پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
سرهنگ فیروز کشیر معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه بیش از ۳۴۰۰ خودروی سواری به دلیل نصب لامپ زنون در تهران خبر داد.چراغ‌های زنون که در برخی خودروها استفاده می‌شود غیر استاندارد است و فیلترهای لازم را برای محافظت از چشم ندارد، به همین دلیل نیز نباید از آن استفاده شود و نصب آن مشمول جریمه است. لازم به توضیح است که پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در دو نوبت ،مراتب اعتراض خود در خصوص کم توجهی پلیس راهور به برخورد موثر با این تخلف را بیان داشته بود.

شعارسال: سرهنگ فیروز کشیر با اشاره ممنوعیت نصب لامپ‌های زنون بر روی خودرو‌های سواری گفت: لامپ‌های زنون حدود ۱۰ تا ۱۰۰ برابر یک لامپ رشته‌ای نور داشته و رنگ آن نیز سفید است. این نور شدید در حین رانندگی مشکلاتی را برای رانندگان دیگر خودرو‌ها ایجاد کرده و به نوعی با آثاری که بر روی چشم می‌گذارد، برای لحظاتی دید راننده دیگر خودرو‌های سواری را محدود می‌کند. به همین دلیل نیز استفاده از آن در خودروی سواری ممنوع است.

تاکید مجدد پلیس بر ممنوعیت استفاده از لامپ زنون و جریمه ۳۴۰۰ راننده متخلف + سپاس از توجه پلیس به گلایه مندی شهروندان و رسانه ها

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: قدرت لامپ زنون به حدی است که در فلاش دوربین‌های عکاسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: چراغ‌های زنون که در برخی خودرو‌ها استفاده می‌شود غیر استاندارد است و فیلتر‌های لازم را برای محافظت از چشم ندارد، به همین دلیل نیز نباید از آن استفاده شود و نصب آن مشمول جریمه است.

کشیر افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ۳۴۰۰ دستگاه خودروی سواری را به دلیل نصب لامپ زنون جریمه کرده‌اند. این رانندگان باید حتما نسبت به تعویض لامپ چراغ خودروی سواری خود اقدام کنند.

وی همچنین گفت که در این مدت بیش از ۱۶۷ هزار فقره اعمال قانون در خصوص نقص سیستم روشنایی خودرو‌ها در سطح معابر شهر تهران ثبت شده است و با توجه به اینکه نقص فنی خودرو، معاینه فنی را ابطال می‌کند، معاینه فنی این خودرو‌ها نیز باطل شده است.

جریمه ۱۱ هزار راننده بخاطر ایجاد آلودگی صوتی در تهران

سرهنگ فیروز کشیر یکشنبه شب در خصوص ایجاد آلودگی صوتی و اعمال قانون برای خودرو‌های مزاحم افزود: ایجاد آلودگی صوتی نیز جزو نقص فنی خودرو محسوب می‌شود.

به گفته وی، به عبارت دیگر هر نوع نقص و نقصان که در سیستم و ظاهر وسیله نقلیه که باعث افزایش گاز‌های آلاینده و افزایش سر و صدا در خودرو شود جزو نقص فنی محسوب می‌شود.

وی افزود: آلودگی صوتی در قوانین راهنمایی و رانندگی شامل هر نوع پخش، انتشار و ارتعاش صدا بیش از حد مجاز از وسیله نقلیه است.

سرهنگ کشیر اظهار کرد: تبصره یک ماده ۲۹ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ نیز در این خصوص فراجا را مکلف و اعلام کرده که اگر خودرویی سر و صدای بیش از حد داشته باشد، راننده آن برای بار اول مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، برای بار دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای مرحله سوم و به بعد ۳۰۰ هزار تومان جریمه شود.

وی ادامه داد: در این مدت رانندگانی که برای بار اول اقدام به ایجاد آلودگی صوتی کرده بودند بیش از ۱۱ هزار مورد بود و افرادی که برای بار دوم اعمال قانون شده‌اند یک هزار مورد و کسانی که برای سومین بار بخاطر این تخلف اعمال قانون شده‌اند نیز ۴۰۰ مورد بودند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18دی1402، کدخبر: 1402101712432، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
0
0
لامپ زنون موتورها الان بدجوری داره ما رو کور می کنه. ماشین ها رو بی خیال شوید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین