پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات مطرح شده مسائل تازه‌ای نیستند. قانون کار نیز سال‌هاست مورد تصویب مجلس قرار گرفته و اجرایی شده، ولی معتقدیم ضعیف اجرا می‌شود.

شعار سال: "شهلا میرگلوبیات" در مراسم گرامیداشت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار که به همت خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه در محل خانه کارگر این شهرستان برگزار شد، با بیان سالروز 29 آبان روز تصویب قانون کار اظهار کرد: کارگران سال‌هاست که این شعارها را سرمی‌دهند و هر ساله این شعارها در این نوع مراسم تکرار می‌شود، بدون اینکه خروجی داشته باشد.

میرگلوبیاتات با بیان اینکه دولت در این رابطه به شدت کار می‌کند، گفت: نمی‌دانم چه بلایی سر تامین اجتماعی آمده که در سال‌های گذشته حیاط خلوت یک عده خاص بود، ولی در حال حاضر جلسات متعددی با آنها برای رفع دغدغه‌های کارگران داریم.

به گفته وی در بخش درمانی در سه سال اخیر هیچ کوتاهی صورت نگرفته و نباید وزارت بهداشت و درمان را مورد هجمه قرار دهیم.

*مواظب باشید زبان کارگران تلخ نشود

به گزارش ایسنا، معاون دبیرکل خانه کارگر نیز در این مراسم از مسئولان خواست بگونه‌ای خواسته‌های کارگران را پیگیری کرده و مورد توجه قرار دهند که زبان جامعه کارگری در بیان مشکلات‌شان تلخ نشود.

"حسن صادقی" افزود: سالروز تصویب قانون کار را روز ملی می‌دانیم و معتقدیم باید مشکلات جامعه کارگری در حوزه‌های مختلف در چنین روزی مطرح شود.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری بیدار است و باید منابع این جامعه را پاسداری کرد، در ادامه به تاریخچه تصویب قانون کار اشاره کرد و ادامه داد: گرچه قانون فعلی حاصل تعدیل فراوان در رفت و برگشت بین مراجع قانونگذار است، اما بعضی از مفاد قانون بین‌المللی کار در آن وجود دارد.

صادقی بیان کرد: کارگران باید در 29 آبان روز تصویب قانون کار، با زبانی گویا که البته زبان خوشی هم برای عده‌ای نیست، مطالب و خواسته‌هایشان را بیان کنند، تا قانون بدرستی اجرا شود و تا زمان اجرای کامل قانون کار زبان ما تلخ‌تر هم می‌شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در حوزه درمان دغدغه‌ها و مشکلاتی وجود دارد، البته با ورود دکتر هاشمی به این وزارتخانه این دغدغه‌ها نسبتا کم شده ولی در کل یک پزشک نمی‌تواند مدیریت این حوزه را داشته باشد.

صادقی اظهار کرد: ادغام منابع تامین اجتماعی و دیگر بیمه‌های ورشکسته برای تامین منابع درمانی نشان‌دهنده سوء مدیریت در وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه ادعای تجمیع منابع سازمان حرف بیهوده‌ای است، تصریح کرد: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهیم به جای چشم داشتن به منابع این سازمان، تخصیص سهم کارگران از سرانه درمان کشور را پیگیری کند.

وی افزود: در این منصب باید یک اقتصاددان حضور داشته باشد تا بتواند منابع مالی را مدیریت کند. در حال حاضر سوء‌مدیریت وزارت بهداشت موجب شده است تا 13 هزار میلیارد تومان از منابع کشور به جیب پزشکان فوق تخصص برود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 30 آبان 1394، کد مطلب: 948-8092-5:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین