پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۴
استاندار مرکزی گفت: امکان انتقال آب از شمال به استان به دلایل مسائل زیست محیطی نزدیک به صفر است، سعی می‌کنیم تخصیص انتقال آب از جنوب را از دولت بگیریم.

شعار سال:


محمود زمانی قمی در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در خصوص طرح عارضه‌یابی صنایع اظهار کرد: کمیته‌ای به این منظور در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی روزانه آنچه در مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی آمده است را رصد می کند.

وی ادامه داد: نماینده‌ای از استانداری و مدیرعامل بانک مربوطه به منظور بررسی پرونده واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نیز باید حضور داشته باشند.

زمانی قمی گفت: جلسات روزانه به منظور بررسی واحدهای تعطیل و نیمه‌فعال برگزار و پرونده این واحدها باید در جلسه ستاد تسهیل بررسی شود.

استاندار مرکزی خاطرشان کرد: کارگروه تسهیل استانی و ستاد اقتصاد مقاومتی هر هفته باید تشکیل شود.

وی گفت: فرمانداران موظف هستند آخر هر هفته گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور راه‌اندازی صنایع کوچک و متوسط ارائه کنند.

زمانی قمی عنوان کرد: فهرستی از اقدامات ملی که برای سرمایه‌گذاری در استان در حال انجام است تنظیم شود تا در سفر ریاست جمهوری عملیات آن آغاز شود.

استاندار مرکزی گفت: فهرستی از نیازهای هر شهرستان و استان تهیه و این نیازها را روزانه رصد کنیم.

وی عنوان کرد: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی سیستمی را طراحی کند که واحدهای صنعتی با بیش از یکصد کارگر را روزانه رصد و تغییرات مثبت و منفی این واحدها را رصد کنیم.

زمانی قمی در ادامه احداث پالایشگاه پلاسمای خون در زرندیه را اقدام مثبت و بزرگی دانست و گفت: این اقدام یکی از آرزوهای بزرگ درمان کشور است که باید زیرساختهای لازم برای به فرجام رسیدن آن ایجاد شود.

استاندار مرکزی احداث این پالایشگاه را افتخار بزرگی برای کشور و استان بویژه در شهرستان زرندیه عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های مختلف در استان در حوزه کاری خود علاقه و رغبت سرمایه گذاران به حضور در استان را تقویت کنند.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: زمین مورد نیاز این پروژه در اولین فرصت به شرکت ورمل اختصاص داده شود.

استاندار مرکزی در ادامه در خصوص تامین زیرساخت‌های لازم به منظور احداث این پالایشگاه بیان کرد: مسئله آب توسط دستگاه‌های مرتبط حل و فصل شود. با تشکیل یک کارگروه با مسئولیت معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی مسائل پیرامون آب، برق و گاز پیگیری شود.

وی گفت: فوری‌ترین نیاز استان و کشور اشتغال است که این پروژه می‌تواند در رفع این نیاز موثر باشد.

زمانی قمی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی این پروژه گفت: همچنین ۲۲۰ میلیارد یورو ارزش سرمایه گذاری ارزی این پروژه است.

استاندار مرکزی در ادامه از تخصیص ۵۰ لیتر در ثانیه آب برای صنعت دلیجان از سد ۱۵ خرداد خبر داد و بیان کرد: در ۲۵ سال گذشته هر ساله میزان ۶ میلیون مترمکعب آب از ذخایر زیرزمینی استان کاهش یافته است و میزان ۵ میلیارد مترمکعب نیز از سال ۷۰ تاکنون نیاز آبی استان بررسی و احصا شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس افق آینده استان حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در حوزه صنعت و شرب نیاز داریم. از سویی باید با بهینه سازی الگوی مصرف، کشاورزی را توسعه داده و نیاز استان را برطرف کنیم.

زمانی قمی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده توسط شرکت مشاور کار مطالعات انتقال آب به استان از جنوب و شمال انجام شده است، ادامه داد: امکان انتقال آب از شمال به دلایل مسائل زیست محیطی نزدیک به صفر است و در این راستا توصیه شده است که بر روی انتقال آب از جنوب کشور تامل شود.

استاندار مرکزی گفت: اگر چه انتقال آب از جنوب طولانی و هزینه‌بر است اما با تدوین یک مدل مالی و با مشارکت سرمایه گذاران می‌توان این اقدام اجام داد.

وی افزود: سعی می‌کنیم تخصیص انتقال آب از جنوب را از دولت بگیریم هر چند دولت اعتبارات مالی ندارد، اما می‌توان پروژه‌های بزرگ و عمرانی را با پشتیبانی دولت کلید زد.

استاندار مرکزی در پایان گفت: اولین محموله مس زاگرس ساوه به میزان ۲۵ تن و ارزش ۱۲۰ هزار دلار از طریق گمرک ساوه به ترکیه صادر شد.

فرایند بررسی و رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی استان مرکزی بر اساس نتایج طرح عارضه یابی صنایع در این جلسه ارائه و در خصوص احصا فهرست واحدهای صنعتی تعطیل، نیمه فعال یا فعال غیراقتصادی بر اساس نتایج طرح عارضه یابی صنایع به تفکیک شهرستان و ارسال آن به فرمانداری ها تاکید شد.

همچنین مقرر شد بررسی دقیق وضعیت واحدهای صنعتی اعلام شده به شهرستان در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان انجام شود.

در ادامه این جلسه کردی فرماندار زرندیه در خصوص احداث پالایشگاه پلاسمای خون در زرندیه اظهار کرد: این پروژه بر اساس یک سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و کره است و سرمایه گذاری اولیه این طرح بالغ بر هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این پروژه فرا ملی است و نمونه آن در خاورمیانه وجود ندارد، گفت: این سرمایه گذار در دهه فجر بزرگترین واحد تولید کیسه خون خاورمیانه در استان را به ارزش ۶۵ میلیارد تومان بدون یک ریال تسهیلات دولتی در شهرستان زرندیه راه اندازی کرد.

کردی با اشاره به ۶۵۰ مترمکعب آب مورد نیاز این پروژه در ۲۴ ساعت خاطرنشان کرد: این میزان معادل ۱۱٫۲ دهم لیتر آب در ثانیه است که آب مورد نیاز این پروزه به راحتی در زرندیه قابل تامین است. یک خط انتقال آب از آب شهری به شهرک صنعتی زرندیه برقرار شده که ۳۰ لیتر در ثانیه از آن بدون استفاده است و می‌توان این آب را جهت پروژه یاد شده استفاده کرد.

حمید رضا سعیدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ورمل نیز گفت: شرکت تولیدی دارویی وارثان راه ملل در سال ۹۱ با هدف تولید انواع کیسه های خونگیری و سایر تجهیزات استریل یکبار مصرف در حوزه انتقال خون، در دو سایت مجهز مشغول به فعالیت شده است.

وی در خصوص طرح اولیه پالایشگاه پلاسمای ایران توضیح داد: این پروژه با سرمایه گذاری به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد ریال و ۲۲۰ میلیارد یورو احداث خواهد شد.

سعیدی گفت: مدت زمان اجرای طراحی این پروژه ۱۳ ماه از زمان تامین خط اعتباری پروژه و مدت زمان انجام کل پروژه ۴۹ ماه خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ورمل با بیان اینکه از مهمترین گلوگاه‌های ما مسئله آب است، عنوان کرد: این پروژه نیازمند ۶۵۰ مترمکعب آب در طول ۲۴ ساعت از شبانه روز است.

حسن طاهر احمدی نیز ضمن تاکید بر تسریع در احداث این پالایشگاه، اظهار کرد: اجرای این پروژه علاوه بر صرفه جویی ارزی، به واسطه صادرات محصولات این پالایشگاه برای کشور ارز آوری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: علاوه بر شکوفایی صنعت و ایجاد اشتغال، محصولات خونی سالم خواهیم داشت.

وی افزود: پلاسما می تواند بسیاری از محصولات درمانی را ایجاد کند که قیمت های بسیار بالایی دارند. گاه یکی از محصولات پلاسما برای بیمار حدود یک میلیون تومان هزینه بر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: هنوز عوارض خونی که از فرانسه گرفته ایم در بدن بچه هایمان هست که دچار هموفیلی و ایدز شده اند.

به گزارش ایسنا دکتر مهدویانی نیز با بیان اینکه سالانه ۷۰ هزار لیتر پلاسما از کشور خارج می شود اظهار کرد: استان مرکزی ظرفیت بسیار خوبی در تولید پلاسما دارد و سالانه ۲۵ هزار واحد پلاسما را به شرکت پالایش و پژوهش برای تهیه فراورده های پلاسمایی در خارج از کشور ارسال می کند.

رئیس سازمان انتقال خون استان مرکزی گفت: بر اساس عقد قراردادی در سال ۸۲ پلاسمای مازاد کشور به خارج از کشور صادر شده و به کشور باز می گردد و در صورتی که این پالایشگاه احداث شود این فرایند در استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نادرترین استان هایی هستیم که مجوز ارسال پلاسما به خارج از کشور را داریم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی اخبار روزانه، تاریخ انتشار 6 خرداد 1395، کد مطلب:20662 : www.markazidaily.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین