پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۱۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳
آمارها نشان می‌دهد در تیرماه امسال حدود ۱۶همت سپرده از سه بانک کوچ کرده و به دیگر بانک‌ها سرریز شده است. بر اساس گزارش عملکرد ماهانه بانک‌ها که بر روی کدال منتشر می‌شود، در تیر ماه امسال از میان ۱۳ بانکی که اطلاعات آن‌ها بر روی سایت کدال منتشر شده، سه بانک با خروج سپرده و ۱۰ بانک با ورود سپرده همراه بوده است.

شعارسال: ۱۶ همت از سپرده‌های بانکی مردم در تیرماه جابه جاشد؛ مقصد اصلی سپرده‌های بانکی کجا بود؟ آمار‌ها نشان می‌دهد در تیرماه امسال حدود ۱۶ همت از سپرده‌های بانکی از سه بانک کوچ کرده و به دیگر بانک‌ها سرریز شده است. در اردیبهشت امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان سپرده از پنج بانک کشور خارج شده است. بیشترین خروج سپرده‌های بانکی مربوط به بانک تجارت بوده که بیش از ۵ همت از میزان مانده سپرده‌های آن کاسته شده است.

خروج پول از چند بانک خاص و  افزایش گرایشات به سپرده گذاری مطمئن مردم در یک بانک خصوصی

بر اساس گزارش عملکرد ماهانه بانک‌ها که بر روی کدال منتشر می‌شود، در تیر ماه امسال از میان ۱۳ بانکی که اطلاعات آن‌ها بر روی سایت کدال منتشر شده، سه بانک با خروج سپرده و ۱۰ بانک با ورود سپرده همراه بوده است.

*کوچ سپرده از سه بانک

گزارش‌ها نشان می‌دهد سه بانک تجارت، ملت و پست بانک در تیر ماه امسال با کاهش مانده سپرده مواجه شده‌اند.

در این میان بیشترین خروج سپرده مربوط به بانک تجارت بوده، قریب به ۱۵ همت در تیر ماه امسال از میزان مانده سپرده‌های بانک تجارت کاسته شده است. بیشترین خروج سپرده در این بانک مربوط به سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ریالی و سپرده‌های کوتاه‌مدت بوده است.

بانک‌های ملت و پست بانک نیز هرکدام به ترتیب با ۸۵۸ و ۳۷۱ میلیارد تومان خروج سپرده مواجه شده‌اند.

از میان بانک‌های کشور تنها بانک‌های پاسارگاد، ملت، اقتصاد نوین، پست بانک ایران، صادرات، کارآفرین، سینا، دی، خاورمیانه، سامان، پارسیان، تجارت و موسسه اعتباری ملل نسبت به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود اقدام کرده‌اند و گزارش عملکردی از دیگر بانک‌ها در دسترس نیست.

*پاسارگاد، صادرات و اقتصادنوین، پرچم‌داران جذب سپرده

بررسی گزارش عملکرد بانک‌های مورد اشاره نشان می‌دهد در تیرماهی که گذشت بازهم بانک پاسارگاد مقصد اصلی سپرده‌های جدید بوده است، به طوری که طی این دوره یکماهه حدود ۲۳ همت به مانده سپرده‌های این بانک افزوده شده است.

این افزایش در بخش سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ریالی و ارزی، سپرده‌های قرض‌الحسنه پس انداز ارزی، سپرده‌های کوتاه‌مدت، سپرده‌های کوتاه‌مدت ویژه، سپرده‌های بلندمدت سه‌ساله و سپرده‌های کوتاه‌مدت ارزی بوده است.

بعد از بانک پاسارگاد، بیشترین ورود سپرده طی تیر ماه امسال مربوط به بانک‌های صادرات و اقتصاد نوین بوده است. طی دوره یکماهه تیرماه امسال، به مانده سپرده‌های بانک‌های صادرات بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان و اقتصاد نوین بالاتر از پنج همت افزوده شده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عرشه آنلاین، تاریخ انتشار: 18مرداد1402، کدخبر: 9012، www.arshehonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین