پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
رئيس سازمان مديريت بحران استان يزد از اختصاص اعتباري براي اجراي طرح مطالعاتي فرونشست زمين در دشت‌هاي استان يزد خبر داد.
شعارسال: اسماعیل نجار بعد از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات استان یزد اظهار داشت: خشکسالی بحرانی سراسری است که اولویت نخست در مقابله با تبعات آن، مدیریت منابع موجود آب و افزایش بهره‌وری است.

وی عنوان کرد: یکی از بحران‌های استان یزد، بحث فرونشست زمین در مناطقی از جمله ابرکوه است که در این راستا اعتبار برای اجرای طرح مطالعاتی به استان یزد اختصاص خواهد یافت.

نجار با اشاره به اینکه چاله‌ها و شکاف‌های ایجاد شده در برخی مناطق به 23 متر نیز می‌رسد، عنوان کرد: از آنجا که این فروچاله‌ها به شهر نزدیک بود، امکان آسیب به شهر نیز وجود دارد و باید هرچه سریع‌تر برای آن چاره‌اندیشی شود.

معاون وزیر کشور همچنین عنوان کرد: موضوع لایروبی قنات‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم با پیگیری مسؤولان استان و حمایت سازمان مدیریت بحران، بخشی از مشکلات استان یزد برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در حوزه بحران، مباحث بخش کشاورزی است، تصریح کرد: از محل ماده 10 و 12 سالانه هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه کشاورزی برای اختصاص به کشاورزان پرداخت می‌شد که امسال این رقم به هزار و 350 میلیارد تومان رسیده است اما به دلیل مشکلات دولت، هنوز این بودجه محقق نشده است.

نجار در پاسخ به سؤوال خبرنگاری در مورد بحث آلودگی هوا و بحرانی که در حوزه سلامت مردم استان یزد ایجاد شده است، افزود: وظیفه پایش آلودگی هوا بر عهده محیط زیست است و باید برخوردهای لازم با آلاینده‌ها در این زمینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: در عین حال معتقدیم مشارکت مردم در کاهش آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است و باید برای کاهش آلودگی هوا مشارکت و پشتیبانی مردم را داشته باشیم و هر یک از ما به سهم خود در کاهش آلایندگی اثرگذار باشیم.

نجار، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ، استفاده از سوخت‌های دارای آلایندگی کمتر در واحدها صنعتی و ... را از جمله راهکارهایی برشمرد که مردم و بخش خصوصی باید در آن مشارکت داشته باشند.

وی در مورد ریزگردها نیز بیان کرد: در کشور ما ریزگردها اغلب منشأ خارجی دارد و عمده علت آن نیز مربوط به کشور عراق است اما از آنجا که عراق درگیر جنگ است، مقابله با آلاینده‌ها در اولویت آن نیست.

رئیس سازمان مدیریت بحران ادامه داد: اما در مناطق مرکزی ایران از جمله یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و ...، منشأ ریزگردها داخلی است و علت آن از بین رفتن پوشش گیاهی به دلیل خشکسالی است.

وی عنوان کرد: از نظر من ریزگرد ابر بحران است و به دلیل خشکسالی و از بین رفتن پوشش گیاهی عملا کاری نمی‌توانیم در این زمینه انجام دهیم و لازم است دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی در زمینه بیابان‌زدایی اقدام کنند.

نجار در مورد پرداخت خسارت به کشاورزان نیز بیان کرد: سال گذشته 80 میلیارد تومان و امسال 100 میلیارد تومان به سازمان عشایری کشور پرداخت شد تا بخشی از خسارت‌های کشاورزان جبران شود و آنچه در این زمینه در توان دولت بوده، کوتاهی صورت نگرفته است.

وی یکی دیگر از اقداماتی که تلاش شد برای کشاورزان انجام شود اما به دلیل موقعیت فعلی دولت امکان‌پذیر نشد، بحث استمهال وام‌های کشاورزان بوده است که با یک برآورد از سراسر کشور، این میزان 5 هزار میلیارد برآورد شد که از توان دولت خارج است.

بیمه خانه‌های مسکونی، مشکلات موجود در بین کشاورزان و بیمه محصولات کشاورزی، احداث سالن‌های چند منظوره ستاد بحران و .... از دیگر موارد مطرح شده در این نشست خبری بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان یزد، تاریخ انتشار: 27 دی 1395، کدخبر: ۱۳۹۵۱۰۲۷۰۰۰۶۹۴ ، www.yazd.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین