پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
وزیر نفت با اشاره به اینکه مقدمات و برنامه‌ریزی‌های لازم درخصوص تبدیل ایران به هاب گازی در منطقه انجام شده است، گفت: با همکاری روسیه، ترکمنستان و قطر در تلاش هستیم که محدوده خلیج‌فارس و عسلویه را به هاب گازی تبدیل کنیم. این در حالی است که حامد صاحب هنر کارشناس اقتصاد انرژی در یک میزگرد تخصصی با موضوع بررسی چالش‌های سیاست‌گذاری بنزین که در دانشگاه علامه برگزار شد، بحران حامل‌های انرژی را فراتر از مساله بنزین دانست و با اشاره به مساله افت فشار پارس جنوبی عنوان کرد: ما دقیقه 90 را در ناترازی و بحران انرژی رد کرده‌ایم و در مورد مساله افت فشار میدان پارس جنوبی باید با مردم صریح‌ و شفاف صحبت کنیم تا عمق فاجعه‌ای که در انتظار ما است نشان داده شود.

شعارسال: جواد اوجی، وزیر نفت، در حاشیه جلسه هیات‌دولت با اشاره به اینکه واردات، ترانزیت و سوآپ گاز و سهم ایران از تجارت گاز در منطقه در حال افزایش است، گفت: اصل بدهی بابت واردات گاز از ترکمنستان که مربوط به دوره‌های مختلف بوده است با تلاش دولت سیزدهم تسویه شد.

تلاش دولت برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه + واقعیت هایی که کتمان می شوند؟!

وی در رابطه با اینکه چرا ایران به‌عنوان دارنده دومین ذخایر گازی، گاز وارد می‌کند، تصریح کرد: روسیه نخستین ذخایر گاز جهان را دارد و براساس آمار برای واردات، صادرات، ترانزیت و سوآپ هم برنامه‌ریزی کرده و این سهم تجارت است، ایران هم در همین زمینه تلاش می‌کند و تاکنون دستاورد‌های مطلوبی داشته است.

وزیر نفت در ادامه گفت: ایران دارای بیش از ۳۳ تریلیون مترکعب گاز قابل استحصال است. با همکاری روسیه، ترکمنستان و قطر در تلاش هستیم که محدوده خلیج‌فارس و عسلویه را به هاب گازی تبدیل کنیم و با توجه به زیرساخت‌ها و حجم گاز، مقدمات و برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده است.

اوجی همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اصلی وزارت نفت استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های فراسرزمینی است که برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی رقم می‌خورد.

به گفته وی استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های فراسرزمینی علاوه بر جلوگیری از خام‌فروشی، باعث ارزش‌افزوده بیشتر خواهد شد و به‌دلیل نیاز دنیا به فرآورده‌های نفتی، این امر تحریم‌ناپذیر است.

وزیر نفت همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی گفت: همه جایگاه‌ها دارای کارت سوخت هستند، ولی استفاده از این کارت‌ها تنها برای زمان‌های اضطراری است.

اوجی با بیان اینکه میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی از ابتدای اجرای طرح سامان‌دهی کارت سوخت جایگاه‌داران به حدود ۵۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر سکو در جایگاه، یک کارت سوخت وجود دارد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 17خرداد1402، کدخبر: 1178242، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین