پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۹۴۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
تصویری از یک گردشگر روس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در حال وایرال شدن است او ۳۰۰ دلار را به ریال ایران تبدیل کرده و به علت حجم زیاد اسکناس ،مجبور است آن را با کیسه پلاستیکی حمل کند! سوال اینجاست که با عکس یادگاری یک گردشگر و مسخره بازی و تفریح یک خارجی مواجه هستیم یا بیان یک واقعیت از سقوط ارزش پول ملی و توهین به اقتصاد ایران؟

شعارسال: سال هاست که جماعتی کم اطلاع به اسم مدیران اقتصادی در کشور، با بروز کسری بودجه به سمت آسان‌ترین راه‌های تامین آن یعنی چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش قیمت دلار در بازار شبه انحصاری در دست دولت می‌روند و کسی هم نیست که آن‌ها را مکلف به به ساختاری تولید و موظف به ارتقا GDP و GNP کند. نتیجه آن در بهترین حالت می‌شود بازی با جمع صفر. یعنی انتقال مشکلات از دولت به جیب مردم و از جیب مردم به دولت.

تصویری از یک گردشگر روس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در حال وایرال شدن است او ۳۰۰ دلار را به ریال ایران تبدیل کرده و به علت حجم زیاد اسکناس، مجبور است آن را با کیسه پلاستیکی حمل کند! سوال اینجاست که با عکس یادگاری یک گردشگر و مسخره بازی و تفریح یک خارجی مواجه هستیم یا بیان یک واقعیت از سقوط ارزش پول ملی و توهین به اقتصاد ایران؟

عکس یادگاری یک گردشگر، مسخره بازی و تفریح، بیان یک واقعیت یا توهین به اقتصاد ایران؟

فرافکنی نکنیم، گزینه درست سقوط ارزش پول ملی است. به تصاویر و کلیپ‌های زیر به دقت نگاه کنید تا متوجه شوید که از ماست که برماست.

صحبت‌های محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در زمان انتخابات که خود را اقتصاد خوانده و اقتصاددان می‌دانست، نمونه‌ای از یان مسخره بازی هاست. دغدغه‌های من این است که ارزش پول ملی قوی‌ترین پول منطقه پس از دلار و یورو شود؟!

تعداد بازدید : 2


این فیلم برای سال ۹۹ نیست، برای سال ۹۲ است!

۲۲ فروردین ۱۳۹۲، روحانی در ایام انتخابات و در حضور حامیان خود بیان داشت که ارزش پول ملی را نصف کرده‌اید و هنوز هم شعار می‌دهید؟! من دولت راستگویان را تشکیل خواهم داد؛ چقدر شرم آور است؛ تورم بالای ۳۰ درصد، کاهش قدرت خرید پول ملی به کمتر از نصف، بیکاری بالای ۱۳ درصد و همچنین رشد اقتصادی صفر و یا حتی منفی؛ همه ضعف و ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم‌ها نوشت؛ رئیس جمهور باید پاسخ‌گو باشد؛ به خاطر امیدی که به راه حل دارم و پیش پای ملت هیچ بن‌بستی را نمی‌بینم، باید تدبیر جای بی‌تدبیری را بگیرد.

۹ مرداد ۱۳۹۲ در پایان دولت احمدی‌نژاد، دلار در بازار آزاد ۳،۱۶۰ تومان و قیمت بانک مرکزی ۲۴۷۹ تومان بود. در ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ دلار در بازار آزاد ۲۳،۳۰۰ تومان و ۱۹ فروردین ۱۳۹۹، بانک مرکزی میزان تورم سال ۹۸ در دولت روحانی را ۴۱.۲ درصد اعلام کرد. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ مرکز آمار ایران، متوسط نرخ رشد اقتصادی کشور از سال ۹۱ تا ۹۸ در دولت روحانی را حدود صفر درصد بیان داشت. همانگونه که ملاحظه می‌گردد، بی کفایتی و ناکارامدی، جریان چپ و راست نمی‌شناسد.

تعداد بازدید : 4

*بیماری هالک ایرانی گریبان مدیریت کشور را گرفته است

در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، فردی به نام سجاد غریبی با بدنی تنومند در فضای مجازی عرض اندام می‌کرد و با ادعا‌های آنچنانی و کلی دنبال کننده (فالور)، به عنوان هالک ایرانی در بین طرفداران خود شناخته شده بود. اما در اولین دیدار واقعی در برابر ورزشکار قزاقستانی ۳۰ ثانیه هم دوام نیاورد و ناگهان کوه یخی که ساخته شده بود آب شد. متاسفانه بدلیل ضعف نظارت موثره و همچنین گرایشات بالا به محفل گرایی، گعده گرایی و فاصله گیری از شایسته سالاری، بسیاری از مدیران اجرایی ما به نوعی سجاد غریبی هستند. ادعا‌های گزافی که در بوته عمل نتوانستند سربلند بیرون بیایند. ادعای ایجاد شغل با یک میلیون تومان، ادعای ساخت ۹۵ درصد دارو‌های مورد نیاز کشور در داخل (وضعیت دارو را در شرایط فعلی همگان دارند حس می‌کنند)، ادعای ساخت هواپیمای پهن پیکر مسافربری، ادعای ساخت خودرو ملی بدون وابستگی به دیگران، ادعای خودکفایی در نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی، ادعای فراهم سازی تامین اجتماعی فراگیر، ادعای ممانعت از تاثیر افزایش ۴ قلم کالا؟! بر سفره مردم، ادعای ارسال انسان به فضا تا سال ۱۳۹۶، ادعای توسعه زیرساخت‌های اینترنت، ادعای اولویت آموزش و پرورش در همه دولت‌ها، .. و هزاران ادعای ریز و درشتی که در بوته آزمایش به سرنوشت هالک ایرانی مبتلا شدند.
سجاد غریبی آیینه تمام نمای ادعا‌های مدیران اجرایی ماست. این گفتار در معنای تضعیف مدیران و کم اعتقادی به توانمندی ملی نیست. تاکید این نقد بر ضعف نظارت، عدم شایسته سالاری و گعده گرایی است.

یادآوری ضرورت جایگزین اسکناس کیلویی با برداشت پنج صفر پول ملی:

یکی از راهکار‌های مقابله با این مشکل، برداشتن پنج صفر از پول ملی است. انتشار اسکناس‌های درشت تر، خطر تقلب و جعل را افزایش می‌دهد. بر همین اساس است که در آمریکا، اسکناس بالاتر از ۱۰۰ دلاری و در اروپا اسکناس بالاتر از ۵۰۰ یورویی چاپ نمی‌شود.  در این حالت، می توان هزار، دو هزار ، پنج هزار تومانی را در قالب سکه منتشر کرد. 


پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین