دیروز میان چند زندانی بند اعدامی زندان لاکان رشت درگیری به دلیل مسائل شخصی رخ داد که به دلیل بالا گرفتن درگیری با ورود نیروی انتظامی این درگیری خاتمه پیدا کرد".
 
جزئیات درگیری عصر دیروز در زندان لاکان رشت، شرایط زندان عادی است

تعدادی از زندانیان بند ۸ زندان لاکان رشت که محکوم به قصاص بواسطه قتل عمد هستند بر اثر اختلافات شخصی با هم درگیر شدند که با بالا گرفتن درگیری این افراد، منازعه و دعوا به راهروی زندان کشیده شد و با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان، فضای این بخش از زندان رشت به صورت موقت و محدود، متشنج شد. طبق پیگیری‌ها ، شایعه فرار چند زندانی در این درگیری از زندان لاکان رشت به هیچ وجه صحت ندارد و در حال حاضر در این زندان آرامش برقرار بوده و مشکلی امنیتی وجود ندارد.

این درگیری ارتباطی با اعتراض‌های اخیر نداشته است

سید مهدی فلاح‌میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان هم در همین راستا گفت: امروز در بند زندانیان محکوم به قصاص و زندانیانی که محکومیت‌های سنگین دارند بر اساس اختلافات قبلی درگیری فیزیکی محدودی به وجود آمد. تمامی این اتفاقات در ظرف چند دقیقه تا اطلاع و حضور ماموران زندان رخ داد و  با رسیدن ماموران ، شرایط زندان به حالت عادی بازگشت و در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.
 
جزئیات درگیری عصر دیروز در زندان لاکان رشت، شرایط زندان عادی است
 
وی از تخریب بخشی از اموال زندان لاکان بر اثر درگیری‌ها خبر داد و گفت: در این ناآرامی، تعدادی از زندانیان، تأسیسات موجود در راهرو و سالن زندان را تخریب کردند که در نتیجه پلیس در محل حاضر شد و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک‌آور استفاده کرد. به گفته دادستان مرکز استان گیلان، در این درگیری تعدادی از زندانیان حضور داشتند که به هیچ کدام از آن‌ها آسیب فیزیکی وارد نشد و فقط به علت استفاده پلیس از گاز اشک‌آور از ناحیه چشم دچار عوارضی شدند.

فلاح میری با اشاره به دلایل وقوع آتش در زندان لاکان رشت بیان کرد: نیروی انتظامی برای کاهش آثار گاز اشک‌آور ناچار شد در محوطه راهرو و سالن‌های زندان آتش روشن کند و دود متصاعد شده از زندان به همین علت است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۶۱۳۱۴، www.asriran.com/ و سایر منابع
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین