پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۹۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
رئیس پلیس می گوید که بالغ بر 35 درصد خودروهای کشور فرسوده هستند. این حجم خودروی فرسوده، بسترساز اشدید آلودگی هوا شده و تلفات بالای مرگ و میر جاده ای ناشی از تصادفات را از طرف ذیگر رقم می زند. بحث سوخت و استهلا ک هم جای خود دارد. این در حالی است که مافیای داخلی خودرو با اشتهایی سیری ناپذیر ، این کالای مصرفی بادوام را تبدیل به کالایی سرمایه ای کرده و جیب کثیف خیلی از افراد و نهادهای لجن صفت دلال منش در حال پر شدن است. شرایطی که امکان تعویض و حتی تعمییر خودرو را از خیلی از خانوارها سلب کرده است.لعنت بینانسلی بر وجود مسببان چنین کثافت کاری هایی باد.

شعارسال: سردار سیدکمال هادیانفر در اختتامیه نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با اشاره به تعداد خودروهایی که در کشور تردد می کنند، اظهارکرد: حدود ۳۹ میلیون خودرو در سطح کشور داریم و سالانه حدود دو میلیون وسیله نقلیه نیز به چرخه ترافیک شهرها و جاده ها اضافه می شود که مدیریت آن نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

فرسودگی بالغ بر 35 درصد خودروهای کشور و پارادوکس آلودگی هوا و مرگ و میر ناشی از تصادفات و مافیای سیری ناپذیر

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: خودروهای تولیدی، مونتاژ و وارداتی به چرخه ترافیک اضافه می شوند و از طرفی به بحث اسقاط توجه جدی نمی شود و با این شرایط طبیعی است که کم کم خیابان های ما تبدیل به پارکینگ های بزرگ می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کل دنیا عمر مفید وسایل نقلیه برای تردد هفت سال است ولی در کشور ما هیچ محدودیتی برای تردد وجود ندارد، تاکید کرد: حتماً باید موتور اسقاط در کشور روشن شود چراکه امروز تقریبا بیش از ۳۵ درصد وسایل نقلیه در کشور فرسوده است.

هادیانفر در خصوص وضعیت اسقاط موتورسیکلت ها نیز گفت: حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور تردد می کنند که تقریباً ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه از آن‌ها کاربراتوری و فرسوده است و از آنجایی که اغلب برای امرار معاش مورد استفاده قرار می گیرند لذا با اعمال سیاست های تشویقی و ارائه تسهیلات مناسب باید به موضوع اسقاط در این حوزه توجه شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز اظهارکرد: یکی از عوامل اصلی موثر بر تصادفات، نقاط خیز است و از زمان شروع به کار دولت سیزدهم جلسات خوبی در این خصوص با حضور رئیس جمهوری، معاون اول و وزیر کشور برگزار شده که مثمر ثمر واقع شده است. وی افزود: حدود ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که ۳۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و مابقی در شهرها هستند و وزارت راه اعلام کرد ۳۵۰ نقطه را آشکار سازی و اصلاح کرده است.

هادیانفر با بیان اینکه ۳۴ درصد از کل تصادفات در جاده ها رخ می‌دهد که متاسفانه ۷۰ درصد از افراد جان خود را از دست می‌دهند، افزود: محورهای پرخطر ما ۸۰۰۰ نقطه است که آن‌ها نیز باید آشکارسازی سپس اصلاح شود همچنین ۸۸۰ نقطه پر تصادف جاده ها نیز باید هرچه سریع تر اصلاح شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان یاد آور شد: همانگونه که در جلسات مختلف با مسئولان گفتیم، یکی از راهکارهای اصلی کاهش آلودگی هوا و مشکل ترافیک کلانشهرها، توجه به عمر مفید وسایل نقلیه و اسقاط است.

*** نقش مافیای خودرو در داستان خودروی فرسوده کجاست( توضیحات تکمیلی شعار سال)؟

مافیای خودرو، گروهی از افراد و نهادهایی با هویت نسبتا معلوم هستند که در پشت پرده و یا بشکل کاملا قانونی ، سهامدار برخی از خودرو سازها می باشند. این گروه با حمایت های فراقانونی و خوابانیدن شکایات مردمی از خودرو سازها، بستر را برای کاهش کیفیت تولید و افزایش قیمت خودرو و در کنار ان با ایجاد انحصار و ممانعت از واردات به بهانه خروج ارز و ضرورت حمایت از صنعت خودروی داخلی ، بحث دوشیدن همزمان دولت و مردم را دنباله گیری می کنند.

تجارتی کثیف و لجن مال به قیمت خون مردم. تصادفات ، کاهش قدرت خرید مردم و محرومیت خانوار ایرانی ، مصرف بالا و نابجای سوخت و مواردی همانند، تنها بخشی از پیامدهای فعالیتی این انسان های کثیف و منافق صفت است.

فرسودگی بالغ بر 35 درصد خودروهای کشور و پارادوکس آلودگی هوا ، مصرف سوخت غیرقابل توجیه و مرگ و میر ناشی از تصادفات و مافیای سیری ناپذیر

بی کفایتی مدیریتی و نفوذ افراد خاص بر وزیر و نماینده و در دستگاه های نظارتی و امنیتی ، ظاهر و پهره بیرونی مافیای خودرو است. بروید و چند دستگاه خاص را که پشت این ماجرا بوده و سهامداری می کنند را شناسایی کنند. علیلو عضو سابق تحقیق و تفحص از خودروسازان ، با عرض معذرت رد پای داخلی مافیا را کم رنگ کرده و توهم توطئه را جایگرین نموده است. آقای علیلو خوب می دانند که از کدام نهاد صحبت می کنیم. 

تعداد بازدید : 4

قطعه ساز و مونتاژ کار ظاهر داستان است ، بروید پشت پرده قطعه ساز و مونتاژ کار را در بیاورید(توضیحات تکمیلی شعار سال):

برخی از تحلیل گران در برداشتی تک لایه ای ، مسئله مافیای خودروسازی در ایران را در سطح سهامداری قطعه ساز در خودروسازی دنباله گیری کرده و به اسامی خاص می رسند. اسامی که بعنوان سرشاخه شناخته شده و ضرورت دارد، پشت سرآنها و نهادهای مرتبط با آنها مورد واکاوی قرار گیرند. در واقع این سرشاخه ها ، تنها لایه آخر پرده ظاهری داستان هستند. 

تعداد بازدید : 4
اشتباه دکتر معصومه پاشایی در تحلیل مافیای خودرو، دلایل وضعیت نامطلوب ایمنی و استاندارد خودرو‌های ساخت داخل (توضیحات تکمیلی شعار سال):
تکرار اشتباه تحلیل و مقصر دانستن و قدرتمند فرض کردن خودرو ساز و قطعه ساز، مجددا توسط دکتر معصومه پاشایی نماینده مجلس در ویدئوی زیر تکرار شده است. مشکل نه قطعه ساز است و نه خودرو ساز. کوچک تر و ضعیف تر از آن هستند که حتی توانایی انجام چنین لایه کش هایی را داشته باشند. مشکل در لایه داخلی پشت پرده قطعه ساز قرار دارد خانم دکتر. فقط می توانیم بگوییم تجارتی کثیف در کثیف و آلوده به خون 17 هزار کشته شده تصادفات جاده ای در سال. مصرف سوختی معادل کل صادرات سالیانه کشور و به فلاکت کشیده شدن اقتصاد خانوار ایرانی. جلوی این جماعیت کثیف را به چه کسانی باید بگیرند؟
تعداد بازدید : 7
 

بشکل سربسته، ریشه مافیای خودروسازی کشور در دو نهاد خاص است که به احتمال بالا ، دستگاه های امنیتی کشور هم خیلی خوب این میدان نیرو را می شناسند؟ پس چرا برخورد با آنها صورت نمی پذیرد؟ آیا همان میدان نیرو را نمی توان بشکل تمییز و خداپسندانه و حرفه ای ، برای کار و تجارت فعال نمود؟ 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: فرسودگی بالغ بر 35 درصد خودروهای کشور ، فرسودگی خودروها ، فرسودگی وسایل نقلیه کشور ، آلودگی هوا ، سردار سیدکمال هادیانفر ، اسقاط خودروهای فرسوده ، اسقاط موتورسیکلت های فرسوده ، تصادفات جاده ای ، عمر مفید وسایل نقلیه ، مرگ و میر جاده ای ، تلفات بالای مرگ و میر جاده ای ، پلیس راهور ، اصلاح نقاط حادثه خیز ، اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای ، مافیای خودرو ، مطالبه گری از مسئولان ، نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک ، اختتامیه نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک ، 39 میلیون وسیله نقلیه در کشور ، اضافه شدن سالی دو میلیون خودرو به آمار ، آمار خودروهای کشور ، تعداد خودرو در کشور ، سه گانه خودروهای تولیدی مونتاژی و وارداتی ، فرسودگی بالغ بر 35 درصد ماشین ها در کشور ، آمار ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور ، آمار تعداد موتورسیکلت ها در کشور ، آمار موتورسیکلت های فرسوده در کشور ، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری و فرسوده ، ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور ، ۸۰۰۰ نقطه و محورهای پرخطر ، مافیای خودرو کیست ، مافیای خودرو کجاست ، شیوه فعالیت مافیای خودرو ، حمایت های فراقانونی و پشت پرده از خودروساز برای کاهش کیفیت تولید و افزایش قیمت ، حمایت پش پرده برای تداوم ممنوعیت واردات خودرو ، تداوم انحصار خودروساز داخلی به اسم حمایت از صنعت و تولید ملی ، برداشت معصومه پاشایی از مافیای خودروسازی ، مافیای خودروسازی در ایران ، واقعیت مافیای خودروسازی در ایران ، لایه مخفی مافیای خودروسازی در ایران ، پشت پرده سرشاخه های مافیای خودروسازی در ایران
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
0
0
شما خودتان به کجا وصل هستید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین