شعارسال: روحالله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رئیسی درباره وعده ساخت هواپیمای مسافربری داخلی مدعی شده است که ساخت هواپیمای بومی، اقتصادی نبوده و باید با ۵ کشور توانمند و بشکل کنسرسیوم، اقدام به تولید آن کنیم. کنسرسیومی که حداقل ۲۰ درصد مالکیت آن، در اختیار ما باشد. او درباره غیرعملی بودن این وعده افزود: «ما هم روز اول همین را میگفتیم، اما فضا گاهی طوریست که حرف درست، درست شنیده نمیشود.»
سوال اینجاست که چرا باید اجازه بدهیم کشور در موضوعات و حوزههای مختلف، دهها میلیون دلار ضرر کند تا بفهمیم که اصل ماجرا چیست؟ چرا سازمان بازرسی کل کشور باید حقوق بگیرد و بودجه صرف کند و در خصوص چنین پروندههایی ساکت باشد؟ چرا باید اجازه دهیم که افکار مدیران ارشد سیاسی نظیر رواسای جمهور در خصوص چنین پروژههایی با دادههای غلط، مغشوش شده و دستورات نادرست بدهند؟ چرا برخی از مسببین شاخص این روند انحرافی که در دولتهای مختلف در راس امور بودند و حالا هم هستند، راحت باشند؟ آقای دکتر منطقی، چه دفاع و توجیهی در خصوص جهت دهیها و برنامهها و مسئولیتهای خود در خصوص این موضوع دارند؟ از ریاست محترم قوه قضائیه درخواست ارایه ماموریت به سازمان بازرسی برای پیگیری این پرونده و شفاف شدن جنبههای پوشیده ان و معرفی مقصرین را داریم.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال