پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۸۷۱۴۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
برای رفع مسدودی حساب بسته شده توسط تامین اجتماعی و اعمال ماده 50 ، ضرورت دارد که در گام نخست اقدام به تفاهم با شعب این سازمان و گرفتن نامه رفع مسدودی شوذ. توصیه می شود که بدلیل زمانبر بودن، نامه رفع مسدودی را به شعبه بانکی که در آن افتتاح حساب صورت گرفته نبرده و به اداره حقوقی یا دایره رفع مسدودی حساب های هر بانک مراجعه کنید. آدرس این اداره یا دایره برای کلیه بانک های موجود رد شهر تهران ، به پیوست آورده شده است. لازم به توضیح است که این آدرس ، مربوط به سال 1401 است. این ادارات عموما بین ساعت 8 صبح تا 3 عصر، فعالیت مستمر دارند.بعد از طی فرآیند، یک شماره ثبت و یک شماره تلفن به شما داده می شود که توصیه می شود تا پایان رفع مسدودی نزد شما نگهداری شود.

شعار سال : مسدود شدن حساب بانکی یکی از مشکلاتی است که افراد حقیقی و حقوقی دارای حساب بانکی با آن مواجه می‌شوند. دلایل و عوامل مختلفی می‌توانند باعث ایجاد مسدودیت حساب بانکی افراد شوند. یکی از این دلایل، ورود کم ملاحظه و کم ضابطه شعب تامین اجتماعی و استفاده حداکثری و بعضا نابجا از اختیارات ماده ۵۰ در این سازمان سرتا به پا ناکارآمد است (اثبات ناکارآمدی این سازمان را حاضریم در دادگاه، در مناظره مستقیم با روسای تامین اجتماعی در صداسیما و یا مناظره در دانشگاه، اثبات کنیم. اگر مناظره ما را می پذیرید ، بسم الله).
ورای داستان ناکارآمدی‌های اثبات شده در سازمان سرتا به پا مشکل دار تامین اجتماعی، شعب این سازمان با در پیش گیری نوعی رویکرد که بی شباهت به لاقیدی وبرخورد غیر مسئولانه با بحث توسعه ملی نیست، کلیه حساب‌های شخص حقوقی و صاحبان سهام (اعضای هیات مدیره) را می‌بندند.
*** عموما ملاحظه‌ای در خصوص میزان دین متناسب با میزان سهام وجود ندارد و صرف حضور در هیات مدیره، مجوز بستن حساب قلمداد می شود.
*** عموما کمتر فکری در خصوص پرداخت حقوق کارکنان شده و با بسته شدن حساب ها، مشکلات عدیده برای شرکت‌ها ایجاد می‌شود و یا امورات خانوادگی افرادی که حساب هایشان بسته شده( خصوصا در بحث مستثنیات دین و مخارج جاری خانوار) دچار اختلال شده و پیشنهاد می شود که افراد به دیوان عدالت اداری برای باز شدن حداقل مبلغ در ماه و همچنین فعل نادرست کارمندان و مدیران تامین اجتماعی ، شکایت کنند.
*** بشکل فله‌ای اقدام به بستن حساب‌ها نموده و کمترین تعهدی به باز کردن حساب‌ها بعد از پرداخت تعهدات یا تفاهم به پرداخت دیون، وجود ندارد.
*** با وجود آنکه حقوق و مزایای کارکنان این سازمان را ارباب رجوع‌های همان سازمان می‌دهند و بجای مشتری مداری و ارباب رجوع سالاری،کارفرماها عموما با رفتار‌هایی زشت و فراتر از آن (بی ادباته، گستاخانه، بی تربیت و بی تعهدانه) در شعب این سازمان مواجه می‌باشند.

اگر حساب های افراد حقیقی و حقوقی توسط سازمان تامین اجتماعی بسته شده ، باید اقدام به تفاهم با شعبی که اقدام به بستن حساب کرده اند نمود( عموما در حوزه تفاهم، نرمش های لازم در شعب وجود دارد) و نامه باز کردن حساب ها را دریافت داشت( توجه داشته باشید که اگر در چند نوبت اقدام به بستن حساب ها شده باشد، باید شضماره و تاریخ کلیه موارد در نامه قید شود و یک شماره کافی نیست). برای باز کردن حساب ها ، هم می توان به شعب بانکی که در آن افتتاح حساب کرده اید، مراجعه کنید( تجربه نشان داده است که عموما حساب ها در مرکز بسته می شوند و فرآیند باز کردن حساب از شعبه ، بشدت زمان بر است).بر این قاعده ، بهتر است به اداره رفع مسدودی حساب ها یا بخش حقوقی در بانک ها مراجعه شود. دو تصویر ارایه شده در ادامه متن،آدرس محل رجوع بانک های مختلف در تهران برای رفع مسدودی حساب را منعکس کرده است. 

باز کردن سریع حساب های مسدودی ماده 50 تامین اجتماعی

باز کردن سریع حساب های مسدودی ماده 50 تامین اجتماعی

سوال اینجاست که با توجه به فراگیر بودگی فعل قانونی اما غیر حرفه ای مسدود سازی حساب کارفرمایان و اعضای هیات مدیره شرکت های بدهکار به تامین اجتماعی، چرا سامانه متمرکز و غیر حضوری ، رفع الکترونیک مسدودی راه اندازی نمی شود؟ حق داریم که سازمان تامین اجتماعی را سازمانی فشل بنامیم؟ 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
0
1
لاشی می دونید یعنی چی؟برید معناش رو بخونید خیلی چیزها رو روشن می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
0
0
دل پری از تامین اجتماعی دارید ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
0
1
امان از تامین اجتماعی امان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
1
بیچاره مون کرده این هیولای تامین اتماعی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
0
1
تامین اجتماعی سازمانی است که به دلیل گذر زمان زیاد از قانون آن و صدور صدها بخشنامه های سلیقه ای و درون سازمانی، از هدف خودش دور و به گونه ای دچار انحراف از مسیر شده.
رفتار بازرسان و متصدیان ان با مردم خصوصا با کارفرمایان بسیار زشت و اغلب مجرمانه است. سازمان تامین اجتماعی یکی از مراکز ظلم به مردم و سبب نارضایتی تراشی است.جالب است همکار ما مهمانی داشته است. بازرس نام او را کنجکاوانه و با لحن دوستانه پرسیده ف سپس رفته نام مهمان را بعنوان کارگر ثبت کرده است!! اکنون بجای عذرخواهی می گویند حالا صبر کن... درخواست بده و...
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
0
2
د.......سر گردنه ، بنظر واژه مناسبی است در خور تامین اجتماعی و کارمنداش
مدیر پایگاه

سلام


الله اعلم

مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
0
امده درمغازه دوروز کارگر داشتم شش ماه بیمه رد کرده بعد میگه باید ترک کار میزدی میگم من نبودم بازرس اشناش بوده نامردا چه پولی بدم ولی بیمه کارگری که رفته جایی کار کنه نبوده روسریع قطع کردن میگن ۶ماه بیمه این شازده رو رد کرد کلا دوسه روز میامد مغازه البته برای اونوقته که لیست بیمه دستی بود
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
0
0
من بابت کاری که برای شهرداری انجام دادم طبق ماده۳۸ تامین اجتماعی معاف ازبیمه محسوب میشم ولی تامین اجتماعی قبول نکرد و شکایت کردم دیوان عدالت رای داد که من حق دارم و تامین باید تجدید نظر کند دادگاه تجدیدنظر هم دادگاه بدوی راتایید کرد اما تامین دوباره همون مقدار باجریمه را برای من لحاط کرده والان مسدودی حساب وبلوکه کردن مبلغی را انجام دادن به حقوقی تامین هم که مراجعه کردم میگه رای نگفته حق با شماست بلکه گفته تجدید رای کنیم وهمون قبلی را میگیم .چکارکنم بنظرتون؟
مدیر پایگاه

با سلام 
برعلیه مدیرشعبه ، معاون درامد و مسئول اجرائیات شعبه تامین اجتماعی مورد نظر،در دیوان عدالت اداری، شکایت با موضوع عدم اجرای قانون کنید و حکم محکومیت بگیرید. 

بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
0
0
حساب بنده رو بابت گزارش ماموری که اصلا در جریان نیستم بخاطر ۱۴ سال پیش از شرکتی که سال بعدش جمع شد بستن .
ولی فقط یکی از حسابهام بسته شده ، الان یک ماه از این موضوع گذشته ، آیا ممکنه حسابهای دیگه ای هم بسته بشه ؟
اصلا پیگیری کردنش با توجه به اینکه به اون حساب مسدود شده نیازی ندارم مهمه ؟
مدیر پایگاه

سلام 
بدلیل حاکمیت سلیقه گرایی در شعب بیمه ، احتمال بستن سایر حساب ها هم وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین