پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی افزایش قیمت بلیت هواپیما را ناشی از تبانی ایرلاین‌ها دانست و از وجود مافیای فساد در تعمیر هواپیما خبر داد. موضوعی که بدلیل اهمیت نیازمند راست آزمایی توسط سازمان هواپیمایی کشوری، بازرسی ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور است. حرمت‌الله رفیعی مدعی شده است که به محض این‌که نرخ ارز تلرانس کمی بالا می‌رود، شرکت‌های هواپیمایی بلافاصله می‌گویند ارز گران شده و باید قیمت بلیت هواپیما هم بالا برود. این در حالی است که کمتر از ۲۰ درصد یعنی بین ۱۵ تا ۱۸ درصد، قیمت ارز در قیمت بلیت هواپیما تاثیرگذار است. در موضوع خرید قطعات نیز، اثر ارز حدود ۱۰ درصد است. البته اگر قطعه را نیز کارشناسی کنند مشاهده خواهند نمود که مافیای فسادی در تعمیر هواپیما وجود دارد کهدر برخی موارد، اصلاً نیازی به تعمیر نیست! وی با بیان این‌که متاسفانه از دید من هیچ شغلی به اندازه ایرلاین داری سود ندارد، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد فروش سود نصیب ایرلاین‌ها می‌شود. کدام شغل در کشور این سود را دارد؟ مالیات این بخش را مردم و دفاتر خدمات مسافرتی پرداخت می‌کنند! وی مدعی شد که ایرلاین‌ها ۱۰۰ درصد تبانی می‌کنند و این مسئله برای خودشان هم محرز است. ایرلاین‌ها می‌گویند نمی‌توانیم؛ چون تعداد ناوگان هوایی کم است اگر فشار زیادی بیاوریم ایرلاین‌ها اعلام می‌کنند بخش خصوصی هستیم و اصلاً پرواز انجام نمی‌دهیم.

شعارسال: حرمت‌الله رفیعی اظهار کرد: کارشناسان بررسی کنند که کشور ۱۰ سال قبل، ۲۰ سال قبل چه تعداد هواپیما در ناوگان هوایی مسافری داشت و امروز چه تعدادی داریم.

وی با بیان این‌که جمعیت به تناسب ناوگان افزایش نیافته است، افزود: اگر موضوع حمل‌ونقل هوایی ریشه‌یابی شود، شرکت‌های هواپیمایی، هواپیما‌ها را در آشیانه می‌خوابانند که قیمت‌ها را افزایش دهند.

ادعای تبانی ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما ؟ + نظارت و راست آزمایی سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان بازرسی کجاست؟

وی بیان کرد: ایرلاین‌ها ۱۰۰ درصد تبانی می‌کنند و این مسئله برای خودشان هم محرز است. ایرلاین‌ها می‌گویند نمی‌توانیم؛ چون تعداد ناوگان هوایی کم است اگر فشار زیادی بیاوریم ایرلاین‌ها اعلام می‌کنند بخش خصوصی هستیم و اصلاً پرواز انجام نمی‌دهیم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی یادآور شد: به محض این‌که نرخ ارز تلرانس کمی بالا می‌رود، شرکت‌های هواپیمایی بلافاصله می‌گویند ارز گران شده است. کمتر از ۲۰ درصد یعنی بین ۱۵ تا ۱۸ درصد ارز در قیمت بلیت هواپیما تاثیرگذار است.

رفیعی با تاکید بر این‌که پرواز‌های داخلی ارتباطی به بحث ارز ندارد، گفت: در موضوع خرید قطعات نیز ارز نیز ۱۰ درصد است. البته اگر در بحث قطعه را نیز کارشناسی کنند مافیای فسادی در تعمیر هواپیما وجود دارد که اصلاً نیازی به تعمیر نیست!

وی با بیان این‌که متاسفانه از دید من هیچ شغلی به اندازه ایرلاین داری سود ندارد، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد فروش سود نصیب ایرلاین‌ها می‌شود. کدام شغل در کشور این سود را دارد؟ مالیات این بخش را مردم و دفاتر خدمات مسافرتی پرداخت می‌کنند!

وی با یادآوری دریافت ۱۰ یورو به ازای خروج هر مسافر از کشور، اظهار کرد: در کجای دنیا این اتفاق می‌افتد که شما از مسافران یورو دریافت می‌کنید؟ چه اتفاقی با این کار می‌افتد؟ بلیت هواپیما ۱۰۰ یورو گران می‌شود و اخاذی‌های دیگری آغاز می‌شود.

وی با اشاره به افزایش هزینه خدمات فرودگاهی، یادآور شد: یکباره بلیت تهران-دبی که ۶ میلیون بوده ۱۰ میلیون تومان می‌شود. پول مملکت از جیب قشر ۸۰ میلیون نفری جامعه از کشور خارج می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از همشهری، تاریخ انتشار: 30آبان1403، کدخبر:902191، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین